Skravletråd

Rart nok så blir jeg dårlig i 12-13 tiden og resten av dagen, men ikke på morgen:)
 
Må dytte opp skravletråden litt! Dere som har barn fra før, har dere sett noen sammenheng mellom når dere hadde sex mtp. Eggløsning og kjønn? Her hadde jeg sex etter el, eventuelt samme dag, så føler det må bli gutt. Var ikke planlagt å prøve den måneden det skjedde, jeg trodde el var ferdig :p. Har to gutter fra før <3
 
Må dytte opp skravletråden litt! Dere som har barn fra før, har dere sett noen sammenheng mellom når dere hadde sex mtp. Eggløsning og kjønn? Her hadde jeg sex etter el, eventuelt samme dag, så føler det må bli gutt. Var ikke planlagt å prøve den måneden det skjedde, jeg trodde el var ferdig :p. Har to gutter fra før <3
Vi hadde sex samme dag ca som eggløsning sist, da skulle det vel i teorien blitt gutt? Men det ble jente :)
 
Må dytte opp skravletråden litt! Dere som har barn fra før, har dere sett noen sammenheng mellom når dere hadde sex mtp. Eggløsning og kjønn? Her hadde jeg sex etter el, eventuelt samme dag, så føler det må bli gutt. Var ikke planlagt å prøve den måneden det skjedde, jeg trodde el var ferdig :p. Har to gutter fra før <3
Vi hadde før, på dagen og dagen etter både sist og nå, så får se. Ble gutt sist, og har magefølelse på gutt nå og :Heartred (mest fordi det bare er gutter på mannen sin side. Hans søster var første jenta på 50år)
 
Må dytte opp skravletråden litt! Dere som har barn fra før, har dere sett noen sammenheng mellom når dere hadde sex mtp. Eggløsning og kjønn? Her hadde jeg sex etter el, eventuelt samme dag, så føler det må bli gutt. Var ikke planlagt å prøve den måneden det skjedde, jeg trodde el var ferdig :p. Har to gutter fra før <3
Hadde sex rundt eggløsning med første og to dager før eggløsning med andre (brukte clearblue monitor begge gangene), jenter begge gangene :) Men må ellers innrømme at etter å ha lest denne artikkelen (https://www.genderdreaming.com/the-trouble-with-timing-dr-shettles-got-it-wrong/), tror jeg ikke lenger på at timing spiller en nevneverdig rolle når det kommer til kjønn, så jeg tror det er ca 50-50 sjanse for hvert av kjønnene (sannsynligvis med litt større odds for gutt i utgangspunktet siden det fødes flest gutter fra naturens side), men at jeg som mor til to jenter statistisk sett har litt større sjanse for å få en jente til denne gangen (https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/blir-det-gutt-eller-jente).
 
Må dytte opp skravletråden litt! Dere som har barn fra før, har dere sett noen sammenheng mellom når dere hadde sex mtp. Eggløsning og kjønn? Her hadde jeg sex etter el, eventuelt samme dag, så føler det må bli gutt. Var ikke planlagt å prøve den måneden det skjedde, jeg trodde el var ferdig :p. Har to gutter fra før <3
Ikke spilt noen rolle her, fått jenter på begge deler :p før el med første og etter el med andre, denne gang hadde vi sex før el og trodde vi la inn for lite aksjer men ble endelig gravid etter 1 års prøving :smug:
 
Så morsomt å høre deres erfaringer! Jeg hadde egentlig tenkt å forsøke på sex før el denne gangen, for å øke sjansen for jente siden jeg har to gutter. Men slik gikk det ikke, så får tiden vise! Begge deler er hjertelig velkommen, og krysser bare fingrene for en frisk liten bebis <3. Tipper jeg vet kjønn om 2 uker, da er det en uke etter NIPT testen :D Jeg har hatt forskjellige symptomer i alle 3 svangerskap, så ingen antydning på kjønn der hvertfall:p
 
Vi har hatt sex dagene før, på og etter eggløsning alle gangene. Har ei jente og to gutter. Spent på hva vi får denne gangen
 
Tror vi hadde sex på EL. Blir spennende å se om det blir en gutt da. Men jeg har en følelse på jente faktisk! Det har samboer også. :dummy1: Spent på om magefølelsen har rett :)
 
Vet ikke tid vi hadde sex i forhold til EL, men det kinesiske fødselskartet har stemt tre av tre ganger. Så da tror jeg jente denne gangen :)
 
Når alt kommer til alt er det vel mannens svømmere som avgjør kjønnet? Har han raske svømmere så blir det gutt, er det derimot mer trege, men mer utholdende svømmere så blir det jente?
 
Da har jeg testet ut SEA band i dag på jobb, og tar de værste toppene iallfall. Men ikke hele kvalmen. Men var en fryd bare av å ha noe som funker litt iallfall. Ønsker ikke å ta tabletter for kvalme, de blir jeg så sløve av. Så da var det eneste jeg kunne prøve. Og sjokolade i små biter litt innimellom har også hjulpet meg gjennom jobb i dag. Håper snart den verste kvalmeperioden er over. Jeg takler dette virkelig dårlig og blir i usedvanlig dårlig humør også av det:rolleyes:
 
Når alt kommer til alt er det vel mannens svømmere som avgjør kjønnet? Har han raske svømmere så blir det gutt, er det derimot mer trege, men mer utholdende svømmere så blir det jente?
Det stemmer at det er mannens sædceller som avgjør kjønnet, men det er bare en seiglivet myte at guttesædcellene er raske men dør kjapt, mens jentesædcellene er trege men mer utholdende. Begge typer sædceller er like raske/trege avhengig av hvor i livssyklusen sin de er. Du kan lese mer om hvorfor her: https://www.genderdreaming.com/the-trouble-with-timing-dr-shettles-got-it-wrong/
 
Denne uken skal vi ha litt barnefri fra torsdag og kjenner det skal bli godt å kunne slappe av med god samvittighet. Svigers har begynt å lure på hvorfor jeg ikke er med så mye over osv :bag:
Vurderer å fortelle de nyheten i morgen så samboer kan slutte med dumme unnskyldninger :hilarious:

Har dere fortalt det til svigers/foreldre?
Vi har fortalt tidlig hver gang, men vært mer tilbakeholdne denne gangen ❤️
 
Denne uken skal vi ha litt barnefri fra torsdag og kjenner det skal bli godt å kunne slappe av med god samvittighet. Svigers har begynt å lure på hvorfor jeg ikke er med så mye over osv :bag:
Vurderer å fortelle de nyheten i morgen så samboer kan slutte med dumme unnskyldninger :hilarious:

Har dere fortalt det til svigers/foreldre?
Vi har fortalt tidlig hver gang, men vært mer tilbakeholdne denne gangen ❤️
Vi har fortalt det til svigers! Fortalte det forrige uke, da var jeg ca 8 uker :)
 
Så hyggelig :) alltid stas med flere barn i familien føler jeg ❤️
Jaa, vi er en ganske liten familie. Svigers har to barn og to barnebarn foreløpig, så tror de setter stor pris på alle de får :D
 
Jaa, vi er en ganske liten familie. Svigers har to barn og to barnebarn foreløpig, så tror de setter stor pris på alle de får :D

Liten familie her og, våres barn er eneste barnebarna så langt :joyful: Så det blir veldig hyggelig å dele nyheten igjen :D Mamma vet allerede ❤️
 
Back
Topp