Skravletråd !!

Nå har jeg en ul på mandag (på sykehuset jeg har fått oppfølging etter spontanabortene) Det er for vekstestimering. Henvisningen er til det sykehuset jeg skal føde på (får ikke føde på det andre pga av akutt ks sist) Vet ikke helt hva de skal gjøre,men i alle fall sjekke mengde fostervann,noe blodgjennomstrømning og noe annet jeg ikke husker :-pBlir vel snakk om ks da.

Jeg fikk også beskjed om at blodsukkeret mitt hadde sunket fra første til andre glukosebelastningstesten. Første var 5.5-8.5 og andre var 4.7-7.7 :-) Det er jo også veldig positivt :-)

OK :) ja blir nok snakk om ks da ja :) regner med de sjekket at alt står bra til med lille :)

Første glukosebelastningstesten jeg tok var helt fin, men den andre lå jeg på 4.9-8.0.. når jeg var hos diabetessykepleieren sist lå langtids blodsukkeret på 5.5 og 7.0 da hun målte dagens, men da hadde jeg nettopp spist. Jeg tror ikke jeg har diabetes, men at det var et utslag på det at jeg hadde spist VELDIG mye usunn mat pga flyttingen og jeg orket ikke og lage mat når jeg hadde kasser rundt om i hele leiligheten og alt utstyr var pakket ned :p

OK :) ja blir nok snakk om ks da ja :) regner med de sjekket at alt står bra til med lille :)

Første glukosebelastningstesten jeg tok var helt fin, men den andre lå jeg på 4.9-8.0.. når jeg var hos diabetessykepleieren sist lå langtids blodsukkeret på 5.5 og 7.0 da hun målte dagens, men da hadde jeg nettopp spist. Jeg tror ikke jeg har diabetes, men at det var et utslag på det at jeg hadde spist VELDIG mye usunn mat pga flyttingen og jeg orket ikke og lage mat når jeg hadde kasser rundt om i hele leiligheten og alt utstyr var pakket ned :p

Langtidsblodsukkeret mitt var også 5.5 da jeg målte det. Skulle ta en ny test i januar en gang. Vi ligger jo ikke så høyt,men er greit å passe på :-)

De kommer nok til å sjekke det ene og andre...er bare glad hun har sendt henvisning. Begynner å grue meg nå :-S Er jo ikke mange uker igjen :-p

Skulle liksom prøve å hekle lettvinte tøfler til baby,men måtte gi opp.... nå har jeg begynt på en selekjole istede :-) hihi... tolmodighet er noe jeg ikke har :-p

Langtidsblodsukkeret mitt var også 5.5 da jeg målte det. Skulle ta en ny test i januar en gang. Vi ligger jo ikke så høyt,men er greit å passe på :-)

De kommer nok til å sjekke det ene og andre...er bare glad hun har sendt henvisning. Begynner å grue meg nå :-S Er jo ikke mange uker igjen :-p

Skulle liksom prøve å hekle lettvinte tøfler til baby,men måtte gi opp.... nå har jeg begynt på en selekjole istede :-) hihi... tolmodighet er noe jeg ikke har :-p

Nei, ga du opp på tøflene? ;)

Ja er greit og passe på, men siden det ikke er så høyt, tenker jeg at en julekake eller 2 med vanlig sukker går nok greit så lenge jeg ikke spiser 20 om dagen.. har aldri vært noen søtperson så det går nok greit :p

Ja er greit og bare få sjekka ut det meste :) uff ja kjenner jeg begynner og grue meg litt til fødselen nå.. er plutselig snart under 50 dager igjen.. 52 dager på meg i dag :o

Synst du er flink som hekler jeg da :) kan ikke og hekle i det hele tatt.. angrer på at jeg ikke fikk farmor til og lære meg da hun fortsatt levde.. hun heklet hele tiden, og lagde sånn bunadsbånd til herrer.. jeg kan så vidt og sy :p

Ja er greit og passe på, men siden det ikke er så høyt, tenker jeg at en julekake eller 2 med vanlig sukker går nok greit så lenge jeg ikke spiser 20 om dagen.. har aldri vært noen søtperson så det går nok greit :p

Ja er greit og bare få sjekka ut det meste :) uff ja kjenner jeg begynner og grue meg litt til fødselen nå.. er plutselig snart under 50 dager igjen.. 52 dager på meg i dag :eek:

Synst du er flink som hekler jeg da :) kan ikke og hekle i det hele tatt.. angrer på at jeg ikke fikk farmor til og lære meg da hun fortsatt levde.. hun heklet hele tiden, og lagde sånn bunadsbånd til herrer.. jeg kan så vidt og sy :p

Jeg er ikke helt nazi på hva jeg spiser :-) nå som jeg har levd sånn siden september,så har jeg blitt god på å redusere inntak av "ulovlige" ting. Det er potetgull å sånn jeg sliter med,ikke søtsaker.

Oi,52 dager er jo ikkeno:-p jeg hadde skikkelig menssmerter i natt. Lå våken fra 3-5 ....skikkelig ubehagelig.

Det ble jo strikking i stedefor hekling da....var ikke noe god på hekling :-( Kunne hekle blomster og sånn før,men husker ikke noe nå...er dritdårlig på å følge oppskrifter :-p

Jeg er ikke helt nazi på hva jeg spiser :-) nå som jeg har levd sånn siden september,så har jeg blitt god på å redusere inntak av "ulovlige" ting. Det er potetgull å sånn jeg sliter med,ikke søtsaker.

Oi,52 dager er jo ikkeno:-p jeg hadde skikkelig menssmerter i natt. Lå våken fra 3-5 ....skikkelig ubehagelig.

Det ble jo strikking i stedefor hekling da....var ikke noe god på hekling :-( Kunne hekle blomster og sånn før,men husker ikke noe nå...er dritdårlig på å følge oppskrifter :-p

Ja er vel bare og passe på så man ikke har et alt for stort inntak av det "ulovlige" :) har aldri vært noe stor fan av potetgull, og har spist lite godteri generelt i livet, men er veldig glad i julekaker og sjokolademelk :p

Ja nei nå nærmer vi oss med stormskritt :o er veldig spent på om hun kommer i januar eller februar nå.. har en følelse om at hun kommer i slutten av januar jeg.. uff.. får håpe du snart får sove skikkelig igjen :) jeg er omvendt, jeg kan sove hele dagen jeg..

Kan verken og strikke eller hekle, men husker i alle fall litt av strikkingen fra ungdomsskolen da :p

Jeg begynte med å hekle luer ved å følge oppskrifter på youtube :P Nå tar jeg på meg litt større prosjekter som et hekleteppe til mini, men har gått mest i luer tidligere.
Drops garnet har faktisk video på hvordan en skal følge oppskrifter også, slik at heklingen blir noe enklere :)

Jeg begynte med å hekle luer ved å følge oppskrifter på youtube :p Nå tar jeg på meg litt større prosjekter som et hekleteppe til mini, men har gått mest i luer tidligere.
Drops garnet har faktisk video på hvordan en skal følge oppskrifter også, slik at heklingen blir noe enklere :)

Hmmmm....kanskje jeg skal teste ut det :-) hva søkte du på da?

Ja er vel bare og passe på så man ikke har et alt for stort inntak av det "ulovlige" :) har aldri vært noe stor fan av potetgull, og har spist lite godteri generelt i livet, men er veldig glad i julekaker og sjokolademelk :p

Ja nei nå nærmer vi oss med stormskritt :eek: er veldig spent på om hun kommer i januar eller februar nå.. har en følelse om at hun kommer i slutten av januar jeg.. uff.. får håpe du snart får sove skikkelig igjen :) jeg er omvendt, jeg kan sove hele dagen jeg..

Kan verken og strikke eller hekle, men husker i alle fall litt av strikkingen fra ungdomsskolen da :p

Her er det veldig simpel strikking altså :-p klarer rett og vrang, men ikke noe oppskriftstrikking. Her er det enkle luer,skjerf og pledd . Kjolen jeg strikker nå er på rundpinne,også skal jeg strikke stropper over skuldrene :-) veeeeldig simpelt :-p

I natt fikk jeg faktisk en grei natt :-) tisset en gang og sov til kl åtte!!!!

Jeg er fornøyd så lenge hu kommer til neste år. Nå er jeg så spent på å se henne igjen i morgen på ul. Klarer ikke konsentrere meg om annet :-p

Hmmmm....kanskje jeg skal teste ut det :) hva søkte du på da?

Jeg fant ut at de engelske videoene var de som var enklest å følge, så søkte opp "crochet baby hat" på youtube. Skal innrømme at jeg måtte rekke oppigjen sikkert 14 ganger før jeg ble fornøyd de første gangene, men nå går det fortere. http://www.garnstudio.com/ har også videoer som du kan følge, til en viss grad, med oppskriftene sine :)

Men da kan du mer strikking enn meg, for jeg kan bare å strikke bortover og snu, men helst noe som kan strikkes rundt hele veien og helst ingen felling :P

Hm.. det var lurt. Jeg kan strikke men har aldri fått taket på det med hekling. Og det er så masse søte heklede babyklær og kosedyr :)

Luer er det jeg har syntes har vært enklest å hekle i begynnelsen. Da får man taket på de enkleste, da det meste er bortover og ofte ingen felling, men økning. Enklere å begynne med tepper, sko og lignende når man har begynt å få de forskjellige maskene inn i fingrene :)

Her er det veldig simpel strikking altså :-p klarer rett og vrang, men ikke noe oppskriftstrikking. Her er det enkle luer,skjerf og pledd . Kjolen jeg strikker nå er på rundpinne,også skal jeg strikke stropper over skuldrene :-) veeeeldig simpelt :-p

I natt fikk jeg faktisk en grei natt :-) tisset en gang og sov til kl åtte!!!!

Jeg er fornøyd så lenge hu kommer til neste år. Nå er jeg så spent på å se henne igjen i morgen på ul. Klarer ikke konsentrere meg om annet :-p

Så lenge noen legger opp første ramsa, så skal jeg nok klare og strikke rett frem :p den blir nok kjempefin :) så deilig da :) føler deg nok i god form i dag du da :)

Håper hun her kommer neste år ja, men har på følelsen om at hun kommer seint i januar jeg da :p
Ja det skjønner jeg godt :) usikker på om det blir noe mer ul på meg jeg..

Jeg kunne ikke så avansert strikking før jeg fikk barn, så nr 1 og 2 fikk "bare" 2 babytepper. Men etter at nr 2 kom til verden har jeg blitt bitt av basillen og strikket en del til jentene, pluss til venninner som har fått barn og en Mariusgenser til mannen og til meg selv. Mageboeren derimot kommer til å få både babyteppe (må jo få likt som storesøstrene) pluss at jeg skal strikke hentesett selv, en ulldress og litt annet småtteri :happy: Hekling derimot kan jeg ikke, men skulle gjerne kunnet det for å strikke fine pyntekanter rundt enkelte plagg og hekle kosedyr :)

Med eldstejenta drømte jeg faktisk rundt uke 30 eksakt hvilken dato hun skulle komme, og det sprøeste var at hun faktisk kom på den dagen. Selv om det var 9 dager før termin og jeg var førstegangs :wideyed::D

Jeg fant ut at de engelske videoene var de som var enklest å følge, så søkte opp "crochet baby hat" på youtube. Skal innrømme at jeg måtte rekke oppigjen sikkert 14 ganger før jeg ble fornøyd de første gangene, men nå går det fortere. http://www.garnstudio.com/ har også videoer som du kan følge, til en viss grad, med oppskriftene sine :)

Men da kan du mer strikking enn meg, for jeg kan bare å strikke bortover og snu, men helst noe som kan strikkes rundt hele veien og helst ingen felling :p

Aha.... takk,da skal jeg sjekke ut :-)
Hvis du strikker på rundpinne,så fortsetter du bare rett fram hele tiden :-) kjempelett :-)

Så lenge noen legger opp første ramsa, så skal jeg nok klare og strikke rett frem :p den blir nok kjempefin :) så deilig da :) føler deg nok i god form i dag du da :)

Håper hun her kommer neste år ja, men har på følelsen om at hun kommer seint i januar jeg da :p
Ja det skjønner jeg godt :) usikker på om det blir noe mer ul på meg jeg..

Jeg har fått fixet madrassen i dag,så nå passer den til vogga :-) også har jeg solgt en tv på finn.no :-)
Ellers ikke så mye energi.

Har mye kynnere for tiden,det er så slitsomt! Da er det begrenset hva jeg orker.
I morgen skal resten av julegavene kjøpes (da har jeg med mannen) også skal vi kjøpe juletre :-) så kanskje det blir innkjøp av litt mere babytøy også :-p Tenker vi blir litt gira etter vi har sett henne :-)

Back
Topp