Skravletråd

Flere som skal på 3D ultralyd her??
Vi skal på mandag :D gleder meg helt villt mye! Skal ha me med begge guttene også for første gang. Har aldri vært på 3D før, og håper vi får se ansiktstrekk skikkelig :)

Har bestilt og skal 25 mai, er vel da 26+4. Var en veldig fin opplevelse sist og så tydelig at han hadde arvet mitt munnparti.

Så fint å ta med guttene på opplevelsen, lykke til.

Har bestilt og skal 25 mai, er vel da 26+4. Var en veldig fin opplevelse sist og så tydelig at han hadde arvet mitt munnparti.

Så fint å ta med guttene på opplevelsen, lykke til.
Åååh ❤❤ gleder meg sånn!! Jeg er 24+5 i morgen :)

Trur mageboeren vil ut å hilse på. Har fått mange spark mot utgangen i kveld. Men han får holde seg på plass ihvertfall noen mnd til.

Fysj a meg.. telefonen er nesten tom for strøm, så hvis jeg vil ha vekkerklokke i morgen må man nesten sove nå.. :(

Blir utålmodig nå. La ut forespørsel på PasientSky om time for å skaffe sykemelding og dem har ikke gjort noe med den enda [emoji17] hadde vært greit å vite om jeg skal til legen i dag eller ikke.

Og da fikk jeg svar. Blir time i morgen. Da skal jeg ta med guttungen på trilletur etter at nøklene er levert. Blir ikke lang tur, men en liten tur må vi få til :)

Da står middagen i ovnen. Ovnsbakt søtpotet og kylling med hvitløksmør og krydder. Og om ca 30 min skal jeg lage kokos og curry ris i tillegg :)

Å herre jemini som det koker i den ene tråden på generelt! :woot:

Å herre jemini som det koker i den ene tråden på generelt! :woot:
I jesus... Noen altså!!! Så da er det sånn at fordi mi bukse passer meg så da passer den automatisk deg også! Uansett om jeg bruker 34 og du bruker 46.... hallo??? (Bare for å ta noen tall)... Snakk om å legge seg ut i ting man ikke har peiling på...

I jesus... Noen altså!!! Så da er det sånn at fordi mi bukse passer meg så da passer den automatisk deg også! Uansett om jeg bruker 34 og du bruker 46.... hallo??? (Bare for å ta noen tall)... Snakk om å legge seg ut i ting man ikke har peiling på...
Noen ser jo ikke lenger enn sin egen nesetipp. Jeg blir helt oppgitt. En ting er lover og regler, men å gå så beinhardt ut og fortelle folk hvor skammelige, umoralske og dumme de er, bare fordi man har litt ulike behov, er meg helt uforståelig.

Jeg forstår ikke at det ikke går an å se at familier har ulike behov, foreldre har ulike behov. Det er ingen som sier at de ønsker fortsatt stigmatisering av kvinner i arbeidslivet, eller at far ikke skal få noe permisjon. Det er jo ikke det som er tema. Tema er en tredeling som gir svært lite fleksibilitet for den enkelte, og det er ganske rått med tanke på at det er så mange forskjellige mennesker, arbeidsplasser, barn og behov der ute at det blir umulig å si at "sånn skal det være, press på deg den buksa i str. 36 du, for det bestemmer vi". Igjen, det blir et overformynderi, og det er DET jeg vil til livs.

Det er helt klart en fordel at far har samvær og permisjon han også, men inntil et visst punkt kan ikke far og mor likestilles den aller første tiden, og om så ville det jo være enda bedre hvis mor og far kunne ha noen uker sammen nå og da, uten at det forkorter hverken mor eller far sin permisjon. Osv. Mange aspekter med andre ord. Sånn "jeg vet best" og "hvis du ikke er enig med meg må du dø"-mentalitet, er helt hallo kokko for meg.

Ingen aksept for at folk ikke vil fortelle ALT på åpent forum heller. Kjappe med å dømme uten å kjenne fakta.

Noen ser jo ikke lenger enn sin egen nesetipp. Jeg blir helt oppgitt. En ting er lover og regler, men å gå så beinhardt ut og fortelle folk hvor skammelige, umoralske og dumme de er, bare fordi man har litt ulike behov, er meg helt uforståelig.

Jeg forstår ikke at det ikke går an å se at familier har ulike behov, foreldre har ulike behov. Det er ingen som sier at de ønsker fortsatt stigmatisering av kvinner i arbeidslivet, eller at far ikke skal få noe permisjon. Det er jo ikke det som er tema. Tema er en tredeling som gir svært lite fleksibilitet for den enkelte, og det er ganske rått med tanke på at det er så mange forskjellige mennesker, arbeidsplasser, barn og behov der ute at det blir umulig å si at "sånn skal det være, press på deg den buksa i str. 36 du, for det bestemmer vi". Igjen, det blir et overformynderi, og det er DET jeg vil til livs.

Det er helt klart en fordel at far har samvær og permisjon han også, men inntil et visst punkt kan ikke far og mor likestilles den aller første tiden, og om så ville det jo være enda bedre hvis mor og far kunne ha noen uker sammen nå og da, uten at det forkorter hverken mor eller far sin permisjon. Osv. Mange aspekter med andre ord. Sånn "jeg vet best" og "hvis du ikke er enig med meg må du dø"-mentalitet, er helt hallo kokko for meg.

Ingen aksept for at folk ikke vil fortelle ALT på åpent forum heller. Kjappe med å dømme uten å kjenne fakta.
Enig....

Vil jo såklart at lille skal få permisjon med pappaen sin, for det hadde storebror veldig godt av! Sist gang hadde han hele fellesperioden siden jeg studerte, for jeg trengte han hjemme sånn at jeg faktisk fikk konsentrert meg om skole, og mini er pappadalt så det holder [emoji23] men det var rundt de dagene jeg hadde skole (flaskebarn, ellers hadde det ikke gått).

Noen ser desverre kun til sin egen nesetipp, og at man da kan anklage folk for noe de faktisk ikke har peiling på... og samtidig motsi seg selv flere ganger... er rystet :/

Blir så provosert jeg!

Jeg også. Eller som strikkemamma sier det; jeg blir rystet!

Det er jo nettopp slike mennesker som mener at det bare finnes én vei til Rom, som sitter og bestemmer disse tingene. Det er ganske sjelsettende.

Flere som skal på 3D ultralyd her??
Vi skal på mandag :D gleder meg helt villt mye! Skal ha me med begge guttene også for første gang. Har aldri vært på 3D før, og håper vi får se ansiktstrekk skikkelig :) [emoji173]
Har time 28.05. Gleder meg. Fikk kjempefine bilder sist gang. Nå skal storebror bli med også så kan vi se om de ligner hverandre

Det er jo nettopp slike mennesker som mener at det bare finnes én vei til Rom, som sitter og bestemmer disse tingene. Det er ganske sjelsettende.
Ja, og det er skremmende...

Fant ut jeg ikke skulle hive meg med der, noen av trådene på generelt tar jo helt av. Nesten litt skremmende hvilke meninger noen har, og at de du mener er feil bare fordi jeg mener noe annet!

Jeg pleier å vokte meg vel for å delta i slike hete diskusjoner jeg også, særlig der jeg ser at det er helt umulig å nå inn til enkelte, de har bare bestemt seg og tror ene og alene at deres vei og mening er det eneste rette. Men noen ganger klarer jeg bare ikke dy meg, og rene personangrep som det ble en stund der, er heller ikke greit.

Jeg trekker meg ut fra den nå.
Sånne går det ikke ann å diskutere med.
Deres mening er den eneste rette, får helt fnatt jeg

Jeg pleier å vokte meg vel for å delta i slike hete diskusjoner jeg også, særlig der jeg ser at det er helt umulig å nå inn til enkelte, de har bare bestemt seg og tror ene og alene at deres vei og mening er det eneste rette. Men noen ganger klarer jeg bare ikke dy meg, og rene personangrep som det ble en stund der, er heller ikke greit.

Jeg ble nok litt ufin selv, men jeg kokte over

Høres ut som jeg skulle hengt mer på generelt. Fikk lyst å krangle litt med noen på nett. Og jeg er egentlig ikke kranglefant eller nettroll.

Back
Topp