Skravletråd

Godt at det hjelper for noe da! Jeg rakk å få min andre autoimmune sykdom rett før jeg ble gravid. (Det var nok årsaken til at jeg mistet en lille i fjor sommer). Så nå er jeg også livslangt avhengig av medisiner som må tas 2-3 ganger om dagen, hvis jeg ikke vil daue... Synes det var helt forferdelig i starten, men det begynner å bli en vane...

Ja medisiner er noe herk, men nødvendig å. Håper de hjelper deg da i det minste [emoji173]️
Og alt blir en vane etterhvert. Selv om man føler seg som en pillemisbruker til tider [emoji23]

Ja medisiner er noe herk, men nødvendig å. Håper de hjelper deg da i det minste [emoji173]️
Og alt blir en vane etterhvert. Selv om man føler seg som en pillemisbruker til tider [emoji23]

Det hjelper jo i form av at jeg får tilført de hormonene jeg mangler. Men kortison synes jeg er vanskelig å styre. Kronisk redd for å få for lite, så kroppen går i krise (har hatt det to ganger, og det er skikkelig skummelt), samtidig som jeg ikke vil ta for mye, for da blir jeg tjukk og beinskjør... [emoji15].

Har gått på høydose kortison selv i perioder. Hurra for måneansikt, hetetokter osv.

Har gått på høydose kortison selv i perioder. Hurra for måneansikt, hetetokter osv.

Huffda! Jeg lager ikke kortison selv, så i utgangspunktet skal jeg ikke få noen bivirkninger. Men det er vanskelig å vite når man har vært utsatt for så mye stress (fysisk eller psykisk) at man trenger en ekstra dose utenom basaldosen. Lærer vel etter hvert...

Kortison er en måte å dempe sykdomsoppbluss. Har heldigvis ikke hatt noe kur på det siden 2013.

Blir litt overveldet av hvor stor lille i magen egentlig er. Har i det siste følt mest bevegelse helt nede ved skambeinet. Men i dag er bevegelsene nesten oppe ved brystbenet :eek: marsboer i magen :D

Blir litt overveldet av hvor stor lille i magen egentlig er. Har i det siste følt mest bevegelse helt nede ved skambeinet. Men i dag er bevegelsene nesten oppe ved brystbenet :eek: marsboer i magen :D

Da har han sikkert snudd seg. Min lille sitter nede i bekkenet, og på ul ses da en hel sjø med fostervann over hodet på han. Hvis han snur seg meg hodet ned og bytter plass med vannet, frykter jeg for ribbene mine [emoji6]

Må skryte litt av meg selv i dag som har fått ryddet ut masse skvip fra det kommende barnerommet (brukt som oppbevaringsplass frem til nå). Bare over halvparten igjen nå:hilarious:

Sliten etter en lang dag med rydding og sorteri g av klær etter storebror, men nå blir det endelig syrom på a'mor! Storebror holder på å få de siste jekslene, Ikke morsomt for noen i huset, og når jeg setter meg for å slappe av starter lillebror festen i magen [emoji26]

Sliten etter en lang dag med rydding og sorteri g av klær etter storebror, men nå blir det endelig syrom på a'mor! Storebror holder på å få de siste jekslene, Ikke morsomt for noen i huset, og når jeg setter meg for å slappe av starter lillebror festen i magen [emoji26]
Ble en tur til legevakta her idag, høy feber og slapp liten gutt. Er nok virus og verk i ørene, så håper det går over snart. Tøft å se lillegutt så pjusk så lenge..

Lillebror i magen lage fest når storebror ligg oppå ♡

Mannen reiser avgårde på guttetur i morgen tidlig, og har fortsatt ikke begynt å pakke. Jeg blir rent stressa på hans vegne.:bag:
Hilsen Nøtte, som pakker ferdig en uke i forveien for en helgetur.

Ble en tur til legevakta her idag, høy feber og slapp liten gutt. Er nok virus og verk i ørene, så håper det går over snart. Tøft å se lillegutt så pjusk så lenge..

Lillebror i magen lage fest når storebror ligg oppå ♡
Huff da :/ Håpe det går bra med han? Fått nå penicillin?

Så kos da :) her har ikke Daniel fått kjenne enda [emoji14]

Huff da :/ Håpe det går bra med han? Fått nå penicillin?

Så kos da :) her har ikke Daniel fått kjenne enda [emoji14]
Nei, legen mente det va virus - derav ingen pencillin. Men beskjed om å bruke nesedråper og paracet - og ta kontakt om det ble verre eller det ikke blir bedre i nærmeste fremtid.

J-R har heller ikke fått kjent noe.. eg merke det jo godt innenfra - men er nok en stund til det kjennes godt utenifra. Har sett at han har sparka, men da lå eg aleina i senga :)

Svigermor skal ha gutten på overnatting i natt, det blir deilig siden det sikkert er kø på vei hjem når vi kjører i morgen og det kan bli en lang tur hjem [emoji28]

Nei, legen mente det va virus - derav ingen pencillin. Men beskjed om å bruke nesedråper og paracet - og ta kontakt om det ble verre eller det ikke blir bedre i nærmeste fremtid.

J-R har heller ikke fått kjent noe.. eg merke det jo godt innenfra - men er nok en stund til det kjennes godt utenifra. Har sett at han har sparka, men da lå eg aleina i senga :)
Her kjenne eg det godt i hendern, og magen riste:p men hver gang D skal kjenne blir det stille [emoji23]

Tenker litt på at det bedagelige voksenlivet vårt kommer til å bli snudd helt på hodet i august. Når vi reiser med fly er det med høretelefoner med støykansellering og passende mengder underholdning i veska. Når vi reiser med danskebåten er det på "stille avdeling" hvor man lene seg godt tilbake i en deilig skinnstol og se på film. Vi kommer til å få helt sjokk av alle lydene og kaoset som blir de neste årene! :hilarious:

Tenker litt på at det bedagelige voksenlivet vårt kommer til å bli snudd helt på hodet i august. Når vi reiser med fly er det med høretelefoner med støykansellering og passende mengder underholdning i veska. Når vi reiser med danskebåten er det på "stille avdeling" hvor man lene seg godt tilbake i en deilig skinnstol og se på film. Vi kommer til å få helt sjokk av alle lydene og kaoset som blir de neste årene! :hilarious:

Tenker at det blir værre når nr 2 og 3 kommer.
Jeg tenker ihvertfall at det er veldig godt når minsten har lagt seg for kvelden og det er stille rundt oss. Spørs om det fortsatt blir slik når nr 2 kommer.

De høretelefonene blir bare mer og mer verdt!! [emoji1303]

Nå er nok gubbesaken fremme på flyplassen. Sniken skal en uke på guttetur til shortsvær og ingen snø...

Tenkte her på morgenkvisten at veslefrøken har vært så stille siden jeg sto opp.
Ikke før hadde jeg lagt meg på sofaen for å poke henne litt før hun satte i gang med tidenes turnoppvisning! :p Det kjentes litt ut som om hun drev og stupte kråke og danset breakdance på én gang. :laughing002

Back
Topp