Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kanskje 90%?Hvor godt stekt må biffen egentlig være? Snakker vi 100% well done? Jeg spiser aldri biff, men jordmor foreslo det for blodprosenten, så jeg skal innta min første biff på sikkert fem år. Bare så døllt hvis den må være helt grå![]()
Den bør være gjennomstekt, ikke rosa. Det viktigste er at det renner klar kjøttsaft fra stykket og ikke blodig/rosa saft. Litt hviletid etter steking hjelper langt på vei. Hvis du har steketermometer, bør kjernetemperaturen over 70 grader for å drepe de fleste bakterier. Jeg har ikke orket termometer i de fleste tilfeller. Har brukt kjøttsaften som pekepinn. [emoji4]Hvor godt stekt må biffen egentlig være? Snakker vi 100% well done? Jeg spiser aldri biff, men jordmor foreslo det for blodprosenten, så jeg skal innta min første biff på sikkert fem år. Bare så døllt hvis den må være helt grå![]()
Den bør være gjennomstekt, ikke rosa. Det viktigste er at det renner klar kjøttsaft fra stykket og ikke blodig/rosa saft. Litt hviletid etter steking hjelper langt på vei. Hvis du har steketermometer, bør kjernetemperaturen over 70 grader for å drepe de fleste bakterier. Jeg har ikke orket termometer i de fleste tilfeller. Har brukt kjøttsaften som pekepinn.![]()
Og lykke til med første kjøttstykke på så lenge! Håper du fortsatt liker smaken.![]()
Blir nok detBare å henge seg på hvis du vil være med på onsdag
![]()
HahaImponert over hvor tålmodige hundene er med denne daffinga mi. De reiser seg ivrig når jeg gjør det, og følger meg fra senga til do og tilbake.![]()
Ungene hadde forståelse for at vi måtte vente å se om lillebror fremdeles var på innsiden først, .... og om det var fint vær. 2 like viktige punkter.Litt risky kanskje. Men kanskje... Du har jo to tidligere på overtid. Men spørs hvor mye du orker å gå rundt + 4,5 timer med bil da? Her i huset ville ikke samboeren uten videre godta at vi skal få levert kjøleskap 4 dager før termin. Tror jammen jeg har klart å stresse ham litt.Hva skal man si når mannen og barna mener det er en god idé å reise til Bø Sommarland 18.08? 2h15min kjøring hver vei uten trafikk. Terminen er 19.08. Jeg lovet ingentingUngene hadde forståelse for at vi måtte vente å se om lillebror fremdeles var på innsiden først, .... og om det var fint vær. 2 like viktige punkter.
Sitte i bil går greit, så lenge det ikke er med rier....Litt risky kanskje. Men kanskje... Du har jo to tidligere på overtid. Men spørs hvor mye du orker å gå rundt + 4,5 timer med bil da? Her i huset ville ikke samboeren uten videre godta at vi skal få levert kjøleskap 4 dager før termin. Tror jammen jeg har klart å stresse ham litt.![]()
Hva skal man si når mannen og barna mener det er en god idé å reise til Bø Sommarland 18.08? 2h15min kjøring hver vei uten trafikk. Terminen er 19.08. Jeg lovet ingentingUngene hadde forståelse for at vi måtte vente å se om lillebror fremdeles var på innsiden først, .... og om det var fint vær. 2 like viktige punkter.
Sikkert fint der[emoji33]. De er bra optimistiske... kommer til å føde på Notodden du [emoji41].
Sikkert fint der![]()
Jeg er godt fornøyd med å være tilbake i Oslo nå etter ferie uten å ha født langs veienIngen skal si du ikke er sporty i hvert fall! Jeg hadde tordnet og sendt ut mordblikk...
Hva skal man si når mannen og barna mener det er en god idé å reise til Bø Sommarland 18.08? 2h15min kjøring hver vei uten trafikk. Terminen er 19.08. Jeg lovet ingentingUngene hadde forståelse for at vi måtte vente å se om lillebror fremdeles var på innsiden først, .... og om det var fint vær. 2 like viktige punkter.
Regner med å gå overtid, men man kan jo bli overrasket. Blir ikke bestemt før samme dag om vi drar i alle fall, og om jeg eventuelt blir igjen hjemme. Man får jo ikke lov til å gjøre noe gøy på sånne steder som gravid uansett.Jeg hadde sagt "Tosk" og vært ferdig med den saken.
Neida, jeg vet ikke. Mye kan skje på 14 dager. Kanskje har du en 10 dager gammel baby, og ville satt pris på at de tre dro en tur på Sommarland uten deg. Kanskje har du null modningstegn og vil slappe av bassengkanten selv/slappe av hjemme alene mens de er på tur. Føler det som er viktigst er at du har bestemmelsesrett i denne saken samme pokker. [emoji12]
Kjørte forbi et tivoli i dag og ble skikkelig lei meg.Regner med å gå overtid, men man kan jo bli overrasket. Blir ikke bestemt før samme dag om vi drar i alle fall, og om jeg eventuelt blir igjen hjemme. Man får jo ikke lov til å gjøre noe gøy på sånne steder som gravid uansett.
Ta heller KongsbergSikkert fint der![]()
Nei, generelt lite gøy man har lov til på slutten, føler jeg. Og kanskje enda mindre jeg har energi til. Savner å flyte rundt i basseng og avlastninen boblebadet ga. Da var alt litt lettere resten av den dagen. Det mest spennende jeg gjør nå, er å dra en tur på kafé. Meen, pass på koffeininntaket! (Kyss meg. Jeg drikker kaffi på kafé, tre om jeg føler for det!)Regner med å gå overtid, men man kan jo bli overrasket. Blir ikke bestemt før samme dag om vi drar i alle fall, og om jeg eventuelt blir igjen hjemme. Man får jo ikke lov til å gjøre noe gøy på sånne steder som gravid uansett.
Jeg og! Heldigvis sjeldent det er tivoli i området.Kjørte forbi et tivoli i dag og ble skikkelig lei meg.Har så lyst til å ta karuseller!
Litt festlig å være forsiktig med koffeininntaket, som kan gi liten unge, og sukkerinntaket, som kan gi stor unge, samtidigNei, generelt lite gøy man har lov til på slutten, føler jeg. Og kanskje enda mindre jeg har energi til. Savner å flyte rundt i basseng og avlastninen boblebadet ga. Da var alt litt lettere resten av den dagen. Det mest spennende jeg gjør nå, er å dra en tur på kafé. Meen, pass på koffeininntaket! (Kyss meg. Jeg drikker kaffi på kafé, tre om jeg føler for det!)
Vet ikke hvor mange ganger om dagen jeg sier "slapp av, nå er det maks x dager igjen" til meg selv. [emoji12]