Skravletråd

Når forteller/fortalte dere at dere er gravide til venner og familie? ☺️
Jeg koker snart over og skulle gjerne fortalt det til hele verden, men er så nervøs for å miste etter MA i januar.. Har vært på tidlig ul, 7+3, og så hjerteaksjon❤️ 7+5 i dag, men klarer fortsatt ikke slappe av pga null symptomer, hatt lav hcg-stigning og blødninger siden 9 dager etter innsett. Blir jo halvsprø av å gå med alt dette helt for seg selv (bare mannen og jeg)
 
Når forteller/fortalte dere at dere er gravide til venner og familie? ☺️
Jeg koker snart over og skulle gjerne fortalt det til hele verden, men er så nervøs for å miste etter MA i januar.. Har vært på tidlig ul, 7+3, og så hjerteaksjon❤️ 7+5 i dag, men klarer fortsatt ikke slappe av pga null symptomer, hatt lav hcg-stigning og blødninger siden 9 dager etter innsett. Blir jo halvsprø av å gå med alt dette helt for seg selv (bare mannen og jeg)

Jeg har også hatt lav hcg-stigning i starten og småblødninger i starten av svangerskapet (har gitt seg nå for min del). Har vært på to TUL og sett hjerteslag. Etter den andre fortalte vi det til nærmeste familie. Skal på en ny TUL i neste uke, dersom det fortsatt ser fint ut da så tør vi nok å fortelle til venner også.
 
Når forteller/fortalte dere at dere er gravide til venner og familie? ☺️
Jeg koker snart over og skulle gjerne fortalt det til hele verden, men er så nervøs for å miste etter MA i januar.. Har vært på tidlig ul, 7+3, og så hjerteaksjon❤️ 7+5 i dag, men klarer fortsatt ikke slappe av pga null symptomer, hatt lav hcg-stigning og blødninger siden 9 dager etter innsett. Blir jo halvsprø av å gå med alt dette helt for seg selv (bare mannen og jeg)

Noen nære fikk vite det rundt 6-8 uker. Er tross alt to mnd på vei da, og vi så også hjerteaktivitet rundt uke 6/7. Derfor er det ingen grunn til å ikke la seg håpe og tro det går fint. De nærmeste fikk dermed vite, også får de være god støtte om det faktisk skulle gå galt.

Jeg liker å være litt åpen egentlig, mener at denne 12uker - ventinga ikke er nødvendig til nære venner, familie og eventuelt enkelte på jobb om formen ikke er på topp i tillegg.
:) Er for åpenhet.
 
Noen nære fikk vite det rundt 6-8 uker. Er tross alt to mnd på vei da, og vi så også hjerteaktivitet rundt uke 6/7. Derfor er det ingen grunn til å ikke la seg håpe og tro det går fint. De nærmeste fikk dermed vite, også får de være god støtte om det faktisk skulle gå galt.

Jeg liker å være litt åpen egentlig, mener at denne 12uker - ventinga ikke er nødvendig til nære venner, familie og eventuelt enkelte på jobb om formen ikke er på topp i tillegg.
:) Er for åpenhet.

Jeg er også egentlig for åpenhet, og hadde sett for meg at jeg skulle fortelle det til venner tidligere. Men når jeg ble så usikker på om det skulle gå bra tidlig i graviditeten så har jeg ikke hatt lyst til å dele det med så mange enda. Men når vi forteller i neste uke har jeg tenkt å også være åpen om at det var ivf, prøve å fjerne litt tabu om å snakke om at noen faktisk trenger hjelp til sånt.
 
Jeg er også egentlig for åpenhet, og hadde sett for meg at jeg skulle fortelle det til venner tidligere. Men når jeg ble så usikker på om det skulle gå bra tidlig i graviditeten så har jeg ikke hatt lyst til å dele det med så mange enda. Men når vi forteller i neste uke har jeg tenkt å også være åpen om at det var ivf, prøve å fjerne litt tabu om å snakke om at noen faktisk trenger hjelp til sånt.

Ja, har faktisk hatt 2 vi også.. 6+4 og 7+3, hjerteslag begge gangene. Vi fortalte det så fort vi testet positivt første gangen jeg ble gravid. Den gangen gikk det helt fint☺️ men søskenforsøkene har vist seg å bli litt vanskeligere og etter en MA i uke 8 og 2 kjemiske, så er jeg skeptisk. Samtidig vil man jo gjerne ha noen å støtte seg på dersom det skulle gå dårlig. Har fått ny ul 20/12, skulle gjerne hatt enda en liten bekreftelse før det.. Og før vi evt sier noe

Tøft hvis du gjør det☺️ jeg har ikke fortalt det til alle, men nærmeste familie og venner vet at det er ivf. Full av respekt for de som er helt åpne om det!
 
Noen nære fikk vite det rundt 6-8 uker. Er tross alt to mnd på vei da, og vi så også hjerteaktivitet rundt uke 6/7. Derfor er det ingen grunn til å ikke la seg håpe og tro det går fint. De nærmeste fikk dermed vite, også får de være god støtte om det faktisk skulle gå galt.

Jeg liker å være litt åpen egentlig, mener at denne 12uker - ventinga ikke er nødvendig til nære venner, familie og eventuelt enkelte på jobb om formen ikke er på topp i tillegg.
:) Er for åpenhet.

Jeg er egentlig helt enig med deg☺️ som jeg skriver over så fortalte vi det tidlig med første barnet.. Og det gikk jo fint. Men merker det setter litt lenger inne nå, etter flere mislykkede forsøk. Samtidig er det jo noe med det å kunne dele både gode og vanskelige opplevelser med noen☺️
 
Ja, har faktisk hatt 2 vi også.. 6+4 og 7+3, hjerteslag begge gangene. Vi fortalte det så fort vi testet positivt første gangen jeg ble gravid. Den gangen gikk det helt fint☺️ men søskenforsøkene har vist seg å bli litt vanskeligere og etter en MA i uke 8 og 2 kjemiske, så er jeg skeptisk. Samtidig vil man jo gjerne ha noen å støtte seg på dersom det skulle gå dårlig. Har fått ny ul 20/12, skulle gjerne hatt enda en liten bekreftelse før det.. Og før vi evt sier noe

Tøft hvis du gjør det☺️ jeg har ikke fortalt det til alle, men nærmeste familie og venner vet at det er ivf. Full av respekt for de som er helt åpne om det!

Vi hadde 6+5 og 8+5, men ble målt litt kortere begge gangene. Første gang til 5+6 og andre gang til 8. Så håper at normal vekst mellom de to veier opp for at det må ha gått litt tregt i starten. Er 10+6 i dag (etter ivf termin, ikke det som vi målte på ultralyd) og har ny på mandag. Har også veldig få symptomer så veldig spent, men har valgt å prøve å tenke positivt og at det skal gå bra! Men bekymringene fra hcg vekst på 53 til 70 på tre dager og så 70 til 219 på fire dager kjenner jeg fortsatt sitter litt i.

Kanskje dere kan ta en privat ultralyd i mellomtiden for å bli beroliget? Om du bor et sted hvor det fins private klinikker da. Jeg hadde egentlig bestilt privat time, men fikk henvisning av legen så da avbestilte vi den timen. Veldig fint å gå inn i jula med visshet om at alt står bra til med baby da, så sånn sett er det fint tidspunkt.
 
I dag fikk jeg høre hjertelyd og bevegelse hos jordmor :love7 hun sa før vi prøvde at det egentlig var for tidlig til å høre, så det var artig at vi fikk høre likevel. Spesielt når man ikke tar seg råd til tul... billigste flybilletter på lavpriskalender var 10 000,- for meg og samboer til nærmeste private klinikk.
 
Når forteller/fortalte dere at dere er gravide til venner og familie? ☺️
Jeg koker snart over og skulle gjerne fortalt det til hele verden, men er så nervøs for å miste etter MA i januar.. Har vært på tidlig ul, 7+3, og så hjerteaksjon❤️ 7+5 i dag, men klarer fortsatt ikke slappe av pga null symptomer, hatt lav hcg-stigning og blødninger siden 9 dager etter innsett. Blir jo halvsprø av å gå med alt dette helt for seg selv (bare mannen og jeg)
Jeg fortalte det til familie med en gang. Jeg trengte mye støtte tiden før TUL pga habituell abort. Ble ikke noe stor seremoni for å si det sånn. Mine nærmeste venner fikk vite det etter TUL :)
 
Vi fortalte det ganske tidlig, typ 5-7 uker på vei.
Måtte fortelle det på jobb med en gang pga tilrettelegging, og det føltes «rart» at de visste det og ikke den nærmeste familien :p
Utenom jobb er det kun våre foreldre og søsken som har fått vite det. Resten får vite etter OUL :)
 
Jeg er også egentlig for åpenhet, og hadde sett for meg at jeg skulle fortelle det til venner tidligere. Men når jeg ble så usikker på om det skulle gå bra tidlig i graviditeten så har jeg ikke hatt lyst til å dele det med så mange enda. Men når vi forteller i neste uke har jeg tenkt å også være åpen om at det var ivf, prøve å fjerne litt tabu om å snakke om at noen faktisk trenger hjelp til sånt.

Skjønner ikke helt det der med at man vil vente med å fortelle det "i tilfelle det ikke skulle gå bra". For min del er jeg veldig glad for at jeg delte det med nærmeste venner og familie rundt uke 6 sist, selvom jeg mistet. Var utrolig fint å ha forståelse og støtte! Det var verre med de få nære vennene jeg ikke hadde fortalt det til og så måtte forklare først "jeg var gravid...". Så denne gangen har jeg åpnet opp for litt flere tidlig og det er så koselig! Mange som heier på oss :) Venter til etter ul 12+4 med å fortelle det til enda flere da :)
 
Når forteller/fortalte dere at dere er gravide til venner og familie? ☺️
Jeg koker snart over og skulle gjerne fortalt det til hele verden, men er så nervøs for å miste etter MA i januar.. Har vært på tidlig ul, 7+3, og så hjerteaksjon❤️ 7+5 i dag, men klarer fortsatt ikke slappe av pga null symptomer, hatt lav hcg-stigning og blødninger siden 9 dager etter innsett. Blir jo halvsprø av å gå med alt dette helt for seg selv (bare mannen og jeg)

Jeg venter til julaften med å si det til alle :happy: Uke 18 da sånn ca. Venner og familie jeg vet at holder tett veit det allerede.
 
Skjønner ikke helt det der med at man vil vente med å fortelle det "i tilfelle det ikke skulle gå bra". For min del er jeg veldig glad for at jeg delte det med nærmeste venner og familie rundt uke 6 sist, selvom jeg mistet. Var utrolig fint å ha forståelse og støtte! Det var verre med de få nære vennene jeg ikke hadde fortalt det til og så måtte forklare først "jeg var gravid...". Så denne gangen har jeg åpnet opp for litt flere tidlig og det er så koselig! Mange som heier på oss :) Venter til etter ul 12+4 med å fortelle det til enda flere da :)

Jo jeg skjønner absolutt poenget ditt. Etter siste ultralyd i uke 8 fikk både min og hans familie vite det. Og så er det noen venner som vet, og sjefen. Men det er flere venner som jeg hadde sett for meg å fortelle det tidlig til som jeg har hatt litt mindre kontakt med etter at IVF-prosessen startet, så det har kanskje hatt litt å si for hvor mye jeg har delt også. Og nå er det bare 4 dager til neste ultralyd, så når vi ikke har sagt noe ennå så syns jeg ikke det er noe poeng å si noe før etter mandag :p
 
Jeg har sagt det til min mor, far, og en kusine. Ingen andre vet. Kommer ikke til å si noe før etter oul til andre venner og bekjente. Jeg har ikke noe behov for å si noe, det føles privat. Hvis ting går galt vil jeg heller ikke at hele verden skal vite, det er som sagt privat.

Og på sosiale medier sier jeg absolutt ingenting. Det er så kleint synes jeg. Forrige gang la vi ut et bilde en uke etter hun ble født.
 
Her har vi ikke sagt det til noen andre enn svigermor og hans bror med familie (dette var grunnet en middag hvor det ble servert vin, noe jeg er veldig glad i, så det ble en naturlig setting å fortelle det i). Jeg er av den typen som liker å ha det for meg selv en stund, trenger tid på å venne meg til tanken, kjenne på alle følelsene før «alle» får vite det. Vi skal på TUL onsdag, og da får vi se om vi forteller det til noen flere eller om vi venter til jul:shy:
 
Når forteller/fortalte dere at dere er gravide til venner og familie? ☺️
Jeg koker snart over og skulle gjerne fortalt det til hele verden, men er så nervøs for å miste etter MA i januar.. Har vært på tidlig ul, 7+3, og så hjerteaksjon❤️ 7+5 i dag, men klarer fortsatt ikke slappe av pga null symptomer, hatt lav hcg-stigning og blødninger siden 9 dager etter innsett. Blir jo halvsprø av å gå med alt dette helt for seg selv (bare mannen og jeg)

Her vet kun ett vennepar og ei venninne det. Er 10 uker på vei, men resten får vite det i løpet av desember. Tenker å starte 1 advent:D Vi synes det er deilig å bare ha nyheten for oss selv en liten stund til:happy:
 
Når forteller/fortalte dere at dere er gravide til venner og familie? ☺️
Jeg koker snart over og skulle gjerne fortalt det til hele verden, men er så nervøs for å miste etter MA i januar.. Har vært på tidlig ul, 7+3, og så hjerteaksjon❤️ 7+5 i dag, men klarer fortsatt ikke slappe av pga null symptomer, hatt lav hcg-stigning og blødninger siden 9 dager etter innsett. Blir jo halvsprø av å gå med alt dette helt for seg selv (bare mannen og jeg)
Jeg har bare to nære venner, og de fikk høre det lenge før familien. Det er de jeg ville brukt om det skulle gå galt, og derfor de vi deler med først. Deretter fikk mamma vite det, siden jeg var dårlig og trengte litt ekstra hjelp med barna. Hans side får vel vite det til jul hvis alt går etter planen.
 
Er det bare jeg som føler at det ikke er det samme å tisse lenger? Føles ut som strålen ikke kommer like "hardt" som før og som blæra ikke tømmes like godt som før. Ikke et problem, sikkert mer et symptom.
 
Er det bare jeg som føler at det ikke er det samme å tisse lenger? Føles ut som strålen ikke kommer like "hardt" som før og som blæra ikke tømmes like godt som før. Ikke et problem, sikkert mer et symptom.

Jupp, føler det samme! Hvis jeg blir sittende litt ekstra og setter meg litt bakover så kan det plutselig komme mye mer også :hilarious: Har sikkert noe med at blæra må vike litt for livmora i disse tider :)
 
Er det bare jeg som føler at det ikke er det samme å tisse lenger? Føles ut som strålen ikke kommer like "hardt" som før og som blæra ikke tømmes like godt som før. Ikke et problem, sikkert mer et symptom.
Var verre i starten, og har bedre seg litt nå.
Men nå fikk jeg flashback til etter fødsel hvor epiduralen hadde «kortsluttet» blæra mi og jeg måtte fysisk trykke på magen for å få tømt den :hilarious::oops:
 
Back
Topp