Skravletråd

Ja det var ikke noe hyggelig opplevelse, og følelsen ble ikke noe bedre av den mest usympatiske legen i hele verden på sykehuset. Den setningen hennes sitter fast i huet: ja her var det dødt ja.
Etter jeg kom meg ned av stolen så presterer hu i tillegg å sette seg å knotte på privat telefonen.
Så håper på et bedre utfall til torsdagen. Kjenner jeg begynner å grue meg.

Å herregud! For en usympatisk drittsekk :( Så utrolig kjipt at du måtte oppleve noe sånt!
 
Det er sant. Tenker også på de som har hatt svangerskapskontroller allerede i uke 8, og jeg skal først ha i uke 13 eller 14.. Og alle som har tatt masse masse graviditetstester.. Burde jeg mase på lege eller ta flere? Føler jo selv at det ikke er nødvendig... Men blir som du sier litt påvirket av de her inne.. Men nå er jeg kanskje en av få her inne som ikke planla å få barn, ikke skulle ha barn og ikke vet noe om svangerskap :facepalm: Må desverre helt ærlig si at hvis det hadde blitt SA så hadde jeg blitt lettet og ventet mange år med å prøve igjen :bag:... Men nå er situasjonen sånn og da må jeg bare forholde meg til det.:bookworm:

Jeg hadde først fått time til svangerskapskontroll 22. november når jeg er 12+0. Etter å ha lest på forumet så skjønte jeg at det er nye retningslinjer fra i fjor som sier at den første kontrollen kan være så tidlig som i uke 6. Og at man skal få time ganske kort tid etter at man tar kontakt og ber om time. Tror mange blodprøver som man før måtte ta i uke 12 kan man nå ta mye tidligere. Kanskje din lege heller ikke er helt oppdatert på nye retningslinjer?
 
Jeg hadde først fått time til svangerskapskontroll 22. november når jeg er 12+0. Etter å ha lest på forumet så skjønte jeg at det er nye retningslinjer fra i fjor som sier at den første kontrollen kan være så tidlig som i uke 6. Og at man skal få time ganske kort tid etter at man tar kontakt og ber om time. Tror mange blodprøver som man før måtte ta i uke 12 kan man nå ta mye tidligere. Kanskje din lege heller ikke er helt oppdatert på nye retningslinjer?

De er nok ikke oppdatert nei, men jeg orker ikke å mase heller.. Spiser sunt og er frisk, så ser ikke heeelt vitsen i å renne ned dørene til legekontoret heller.
 
De er nok ikke oppdatert nei, men jeg orker ikke å mase heller.. Spiser sunt og er frisk, så ser ikke heeelt vitsen i å renne ned dørene til legekontoret heller.

Nei det var ikke så mye spennende som skjedde på første kontroll. Snakk om kosthold og sånt, og masse blodprøver. Hun sendte henvisning til ordinær ultralyd etter timen da, så kanskje tidligere kontroll gir litt tidligere OUL?
 
Å herregud! For en usympatisk drittsekk :( Så utrolig kjipt at du måtte oppleve noe sånt!
Ja jeg håper ingen andre opplever det samme og får hu der nei. Til og med fastlegen min ringte meg senere den dagen for å høre hvordan det gikk med meg. For han hadde fått beskjed i datasystemet.
 
Fikk innkalling i dag jeg, til 6.januar. Da er jeg 18+3 :) Står i brevet at den skal tas mellom uke 17 og 20, så ville trodd du fikk på nyåret du også :)
Helt sikkert! Hadde håpet jeg fikk før nyttår, for å kunne annonsere det i en nyttårshilsen, men samboer er borte store deler av desember, så sånn sett er sjansen større for at timen passer etter nyttår :)
 
Ja det var ikke noe hyggelig opplevelse, og følelsen ble ikke noe bedre av den mest usympatiske legen i hele verden på sykehuset. Den setningen hennes sitter fast i huet: ja her var det dødt ja.
Etter jeg kom meg ned av stolen så presterer hu i tillegg å sette seg å knotte på privat telefonen.
Så håper på et bedre utfall til torsdagen. Kjenner jeg begynner å grue meg.

Fy søren så lite empatisk av den legen, helt utrolig at det går an! Håper UL torsdag viser bankende hjerte så du kan slappe av litt, det er godt å få bekreftelse på at det går bra :Heartred
 
Fy søren så lite empatisk av den legen, helt utrolig at det går an! Håper UL torsdag viser bankende hjerte så du kan slappe av litt, det er godt å få bekreftelse på at det går bra :Heartred
Tusen takk❤ ja håper det går vår vei nå
 
De er nok ikke oppdatert nei, men jeg orker ikke å mase heller.. Spiser sunt og er frisk, så ser ikke heeelt vitsen i å renne ned dørene til legekontoret heller.

om du blir lettet om du mister er det jo ikke nødvendig å renne ned legekontoret eller ta mange tester. Tenker det er de som ønsker seg et barn og de som har opplevd å miste tidligere har større behov for bekreftelse en det du har.
 
om du blir lettet om du mister er det jo ikke nødvendig å renne ned legekontoret eller ta mange tester. Tenker det er de som ønsker seg et barn og de som har opplevd å miste tidligere har større behov for bekreftelse en det du har.

Takk. Jeg tror jeg blir både trist og lettet, på en rar måte. :Heartpink Mange følelser i sving. Men synes det er utrolig urettferdig for de som ønsker seg barn og mister.
 
Jeg måtte inn pga dette med spiralen som ble borte- men ikke noen vanlige kontroller på meg heller enda.

De som ikke er ofte til legen/ UL etc., skriver ikke her; "i dag har jeg _ikke_ vært hos legen..." :) hehe
Ergo så VIRKER det som mange går til lege eller anna, pluss at det her inne også vil virke som MANGE har mistet/ mister. Men det representerer jo ikke statistikken for å miste.
Og jeg synes det er flott at de som har mistet før, eller de som er dypt engstelige for å miste av ulike grunner, blir godt fulgt opp eller selv velger TUL på private klinikker.
TUL blir jo mer og mer vanlig uavhengig av engstelse da, det er et tilbud der de som har mulighet til dette :) Jeg gjorde det med de to forrige av pur nysgjerrighet.

Så ingen sv.kontroll her heller enda :alien
 
Har de fleste vært til legen allerede? Har ikke engang bestilt meg time.
 
Har de fleste vært til legen allerede? Har ikke engang bestilt meg time.
Jeg skal ha første time i uke 12. Jeg var hos legen da jeg tok hcg prøve, siden jeg var så uventet gravid. Men det var bare for å prate om hvor utrolig det var :hilarious: og så satt hun opp time i uke 12 til første sv.skapskontroll :)
 
Har de fleste vært til legen allerede? Har ikke engang bestilt meg time.
Har ikke vært på svangerskapskontroll hos lege eller jordmor. Men var på Tul igår pga ivf. Har legetime imorgen av andre årsaker, så tenkte å høre om di kan ta blodprøvene da for å slippe ny time bare pga blodprøver. :)
 
Har de fleste vært til legen allerede? Har ikke engang bestilt meg time.

Har vært pga oppfølging av stoffskiftet - det er veldig viktig å øke medisindosen i riktig mengde ila svangerskapet. Hvis ikke hadde jeg ikke gått før tidligst uke 12 :)
 
Sitter på venterommet på sykehuset og venter....

Kaldsvetter og er kvalm.... gruer meg så sykt nå!!
 
Back
Topp