Skravletråd

Jeg er jo negativ, og regner med samboer er positiv siden første vår er positiv. Eller går det at to negative kan få positiv? :) Jeg selv stresser jo ikke noe med det før det eventuelt blir påvist antistoffer her, men tenkte bare å skrive det jeg selv hadde lest siden dere snakka om det :)
Ja, vil tro han da er positiv, uten at jeg skal si det helt sikkert. Nei, de fleste som er negativ får jo aldri antistoff. Jeg har nok bare vært så heldig at jeg har trukket gull loddet på akkurat dette :hilarious: håper jeg blir like heldig som sist. Og slipper blodoverføring mens lille er i magen, og at jeg får gå like lenge. Greit å slippe å være på sykehuset så lenge

Jeg er jo negativ, og regner med samboer er positiv siden første vår er positiv. Eller går det at to negative kan få positiv? :) Jeg selv stresser jo ikke noe med det før det eventuelt blir påvist antistoffer her, men tenkte bare å skrive det jeg selv hadde lest siden dere snakka om det :)

Jeg tror en av dere må være positiv for at barnet skal bli rhesus positiv. Jeg tror genet for rhesus positiv er dominant, slik at du som er negativ har to negative gen. Mens samboeren din kan ha enten ett positivt og ett negativt gen, eller to positive gen. Dersom han har ett positivt og ett negativt gen, så er det vel 50% sannsynlig at baby blir rhesus negativ, men om han har to positive gen så vil baby uansett bli rhesus positiv.

Det er kanskje bedre forklart her.

Åherregud, jeg er så trøtt! Er vant til å sove 7+ timer hver natt, men har fått sovet veldig dårlig se siste dagene etter jeg fant ut at jeg er gravid. Våkner flere ganger om natten og lurer på om det var et mareritt eller en drøm, og om det virkelig er sant at jeg er gravid. Bruker å legge meg kl 22 hver kveld, men sitter oppe til langt på natta og grubler og googler. Slitsomt!

I dag har jeg fått masse utflod, noe medium tykt og noe ganske tynt, av og til så det "renner" (sorry hvis det er tmi), må sjekke hele tiden om jeg det er blødning, men ingenting! Har jo lest at økt utflod er vanlig ved graviditet, så regner bare med at det er økt aktivitet i hula som gjør det :)

Har nettopp vært å hentet ammepute fra bbhugme, som jeg vant her på forumet i sommer :) Gleder meg til å ta den i bruk!!
Er det stor eller liten versjon? Lånte en stor i forrige svskap. Den var gull verdt lenge før ungen kom!! Kunne ikke sove uten å ha den mellom bena

Den var ikke så veldig stor, så tipper det er liten versjon :)
Okei, ja for da tror jeg at den store har skiftet navn til gravidpute. Før hadde de bare den store versjonen. Jeg har veldig lyst på den igjen, brukte den også til amming og det var veldig deilig!

Okei, ja for da tror jeg at den store har skiftet navn til gravidpute. Før hadde de bare den store versjonen. Jeg har veldig lyst på den igjen, brukte den også til amming og det var veldig deilig!
Det kan hende :) jeg må kikke litt mer på den en dag. Har ikke tatt den ut av trekket ennå :)

Jeg kunne ønske jeg spydde mer enn jeg gjør, for samboer forstår ikke helt denne kvalmen når den ikke er «synlig» :(

Jeg kunne ønske jeg spydde mer enn jeg gjør, for samboer forstår ikke helt denne kvalmen når den ikke er «synlig» :(
Huff vondt å føle det sånn og da. Men nei de skjønner nok ikke helt hvordan vi har det. Han min spørr meg stadig om det går bra med meg heldigvis, redd for meg sier han om jeg svimler litt.

Ja, det kan være et stort problem med mange av disse svangerskapsplagene. Håper det bedrer seg med denne kvalmen. Det er helt forferdelig

Huff vondt å føle det sånn og da. Men nei de skjønner nok ikke helt hvordan vi har det. Han min spørr meg stadig om det går bra med meg heldigvis, redd for meg sier han om jeg svimler litt.
Ja, vanligvis er han veldig forståelsesfull og varter meg godt opp, men vi har en snart 3åring som tester mange grenser for tiden, så han er også sliten.. Jeg ønsker så virkelig å stille mer opp, å gjøre mer også, men med en gang jeg reiser meg, eller er i bevegelser kommer kvalmen..

Ja, det kan være et stort problem med mange av disse svangerskapsplagene. Håper det bedrer seg med denne kvalmen. Det er helt forferdelig
Syns det er så fælt også for jeg hater å være så hjelpesløs, og jeg vet jo at jeg ikke er syk :hungover::hilarious: Forhåpentligvis blir det bedre om noen uker, slik at jeg kan bidra mye mer uten å «ødelegge» meg selv :-)

Begynner å lure på om jeg virkelig er i uke 8 når jeg ser hvor mye symtomer alle andre har. :confused005 Det eneste jeg kjenner på er ømme bryster og litt mensmurringer. Ikke kvalm, bare litt dårlig matlyst på grunn av sjokket av å være gravid. Ellers er absolutt alt som vanlig. Siste dag med mens var 29. Sept.

Føler det på samme måte! :(
Er ikke alltid bare greit å være gravid:( Hater også å tenke slik, fordi dette svangerskapet er så høyt ønsket! Bare noen uker igjen til uke 12, så forhåpentligvis bedrer det seg for oss begge da! :)

Begynner å lure på om jeg virkelig er i uke 8 når jeg ser hvor mye symtomer alle andre har. :confused005 Det eneste jeg kjenner på er ømme bryster og litt mensmurringer. Ikke kvalm, bare litt dårlig matlyst på grunn av sjokket av å være gravid. Ellers er absolutt alt som vanlig. Siste dag med mens var 29. Sept.

Sånn har jeg det også.

La det være en trøst at jeg gikk igjennom forrige svangerskapet også uten symtomer og fikk ei frisk jente.
Hadde ikke en dag sykemelding og var i super form hele tiden

Ja, vanligvis er han veldig forståelsesfull og varter meg godt opp, men vi har en snart 3åring som tester mange grenser for tiden, så han er også sliten.. Jeg ønsker så virkelig å stille mer opp, å gjøre mer også, men med en gang jeg reiser meg, eller er i bevegelser kommer kvalmen..
Skjønner godt hva du mener. Ikke så kvalm enda, men husker det fra forrige svangerskap at det ikke var så mye hjelp og energi fra meg når jeg var så dårlig. Håper du føler deg bedre snart :)

Sånn har jeg det også.

La det være en trøst at jeg gikk igjennom forrige svangerskapet også uten symtomer og fikk ei frisk jente.
Hadde ikke en dag sykemelding og var i super form hele tiden

Godt å høre at jeg ikke er alene :happy: Hadde aldri merket at jeg var gravid en gang om det ikke var for at puppene plutselig hadde en rund form istedet for spisse og små. Vi får vel være glade for å vøre i god form :happy:

Back
Topp