Skravletråd

Vi hadde 6+5 og 8+5, men ble målt litt kortere begge gangene. Første gang til 5+6 og andre gang til 8. Så håper at normal vekst mellom de to veier opp for at det må ha gått litt tregt i starten. Er 10+6 i dag (etter ivf termin, ikke det som vi målte på ultralyd) og har ny på mandag. Har også veldig få symptomer så veldig spent, men har valgt å prøve å tenke positivt og at det skal gå bra! Men bekymringene fra hcg vekst på 53 til 70 på tre dager og så 70 til 219 på fire dager kjenner jeg fortsatt sitter litt i.

Kanskje dere kan ta en privat ultralyd i mellomtiden for å bli beroliget? Om du bor et sted hvor det fins private klinikker da. Jeg hadde egentlig bestilt privat time, men fikk henvisning av legen så da avbestilte vi den timen. Veldig fint å gå inn i jula med visshet om at alt står bra til med baby da, så sånn sett er det fint tidspunkt.
Hvordan gikk det på ul ? :Heartred
 
Hvordan gikk det på ul ? :Heartred

Det gikk veldig bra :) Fosteret bevegde seg litt for mye til at hun fikk til en god lengdemåling da, og gikk heller ikke an å se på nakkefold for det ville bare ligge med magen fram. Men mye bevegelse mente hun var et bra tegn :) Jeg klarte å virke bekymret nok til at hun gikk med på å sende en henvisning til TUL hos de som er god på fosterdiagnostikk da, bare for å være sikker på at alt ser fint ut ;)
 
Det gikk veldig bra :) Fosteret bevegde seg litt for mye til at hun fikk til en god lengdemåling da, og gikk heller ikke an å se på nakkefold for det ville bare ligge med magen fram. Men mye bevegelse mente hun var et bra tegn :) Jeg klarte å virke bekymret nok til at hun gikk med på å sende en henvisning til TUL hos de som er god på fosterdiagnostikk da, bare for å være sikker på at alt ser fint ut ;)
Så bra:Heartred liten sprellebass :dummy:
Heldig med ny TUL da. Skulle ønske jeg fikk en til før oul jeg også. Mulig vi bestiller en privat:rolleyes:
 
Så bra:Heartred liten sprellebass :dummy:
Heldig med ny TUL da. Skulle ønske jeg fikk en til før oul jeg også. Mulig vi bestiller en privat:rolleyes:
Ja legen hadde jo sagt hun skulle henvise meg dit i første runde, men henvisningen må ha havnet feil. Hun jeg var hos i går sa som sagt at hun kunne henvise meg på nytt og beklaget at det da ble to runder med ultralyd. Som om det er noe problem for en gravid som har lyst til å se babyen så mye som mulig :p
 
Jeeeezuz! Åpnet et pakke med spekeskinke nå for å steke den og ha til middagen. Fyyyy så godt det luktet! :eek: Pleier liksom alltid å snikspise litt når jeg åpner en pakke, men nå må jeg bare spise den stekt.. Ikke helt det samme :hilarious:
 
Når går man over i andre trimester? Er det 13+0 eller 14+0?
 
Dere som er kvalme, slitene og veldig lite energi. Hva gjør dere for å få dagen til å gå rundt, og hva er deres beste tips som hjelper mot kvalmen? :D
 
Hvor i huset har man stellebord? På babyrom eller på badet?

Alltid hatt på badet :) men med vesla ble det noen bleieskift på soverommet på nettene da jeg ikke ville vekke henne med mye lys på badet... men ellers opplevde jeg at det fungerte fint fint med stellebordet på badet :)

Dere som er kvalme, slitene og veldig lite energi. Hva gjør dere for å få dagen til å gå rundt, og hva er deres beste tips som hjelper mot kvalmen? :D


Hmmmm.... det ble noe serie og podkast .... lite gode råd egentlig :bag:
 
Stellebord på badet for vår del,må ha lett tilgang på vann:)
 
Barnerom = mørkt eller lyst? Skal male to soverom her, usikker på farge. Vil ha noe kjønnsnøytralt. Er helt hvitt nå og det liker jeg ikke.
 
Lader opp med siste fridagen før en hektisk uke med ca 50 timer med jobb av forskjellige slag. Og håper bekkenet samarbeider med meg den neste uka.
 
Barnerom = mørkt eller lyst? Skal male to soverom her, usikker på farge. Vil ha noe kjønnsnøytralt. Er helt hvitt nå og det liker jeg ikke.
Er det mye/store vinduer på rommet? For i så fall kan man jo ha litt mørkere farge. Vi har noe ala lindegrønt på veggene til førstemann. Jeg kan finne bilde hvis du vil se :)
 
Lader opp med siste fridagen før en hektisk uke med ca 50 timer med jobb av forskjellige slag. Og håper bekkenet samarbeider med meg den neste uka.
Uff, 50 timer hørtes heavy ut! Krysser fingrene for deg for at det går uten problemer :)
 
Uff, 50 timer hørtes heavy ut! Krysser fingrene for deg for at det går uten problemer :)
Ja, ble litt sjokka når jeg begynte å regne sammen alt jeg hadde sagt ja til:hilarious: sliter litt med ordet nei innimellom.

Men heldigvis så har jeg mannen som forhåpentligvis kommer hjem på onsdag som kan hjelpe med i helga med stallen, så da går forhåpentligvis den nye lettere :happy:
 
Hvor i huset har man stellebord? På babyrom eller på badet?
Har hatt stellebord på badet, på soverommet og denne gangen har vi ett i stua (i stedet for soverommet) fordi vi mangler oppbevaring, og fordi jeg blir alene med to barn og helst ikke vil bli nødt til å ta med begge opp trappa hver gang en av dem har behov for ny bleie. Men når det et sagt, hadde jeg gått for stellematte hvis jeg ikke hadde behov for oppbevaringen. Babyer blir etter hvert veldig aktive, og det var en god del i den forrige termingruppa som opplevde at babyene ramlet ned fra stellebordet.
Etter ca 3 mnd steller vi kun på gulvet her i huset.
Stellebordet på soverommet ble aldri brukt.
 
Back
Topp