Skravletråd

Hei, ville bare hilse på dere :) har snoka her inne en liten stund etter først å ha hatt et håp om å komme hit, så svaaake tester. I dag fikk jeg ganske tydelig se babystreker :nailbiting: håper dette går bra! ♡
 
Jeg er så utrolig trøtt fortiden. Idag sovna jeg sittende over senga til Minstemann når han skulle sove på dagtid :hilarious:
 
Gratulerer @Minime1315 :)

Da blir det TUL på meg på onsdag. Har lest litt for mye her inne om exu, ma og bo osv, så nå klarte jeg ikke å vente til uke 12-13 som jeg hadde tenkt :dead:
 
Gratulerer @Minime1315 :)

Da blir det TUL på meg på onsdag. Har lest litt for mye her inne om exu, ma og bo osv, så nå klarte jeg ikke å vente til uke 12-13 som jeg hadde tenkt :dead:


Hvor langt er du på vei da?

Bedre å være beroliget enn ikke, så hvorfor ikke om man har muligheten til det :)
Spennende blir det :)
 
Skjønner den!!

Må bare påpeke noe som selvsagt vi vet alle, men som kan misforstås av oss litt i overkant bekymra; manglende kvalme betyr ikke nødvendigvis at noe er galt :)

Jeg har ikke vært kvalm med noen av mine tre! :happy: Var litt kveldsuggen med sønnen min bare, og det er jeg nå og..
 
Hvor langt er du på vei da?

Bedre å være beroliget enn ikke, så hvorfor ikke om man har muligheten til det :)
Spennende blir det :)
Skal være 7+4, men blir ikke overrasket om jeg er kortere på vei. Bare håper de kan se noe. Vil egentlig bare vite om det er liv eller ikke, og at det ligger der det skal. :nailbiting:
 
Har prøvd meg på ettpar gravidapper i natt for å få tiden til å gå. Jeg fikk ikke sove og lå bare å venta på at jeg skulle få mensen og ja.. :confused: Men en ny dag og fortsatt gravid, så vidt jeg vet, så må nok bare slutte å kjenne etter tegn på at det går galt, for det er bare dumt:rolleyes: Lettere å si at man skal slutte enn å faktisk gjøre det da:nailbiting:
Men det jeg lurte på er beregning av termin. De ulike appene er jo ikke enige. Ikke store spriket, men da en av appene sa min bursdag 20.juni og den andre 23.juni ble jeg usikker. Begge er da basert på første dag i siste mens som var 14. September. Hva er rett, og hvorfor? :dontknowHadde jo vært festlig å ha termin på min egen bursdag da:) babyverden sier også 23. tror jeg. o_O
 
Har prøvd meg på ettpar gravidapper i natt for å få tiden til å gå. Jeg fikk ikke sove og lå bare å venta på at jeg skulle få mensen og ja.. :confused: Men en ny dag og fortsatt gravid, så vidt jeg vet, så må nok bare slutte å kjenne etter tegn på at det går galt, for det er bare dumt:rolleyes: Lettere å si at man skal slutte enn å faktisk gjøre det da:nailbiting:
Men det jeg lurte på er beregning av termin. De ulike appene er jo ikke enige. Ikke store spriket, men da en av appene sa min bursdag 20.juni og den andre 23.juni ble jeg usikker. Begge er da basert på første dag i siste mens som var 14. September. Hva er rett, og hvorfor? :dontknowHadde jo vært festlig å ha termin på min egen bursdag da:) babyverden sier også 23. tror jeg. o_O


Jeg sleit også med det der!! Fikk ulike svar og skreiv masse ulikt her og hadde brått to apper med ulik termin osv!!
Den blir som regel korrigert veldig på oul- har i allefall jeg erfart selv og lest av andre.
Men tror jeg brukte nhi sin til slutt- må være korrekt :)
 
Huff.... nå er det jeg som har blitt urolig. :(

Jeg hadde 2 spontanaborter i nøyaktig samme tid (uke7) før vi fikk jenta vår. Jeg var litt overbevist om at jeg manget ett eller annet hormon siden ting skjedde på dagen likt.

Fikk progesteron tilskudd ved vårt 3 forsøk og da ble det baby.

Det kan selvfølgelig være tilfeldig men jeg tror ikke det. Nå er jeg gravid igjen og går ikke på noe progesteron tilskudd og jeg føler meg ikke som forrige gang da det ble baby.

Så jeg er redd for at dette vil ende med en SA igjen....

Samtidig prøver jeg å tenke ...jaja.. du er ihvertfall fortsatt fruktbar. Går det ikke denne gangen så går det kanskje neste gang.
 
Endelig mandag igjen, tid for siste blodprøve.

drømte i natt at jeg fortsatt hadde spire og hadde fin stigning på hcg
 
Har prøvd meg på ettpar gravidapper i natt for å få tiden til å gå. Jeg fikk ikke sove og lå bare å venta på at jeg skulle få mensen og ja.. :confused: Men en ny dag og fortsatt gravid, så vidt jeg vet, så må nok bare slutte å kjenne etter tegn på at det går galt, for det er bare dumt:rolleyes: Lettere å si at man skal slutte enn å faktisk gjøre det da:nailbiting:
Men det jeg lurte på er beregning av termin. De ulike appene er jo ikke enige. Ikke store spriket, men da en av appene sa min bursdag 20.juni og den andre 23.juni ble jeg usikker. Begge er da basert på første dag i siste mens som var 14. September. Hva er rett, og hvorfor? :dontknowHadde jo vært festlig å ha termin på min egen bursdag da:) babyverden sier også 23. tror jeg. o_O

I USA regner man et svangerskap som 40+0 dager. I Norge er standarden 40+2 eller 40+3 (avhengig av hvor i landet man er). Dermed blir det avvik på ulike apper :)
 
Har prøvd meg på ettpar gravidapper i natt for å få tiden til å gå. Jeg fikk ikke sove og lå bare å venta på at jeg skulle få mensen og ja.. :confused: Men en ny dag og fortsatt gravid, så vidt jeg vet, så må nok bare slutte å kjenne etter tegn på at det går galt, for det er bare dumt:rolleyes: Lettere å si at man skal slutte enn å faktisk gjøre det da:nailbiting:
Men det jeg lurte på er beregning av termin. De ulike appene er jo ikke enige. Ikke store spriket, men da en av appene sa min bursdag 20.juni og den andre 23.juni ble jeg usikker. Begge er da basert på første dag i siste mens som var 14. September. Hva er rett, og hvorfor? :dontknowHadde jo vært festlig å ha termin på min egen bursdag da:) babyverden sier også 23. tror jeg. o_O

Det avhenger av hvilket land som har produsert appen. I Norge er termin (stort sett) regnet som 40+2. I Danmark er det 40+3, mens det i USA er 40+0. Så jeg vil tippe at du har en nordisk app og en amerikansk app. Du får din endelige termindato satt på OUL, det blir den som gjelder.
 
I USA regner man et svangerskap som 40+0 dager. I Norge er standarden 40+2 eller 40+3 (avhengig av hvor i landet man er). Dermed blir det avvik på ulike apper :)

Der var du kjappere enn meg gitt :bag:
 
Huff.... nå er det jeg som har blitt urolig. :(

Jeg hadde 2 spontanaborter i nøyaktig samme tid (uke7) før vi fikk jenta vår. Jeg var litt overbevist om at jeg manget ett eller annet hormon siden ting skjedde på dagen likt.

Fikk progesteron tilskudd ved vårt 3 forsøk og da ble det baby.

Det kan selvfølgelig være tilfeldig men jeg tror ikke det. Nå er jeg gravid igjen og går ikke på noe progesteron tilskudd og jeg føler meg ikke som forrige gang da det ble baby.

Så jeg er redd for at dette vil ende med en SA igjen....

Samtidig prøver jeg å tenke ...jaja.. du er ihvertfall fortsatt fruktbar. Går det ikke denne gangen så går det kanskje neste gang.

Uff, det kan ikke være en god tanke å ha. Må bare håpe at dette ikke er tilfellet nå. Og at denne gangen så går det veldig bra uten noe ekstra tilskudd
 
Back
Topp