Skravletråd

Litt festlig å være forsiktig med koffeininntaket, som kan gi liten unge, og sukkerinntaket, som kan gi stor unge, samtidig :bag:
Haha [emoji23] Kanskje det er derfor ungen min er gjennomsnittelig på vekstestimeringer. Må vel innrømme jeg ikke har vært spesielt flink med noen av delene, med unntak av de 3-4 midterste månedene. Var vel ikke noe eksempelargravid da heller, men de siste ukene har det tatt heelt av.

Må innrømme at jeg har spist noen is etter at jeg fikk vite at det uansett ikke var aktuelt med igangsetting pga svangerskapsdiabetes :rolleyes: :angel12

Må innrømme at jeg har spist noen is etter at jeg fikk vite at det uansett ikke var aktuelt med igangsetting pga svangerskapsdiabetes :rolleyes: :angel12
Skjønner ikke hvordan jeg ikke har det, men slapp altså unna den diabetesen. Så her har det blitt "noen is" mer daglig enn ukentlig. [emoji23]

Skjønner ikke hvordan jeg ikke har det, men slapp altså unna den diabetesen. Så her har det blitt "noen is" mer daglig enn ukentlig. [emoji23]
Svangerskapsdiabetes eller ikke har minimalt med flink/uflink å gjøre

Her ble det heftig sengelek i leiligheten igjen (paralleller til stolleken, ikke kofferttenking nå;) ). Jeg la meg, og så kom 9-åringen tuslende. Han sover mildt sagt urolig, så jeg tok senga hans i stedet for å bli liggende. Mannen min hadde ikke lagt seg enda, men da han så hva som hadde skjedd, bestemte han seg for å legge seg på kjellerstua. Den ene katten sover på stua og den andre er ute. Spredd oss godt i natt :-) En liten 9-åring alene i en stor seng. Kanskje han får besøk av broren etterhvert.

Litt festlig å være forsiktig med koffeininntaket, som kan gi liten unge, og sukkerinntaket, som kan gi stor unge, samtidig :bag:
Jeg har vært langt ifra forsiktig med begge deler, satset på at det nullet hverandre ut. Helt gjennomsnittlig baby på vekstestimering, så jeg velger å tro 100% på at teorien min stemte :D:rolleyes:

Mamma drakk forresten store mengder koffein når hun var gravid med meg (på den tiden var det jo ikke farlig), og ut kom jeg og veide 4970g og 56cm lang :rolleyes::dead:
Ja, akkurat det der med koffein og fødselsvekt stoler jeg ikke helt på, altså. Det er jo andre grunner til at man skal være forsiktig også, men sitter ikke og teller hvor mange mg koffein jeg har i meg i løpet av en dag. Noen dager er det en halv kanne, andre dager en iskaffe, og noen dager ingenting. Så får vi se hva som kommer ut. [emoji12]

Ja, akkurat det der med koffein og fødselsvekt stoler jeg ikke helt på, altså. Det er jo andre grunner til at man skal være forsiktig også, men sitter ikke og teller hvor mange mg koffein jeg har i meg i løpet av en dag. Noen dager er det en halv kanne, andre dager en iskaffe, og noen dager ingenting. Så får vi se hva som kommer ut. [emoji12]

Jeg sluttet å tro på at koffein ikke var bra for baby, da de på NFI begynte å gi Rolf koffein tilsvarende 60 kopper kaffe for en voksen... so much for dårlig samvittighet for et glass cola zero om dagen! [emoji13]

Jeg sluttet å tro på at koffein ikke var bra for baby, da de på NFI begynte å gi Rolf koffein tilsvarende 60 kopper kaffe for en voksen... so much for dårlig samvittighet for et glass cola zero om dagen! [emoji13]

Ja altså. Første gangen jeg leste det, trodde jeg du tulla, faktisk. Ikke at du hadde noen grunn til det, men vi hører jo "hele tiden" hvor dårlig det liksom er med koffein.

Personlig, og helt uten forskning å støtte meg til, tror jeg det kan ha like mye å gjøre med hvor det kommer fra. Svart kaffe og cola zero er ikke det samme som red bull, cola og sjokolade. Men plutselig sitter jeg her med en bylt langt under normal fødselsvekt, så bør vel passe meg for å si for mye før hun er her, og jeg må bite i meg alt sammen. [emoji6]

Kjørte forbi et tivoli i dag og ble skikkelig lei meg. :( Har så lyst til å ta karuseller!

Følte på det samme når jeg var på tivoli under jazzen her oppe.

Ble 16 år igjen når jeg så de store raske greiene.

Følte på det samme når jeg var på tivoli under jazzen her oppe.

Ble 16 år igjen når jeg så de store raske greiene.
Jeg liker de som går skikkelig fort og som bare presser latteren ut. :) Ikke så glad i de som skal skremme eller gjøre en kvalm.

Regner med å gå overtid, men man kan jo bli overrasket. Blir ikke bestemt før samme dag om vi drar i alle fall, og om jeg eventuelt blir igjen hjemme. Man får jo ikke lov til å gjøre noe gøy på sånne steder som gravid uansett.
Vi var på Hunderfossen tidligere i sommer, ikke veldig gøy å bare måtte stå og se på de andre nei... Så det var helt greit å sende gjengen til Kristiansand mens jeg ble igjen hjemme:p Hadde nok ikke turt det så nærme termin da, men hvis det bestemmes samme dagen er det jo litt «tryggere»:)

Ja, gjerne. Trenger å komme meg ut på dagtid. Denne uken har jeg vært ute og hanlet og levert begge biler på verksted og kafe med ei venninne så har vært litt ute. Neste uke har jeg ingen planer.

Når på dagen er det da?
Ser den! Neste uke har jeg legetime, tannlegetime og eldste skal til tannlegen, pluss vask så må ut av huset - uken ble plutselig veldig hektisk:hilarious: (denne uken har ungene fortsatt hatt ferie, så vi er alle overmodne for bhg imorgen;))
Men tror de kommer kl. ti, så jeg drar nok ned litt før. Møtes på Gravdahl kanskje? Fikk lyst på kaffe og kake etter å ha lest oppdateringene i tråden her:P

Ser den! Neste uke har jeg legetime, tannlegetime og eldste skal til tannlegen, pluss vask så må ut av huset - uken ble plutselig veldig hektisk:hilarious: (denne uken har ungene fortsatt hatt ferie, så vi er alle overmodne for bhg imorgen;))
Men tror de kommer kl. ti, så jeg drar nok ned litt før. Møtes på Gravdahl kanskje? Fikk lyst på kaffe og kake etter å ha lest oppdateringene i tråden her:P
Ja, det høres koselig ut. Ikke vært på Gravdahl på mange år. Jeg og venninna ender som regel på kai og mattis. [emoji23]

Godt noen tar ansvar for å aktivisere meg. Har forresten jordmor time på torsdag og fysio på fredag så helt kjedelig blir det ikke. [emoji39]

Nå skal jeg slutte å kjenne etter tegn, skal slutte å vente.. « han kommer når han er klar» han er klar, å allerede godt over 4kg! Garantert...

Så da skal jeg late som jeg er 90 år i dag, siden plagene mine gjør meg så gammel. Så da setter jeg en bolledeig så vi kan ha nystekte boller til lunsj :p

Back
Topp