Skravletråd

Det tar rundt ett døgn før Borrelia'en klarer å flytte seg fra magen på flåtten og ut i blodomløpet vårt, så hvis man sjekker seg for flått morgen og kveld så skal man være relativt trygg mot Borrelia i det minste ;)

Ja, den må ha kommet på kroppen er sted mellom 11.00 og 23.00,men siden den var såpass liten tipper jeg den har sitti fast i maks et par timer? Men så hører man jo om de superflåttene som smitter med det samme de biter også :nailbiting: - så gøy med noen ekstra bekymringer :hilarious:
 
Ja, den må ha kommet på kroppen er sted mellom 11.00 og 23.00,men siden den var såpass liten tipper jeg den har sitti fast i maks et par timer? Men så hører man jo om de superflåttene som smitter med det samme de biter også :nailbiting: - så gøy med noen ekstra bekymringer :hilarious:
Borrelia skal ikke klare å smitte før etter ca ett døgn uansett, men det finnes andre flåttbårne sykdommer som overføres umiddelbart ;) Regner med at du kan slappe av i uansett :)
 
Noen andre som jobber på helligdagene? Her begynner jeg som vanlig på jobb kl 730 idag :) Jobber i helsevesenet. Får 133% helligdagstillegg idag da :D
Skulle vell egentlig ha vært på jobb i dag, men har hatt en elendig natt, så ble værende hjemme :smiley-ashamed004 Ikke at det gjør noe, jeg får ikke betalt noe for det uansett :banghead:
 
Jeg er veterinær :) Jeg håper alltid på at det skjer noe i vakthelgene, for da er som regel de mest spennende tilfellene også :D
Ja, det skjønner jeg godt :woot:
 
Skulle vell egentlig ha vært på jobb i dag, men har hatt en elendig natt, så ble værende hjemme :smiley-ashamed004 Ikke at det gjør noe, jeg får ikke betalt noe for det uansett :banghead:
Whaat? Får du ikke betalt for jobb?
 
Deilig med fri i dag. Har vasket huset, vasket klær, skiftet på sengene og gjort klar til overnatting neste uke. Burde vel pakke også siden jeg reiser på en kort arbeidstur i morgen, men gjør vel det i morgen kjenner jeg meg selv rett.. :p
 
Tipper det går fint - den var så liten at jeg så vidt så den, så kan ikke ha sitte så lenge. Vet ikke hvor lang tid det tar for de småjævlene å fylle seg med blod?
Det vet ikke jeg heller.. Men hva måtte du gjøre sist du ble bitt av flått? Jeg blir alltid bitt, så greit å vite hva som skjer isåfall :)
 
Det vet ikke jeg heller.. Men hva måtte du gjøre sist du ble bitt av flått? Jeg blir alltid bitt, så greit å vite hva som skjer isåfall :)

Åja! Har bare blitt bitt en gang før, og da også hadde den bare vært på et par timer. Men sist svangerskap måtte avbrytes over halvveis nå i februar, fordi babyen hadde fått et ukjent virus ila de første leveukene i magen. Er derfor livredd for alle potensielle farer denne gangen, og ser for meg at bakterier fra et flåttbitt kanskje ikke er den største suksessfaktoren for et vellykket svangerskap :hilarious: Huff!
 
Åja! Har bare blitt bitt en gang før, og da også hadde den bare vært på et par timer. Men sist svangerskap måtte avbrytes over halvveis nå i februar, fordi babyen hadde fått et ukjent virus ila de første leveukene i magen. Er derfor livredd for alle potensielle farer denne gangen, og ser for meg at bakterier fra et flåttbitt kanskje ikke er den største suksessfaktoren for et vellykket svangerskap :hilarious: Huff!

Skjønner.. trist at du måtte avbryte :( Skummelt med den flotten mtp de sykdommene de bærer på. Er visst ett nytt virus som er verre enn borelia nå, så tenkte å høre med legen om de anbefalte vaksine, siden de anbefaler det for folk som bor langs sjøen eller er mye i skogen..
 
Skjønner.. trist at du måtte avbryte :( Skummelt med den flotten mtp de sykdommene de bærer på. Er visst ett nytt virus som er verre enn borelia nå, så tenkte å høre med legen om de anbefalte vaksine, siden de anbefaler det for folk som bor langs sjøen eller er mye i skogen..

Ja, det tror jeg jammen jeg skal spørre om også, selvom jeg sikkert burde hatt det før dette bittet optimalt sett ❤️
 
Noen som har litt hodepine innimellom nå? Jeg får det på ettermiddagen av og til nå og det er super frustrerende :rolleyes:
 
Jeg og 2 åringen har lekt i sola og vært og besøkt masse gårdsdyr, alltid like gøy å ha en gjennomgang av dyrelyder :hilarious:
Men takk for påminnelsen om å sjekke for flått i kveld :nailbiting:
 
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan la være å halshugge han flotte mannen jeg bor med..?:hilarious:
Blir veldig sliten mot kveldstid, og jeg har alltid blitt irritabel når jeg er sliten, men nå er det jo bare helt ekstremt..
Føler meg nesten litt gal mens jeg overreagerer på ting for jeg vet han ikke mener ting slik som jeg tar det, men allikevel klarer jeg ikke stoppe meg selv fra å reagere sånn:wacky::hilarious:
 
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan la være å halshugge han flotte mannen jeg bor med..?:hilarious:
Blir veldig sliten mot kveldstid, og jeg har alltid blitt irritabel når jeg er sliten, men nå er det jo bare helt ekstremt..
Føler meg nesten litt gal mens jeg overreagerer på ting for jeg vet han ikke mener ting slik som jeg tar det, men allikevel klarer jeg ikke stoppe meg selv fra å reagere sånn:wacky::hilarious:
Huff, jeg tar meg selv i å bli lett sinna på mannen her også :oops: Men jeg merker fort de dagene jeg er ekstra irritabel, og da sier jeg unnskyld på forhold. Så jeg advarer han om at ikke han må ta noe av det jeg sier seriøst, og det har igrunnen funka greit til nå i dette svangerskapet og i forrige svangerskap :p Stakkars mannfolkene av og til, ass... :hilarious:
 
Huff, jeg tar meg selv i å bli lett sinna på mannen her også :oops: Men jeg merker fort de dagene jeg er ekstra irritabel, og da sier jeg unnskyld på forhold. Så jeg advarer han om at ikke han må ta noe av det jeg sier seriøst, og det har igrunnen funka greit til nå i dette svangerskapet og i forrige svangerskap :p Stakkars mannfolkene av og til, ass... :hilarious:
Haha, de får gjennomgå:hilarious: Takk for tips, hender jeg klarer å advare han, men da terger han gjerne litt ekstra(ja, han er en av de..:hilarious:) Kanskje jeg må begynne å unnskylde på forhånd jeg og:hilarious:
 
Skal ikke til legen før 25 da.. Så vurderer å ringe å spørre :hilarious: Paranoid jeg :hilarious:

Tror du ikke jeg fikk en liten jævel på meg etter gåtur i dag også! Nå begynner jeg å mistenke at de faktisk har en plan om å nedlegge meg :hilarious:

Edit,jeg skal til legen på mandag om én uke, kan evt oppdatere deg da, hvis du ikke er meg i forkjøpet!
 
Back
Topp