Skravletråd

Mandelmel
Sukrinmelis
Eggehvite

Bland sammen til det smaker som du vil [emoji1] en eggehvite. Rundt 80/90g Sukrinmelis pleier jeg å bruke også heller jeg på mandelmel til jeg syns det ikke er for tørr konsistens, men ikke bløt nok til å være klissete!
Takktakk :D har til og med ingrediensene hihi

Hah samme her! [emoji33] har vurdert å skrive det i panna [emoji23][emoji23] hahah stakkars samboeren min klør i fingrene etter å fortelle det til foreldrene sine, men jeg har insistert på å vente litt til [emoji14] jeg føler de er sånn som kommer til å nevne det til hele slekta si om vi forteller det nå [emoji28]
Svigerfar er på flyttefot og sliter med dårlig samvittighet overfor oss angående det. Deler hage. Så han har litt for mye oppi hodet sitt, så vi må vente til kontrakt på nytt hus osv er ferdig skrevet hvertfall [emoji173]

Sikkert veldig greit nå å kunne regulere dagene sånn [emoji5] har han gått lenge i barnehagen? [emoji5]
Ja, praktisk :) men ikke hver dag jeg evner å stå opp 5.15, så må eller legge opp til å jobbe litt lenger

Ja, han startet i oktober og stortrives :)
Din i bhg?

Jaaaa! Helt enig. Med første så sa vi ingenting før etter oul, denne gangen tror jeg nok det blir før [emoji14]

Har valgt oss ut en venn hver som har fått vite - bare så vi har noen å dele med (spesielt for min del, når jeg føler jeg har snakket for mye spiresnakk til mannen :P)
Har fortalt det til ei venninne jeg også! [emoji4] gleder meg skikkelig til å fortelle foreldrene mine om det da jeg i utgangspunktet har sagt til de at vi aldri kommer til å få flere [emoji1]

Ja, praktisk :) men ikke hver dag jeg evner å stå opp 5.15, så må eller legge opp til å jobbe litt lenger

Ja, han startet i oktober og stortrives :)
Din i bhg?
5.15 er jo umenneskelig tidlig [emoji42][emoji32]
Etter en heftig ringerunde for å høre om noen har ledig fikk vi endelig plass[emoji5] hun startet opp nå tirsdag. Og viser så langt som at hun trives [emoji5] litt gråt bare akkurat i det jeg går [emoji5]

Har fortalt det til ei venninne jeg også! [emoji4] gleder meg skikkelig til å fortelle foreldrene mine om det da jeg i utgangspunktet har sagt til de at vi aldri kommer til å få flere [emoji1]
Hehe, ja ser den. Planen er å vente til etter uke 12 med foreldrene og andre søsken - ikke alle der som er like flinke til å holde nyheten for seg selv :D

Hehe, ja ser den. Planen er å vente til etter uke 12 med foreldrene og andre søsken - ikke alle der som er like flinke til å holde nyheten for seg selv :D
Ikke sant det er det også vettu! Ikke lett for de og holde det for seg selv når de er stolte og glade de også [emoji1]

5.15 er jo umenneskelig tidlig [emoji42][emoji32]
Etter en heftig ringerunde for å høre om noen har ledig fikk vi endelig plass[emoji5] hun startet opp nå tirsdag. Og viser så langt som at hun trives [emoji5] litt gråt bare akkurat i det jeg går [emoji5]
Så bra! Gratulerer med plass og godt å høre at hun trives :)
For vår er maten det store høydepunktet - sitter der så lenge han kan og storkoser seg :)

Ja, føles litt sånn ut. Men med lang-ish reisevei til jo b, så blir det fort sånn..:/

Ikke sant det er det også vettu! Ikke lett for de og holde det for seg selv når de er stolte og glade de også [emoji1]
Absolutt :) tenker spesielt på faren min. Skikkelig familiemann (typisk italiensk ;) ) og fungerer som en radii/telefon ut mot resten av familien på hans side [emoji14]

Er jo bare koselig, men er derfor litt ekstra var på hva som sies og når ;)

Så bra! Gratulerer med plass og godt å høre at hun trives :)
For vår er maten det store høydepunktet - sitter der så lenge han kan og storkoser seg :)

Ja, føles litt sånn ut. Men med lang-ish reisevei til jo b, så blir det fort sånn..:/
Mat er vikitg [emoji5] hun lille har ikke ro i kroppen til å sitte stille, men går gjerne å gnafser på noe hele tiden [emoji6]

Mat er vikitg [emoji5] hun lille har ikke ro i kroppen til å sitte stille, men går gjerne å gnafser på noe hele tiden [emoji6]
Hehe, ja ser den. Nei her sitter han ved borte - må ha kontroll over maten og hvem som spiser hva. Ikke snakk om at han ikke skal spise det samme som oss/ andre [emoji14]

Hehe, ja ser den. Nei her sitter han ved borte - må ha kontroll over maten og hvem som spiser hva. Ikke snakk om at han ikke skal spise det samme som oss/ andre [emoji14]
Haha [emoji5] jeg vil si dere er heldige der [emoji5] hun kan sitte stille akkurat lenge nok til jeg tror hun kjenner hun ikke er sulten lengre [emoji6] så her har sele på tripp trapp stolen vært en god venn [emoji5] for hun gar reist seg fra stolen siden hun var 8 mnd

Haha [emoji5] jeg vil si dere er heldige der [emoji5] hun kan sitte stille akkurat lenge nok til jeg tror hun kjenner hun ikke er sulten lengre [emoji6] så her har sele på tripp trapp stolen vært en god venn [emoji5] for hun gar reist seg fra stolen siden hun var 8 mnd
Heh, joda han reiser seg her og - men det er når han er ferdig; da kan han ikke komme seg ned raskt nok. Men får en Heads up først - Når han er mett begynner han gjerne å tulle med vannet eller prøver å hive maten av bordet [emoji14]

Så når han begynner å tulle med vannet et det bare å finne frem klut, tørke litt og slippe ham fri før han blir helt mark [emoji14]

Heh, joda han reiser seg her og - men det er når han er ferdig; da kan han ikke komme seg ned raskt nok. Men får en Heads up først - Når han er mett begynner han gjerne å tulle med vannet eller prøver å hive maten av bordet [emoji14]

Så når han begynner å tulle med vannet et det bare å finne frem klut, tørke litt og slippe ham fri før han blir helt mark [emoji14]
Hihi [emoji23] det var kjente tegn [emoji6]

Nå klør jeg i fingrene for å starte [emoji14] vil smatte alt i meg
Skal til Sverige og handle litt i dag så må nok ha mandelmel og Sukrinmelis i handlekurven etter at du har nevnt dette nå ja. Marsipan er en av mine svakeste sider [emoji23]

Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget marsipan? [emoji14] jeg fikk cravings i går kveld og har drømt om marsipaner og krig i natt
500gr mandel
500gr melis
4 eggehvitter

Skold mandlene. Kvern de fint. Bland mandelmel og melis. Stivpisk eggehvitene. Bland forsiktig sammen. Valgfritt: La stå kaldt under plast før du ruller kuler. Smelt sjokolade og rull kulene i sjokolade.

Skal til Sverige og handle litt i dag så må nok ha mandelmel og Sukrinmelis i handlekurven etter at du har nevnt dette nå ja. Marsipan er en av mine svakeste sider [emoji23]
Håper bare ikke metallsmaken ødelegger for meg [emoji23] den er verst rett etter jeg har stått opp da.

Back
Topp