Skravletråd

Er det mye/store vinduer på rommet? For i så fall kan man jo ha litt mørkere farge. Vi har noe ala lindegrønt på veggene til førstemann. Jeg kan finne bilde hvis du vil se :)

Ja vil gjerne se! Er 1 stort vindu, veldig lite rom

Begynt med vindusvasking å vasking til jul(jeg vasker ikke rundt) så det er klart til pynting neste helg:santa men fy fillern.. heelt utslitt og har såvidt begynt. Hvor ialle dager er energien ? Sånn har jeg ikke vært med di andre :wtf: er det alderen kansje? :sorry::D

Barnerom = mørkt eller lyst? Skal male to soverom her, usikker på farge. Vil ha noe kjønnsnøytralt. Er helt hvitt nå og det liker jeg ikke.
Mellomting kansje, om det er et lite rom. Jeg liker at soverommene er litt mørke,men samtidig ikke for mørkt på et barnerom. :)

Ja vil gjerne se! Er 1 stort vindu, veldig lite rom
Gammelt bilde, fra da førstemann var baby ;)
Sånn middels stort rom, kun et vindu (som er helt i toppen av veggen fordi soverommene er i kjelleren) og ikke flust av lys sånn egentlig.

Vedlegg

• BF4DEEF7-A085-4828-8E7B-2250CA53D715.jpeg
    BF4DEEF7-A085-4828-8E7B-2250CA53D715.jpeg
    25,8 KB · Visninger: 20
Begynt med vindusvasking å vasking til jul(jeg vasker ikke rundt) så det er klart til pynting neste helg:santa men fy fillern.. heelt utslitt og har såvidt begynt. Hvor ialle dager er energien ? Sånn har jeg ikke vært med di andre :wtf: er det alderen kansje? :sorry::D

Jeg har også så mått begynt å rydde og vaske så jeg kan pynte neste helg. Men jeg har planer om å la mannen hjelpe til med vindusvasken neste helg samtidig som han hjelper meg med å bytte gardiner :happy:

Gleder meg så synnsykt til juletiden kjenner jeg. Er så glad i jula. Selv om det i år skal bli skikkelig merkelig. For i år skla jeg i en alder av 28 år lage julemiddagen selv og feire jul uten min mamma :woot::D

Har hatt stellebord på badet, på soverommet og denne gangen har vi ett i stua (i stedet for soverommet) fordi vi mangler oppbevaring, og fordi jeg blir alene med to barn og helst ikke vil bli nødt til å ta med begge opp trappa hver gang en av dem har behov for ny bleie. Men når det et sagt, hadde jeg gått for stellematte hvis jeg ikke hadde behov for oppbevaringen. Babyer blir etter hvert veldig aktive, og det var en god del i den forrige termingruppa som opplevde at babyene ramlet ned fra stellebordet.
Etter ca 3 mnd steller vi kun på gulvet her i huset.
Stellebordet på soverommet ble aldri brukt.

Ja ! Dette!!
Vesla ramlet også ned fra stellebordet da bf stelte henne. Jeg kunne slått i stykker det stellebordet i sinne.
Hadde ungene på gulvet så snart de ble mer aktive, men bf hadde ryggproblemer og det var ikke et alternativ for han å sitte på gulvet å skifte dog. Men jeg er litt forkjemper for dette altså.

Jeg har også så mått begynt å rydde og vaske så jeg kan pynte neste helg. Men jeg har planer om å la mannen hjelpe til med vindusvasken neste helg samtidig som han hjelper meg med å bytte gardiner :happy:

Gleder meg så synnsykt til juletiden kjenner jeg. Er så glad i jula. Selv om det i år skal bli skikkelig merkelig. For i år skla jeg i en alder av 28 år lage julemiddagen selv og feire jul uten min mamma :woot::D
Sambo er ikke hjemme før 5 desember, og jeg måå ha opp alt neste helg. :santa For jeg elsker julen. Så da tar jeg litt vasking hver dag tenkte jeg. Vinduene er ferdige og det er det verste jeg vet å vaske. Men kjenner det var nok for idag.

Ja ! Dette!!
Vesla ramlet også ned fra stellebordet da bf stelte henne. Jeg kunne slått i stykker det stellebordet i sinne.
Hadde ungene på gulvet så snart de ble mer aktive, men bf hadde ryggproblemer og det var ikke et alternativ for han å sitte på gulvet å skifte dog. Men jeg er litt forkjemper for dette altså.
Vi bygde kant rundt stellebordet vårt - bruker stellebordet vårt enda til minstemann på 2.

Sambo er ikke hjemme før 5 desember, og jeg måå ha opp alt neste helg. :santa For jeg elsker julen. Så da tar jeg litt vasking hver dag tenkte jeg. Vinduene er ferdige og det er det verste jeg vet å vaske. Men kjenner det var nok for idag.
Ja, jeg og har veldig lyst til å ha pynta ferdig neste helg. Tar du også opp juletre må?

Dere som er kvalme, slitene og veldig lite energi. Hva gjør dere for å få dagen til å gå rundt, og hva er deres beste tips som hjelper mot kvalmen? :D

Det lurer jeg og på:anyone for min del må jeg ligge helt i ro for ikke å spy, så jeg prøver å planlegge alt jeg skal gjøre når jeg blir frisk og fokusere på hvor digg det blir:smiley-bounce022:smiley-chores007:smiley-chores011

Det kiler så mye sånn ca 5-7 cm ned fra navlen! Er det livmora som vokser eller er det bare tarmene? :hilarious:

Ja ! Dette!!
Skjønner jeg godt. Mannen sliter med klærne, men kan heldigvis stelle på gulvet. Synes det virker så skummelt å ha de oppå der.
Var faktisk ei som besvimte mens hun skulle stelle baby og klarte på et eller annet vis å velte stellebord med ungen oppå. Det gikk heldigvis bra med dem, men så skummelt.

Skjønner jeg godt. Mannen sliter med klærne, men kan heldigvis stelle på gulvet. Synes det virker så skummelt å ha de oppå der.
Var faktisk ei som besvimte mens hun skulle stelle baby og klarte på et eller annet vis å velte stellebord med ungen oppå. Det gikk heldigvis bra med dem, men så skummelt.
Jeg jobbet på barneavdeling før, og fy søren så mange som kom med barnet sitt, som hadde falt ned fra stellebordet :(

Jeg slites mellom å være negativ og positiv nå... Sikkert litt vanlig når man nærmer seg uke 12 og symptomene forsvinner litt mens man fortsatt ikke har fått mage eller noen andre tegn på at noe skjer der inne. Leser jo om folk som mister "alle" symptomer.. Hva menes med det?

Jeg har blitt mer opplagt og mye mindre trøtt, ikke morgenkvalm lenger, men puppene er fortsatt sinnsykt ømme og har masse utflod, så noen abøv symptomene er jo der! Men altså... Jeg har jo ingen indikasjon på at det er et snart 12 (10) uker gammelt foster inni der! Bare en liten uke til ny tul, men ååå... Noen dager er det bare vanskelig å holde seg optimistisk :(

Okei, jeg får repetere mitt mantra et par ganger i løpet av dagen: "på dette tidspunktet er det ingen grunn til at dette ikke skal gå bra"! :smiley-angelic001

Jeg slites mellom å være negativ og positiv nå... Sikkert litt vanlig når man nærmer seg uke 12 og symptomene forsvinner litt mens man fortsatt ikke har fått mage eller noen andre tegn på at noe skjer der inne. Leser jo om folk som mister "alle" symptomer.. Hva menes med det?

Jeg har blitt mer opplagt og mye mindre trøtt, ikke morgenkvalm lenger, men puppene er fortsatt sinnsykt ømme og har masse utflod, så noen abøv symptomene er jo der! Men altså... Jeg har jo ingen indikasjon på at det er et snart 12 (10) uker gammelt foster inni der! Bare en liten uke til ny tul, men ååå... Noen dager er det bare vanskelig å holde seg optimistisk :(

Okei, jeg får repetere mitt mantra et par ganger i løpet av dagen: "på dette tidspunktet er det ingen grunn til at dette ikke skal gå bra"! :smiley-angelic001

Kjenner meg igjen! Selv om symptomene er her i aller høyeste grad, kvalmen er blitt verre her. Sier akkurat det samme til meg selv, men kjenner det hjelper bedre når andre sier det til meg. Hjelper å snakke med samboer så han kan minne meg på det, eller mamma eller min søster :)
Ååh hvor jeg gleder meg til jeg kan kjenne bevegelse og spark i magen og får «bevis» på at de har det bra hver dag! :smiley-angelic003

Kjenner meg igjen! Selv om symptomene er her i aller høyeste grad, kvalmen er blitt verre her. Sier akkurat det samme til meg selv, men kjenner det hjelper bedre når andre sier det til meg. Hjelper å snakke med samboer så han kan minne meg på det, eller mamma eller min søster :)
Ååh hvor jeg gleder meg til jeg kan kjenne bevegelse og spark i magen og får «bevis» på at de har det bra hver dag! :smiley-angelic003

Jaa, jeg er også heldig og har en optimistisk samboer, så det hjelper veldig! :) Det blir helt fantastisk å kjenne noe der inne ja! Jeg er førstegangs, så alt er nytt for meg, vet ikke hvordan man "skal" føle seg og vet ikke når jeg bør få mage, når jeg bør kjenne spark... Så, må bare ta dag og dag og håpe at tiden går litt fortere snart :)! Blir sikkert nye bekymringer når jeg kjenner spark også, om det er ofte nok :p Jaja, er vel en del av mamma-pakken å være bekymret :D

Hvor i huset har man stellebord? På babyrom eller på badet?

Fordeler og ulemper med begge deler tenker jeg. Med å ha stellebordet på soverommet så slipper man å ta babyen ut i lyset om natten/flytte på for mye , og så risikere at babyen blir mer våken. Mens på badet er det jo gjerne lunere temperatur for babyen når man skal kle av. Så her må man vel bare føle seg frem :happy:

Back
Topp