Skravletråd

Hei alle sammen :) beklager litt fravær, men har vært på ferie. I dag begynte jeg og mannen på lav(smart)karbo og skal prøve å generelt få til et bedre jevnt kosthold uten at det skal være så striks at vi sprekker. Vi begge ønsker oss ned i vekt og holde oss der. Det er kjempegodt å få han med for da er det så mye lettere å få til :)
Hei, og velkommen tilbake :)
Hatt en fin ferie?

Oi. Begynte å tenke igjennom hva jeg har spist i dag, og etter litt utregning fant jeg ut at jeg endte opp med ca 1300 kalorier. Det er alt for lite! Jeg skylder på hodepine i dag, men det er noe å holde et øye med videre.
Jeg er veldig matlei. Ingen matlyst selv om jeg er sulten. Spent på hva vekta vil vise i morgen. Jeg ser like tykk ut som før, og magen kjennes like hard ut. Og det er en mulighet for at jeg får i meg for lite mat, og det er jo ikke heldig. I tillegg prøver kroppen min på å få til en menstruasjon, og jeg er usikker på hvilken grad det vil påvirke vekta. Jeg har sett at mensen har påvirket vekta før, men da var det i starten bare. Nå kommer jeg ikke igang skikkelig. Vel, morgendagen vil gi noen svar.

Nå har årets sportsbegivenhet startet for min del, Crossfit games 2019 :happy:

Har drevet med crossfit i snart 4 år, og syns det er kjempegøy, og det å se "verdensmesterskapet" er utrolig motiverende for min del.

Skal endelig å få testet litt øvelser med pt'n min i dag, så håper jeg klarer å komme meg på treningssenteret et par dager neste uke.
Denne uken har det blitt en ordentlig økt hjemme, ellers bare øvelser på gulvet med frøkna. :)

Har drevet med crossfit i snart 4 år, og syns det er kjempegøy, og det å se "verdensmesterskapet" er utrolig motiverende for min del.

Skal endelig å få testet litt øvelser med pt'n min i dag, så håper jeg klarer å komme meg på treningssenteret et par dager neste uke.
Denne uken har det blitt en ordentlig økt hjemme, ellers bare øvelser på gulvet med frøkna. :)

Hvor ser du det?

2 kg ned! En del av det er salt da. Spiste ikke salt mat i går, men gjorde det forrige torsdag. Og så er det nok litt muskelmasse som har gått bort. Håper det er litt fett og da :P
Uansett er det en god start :)
Må bare spise mer nå, for jeg har ikke avsluttet ammingen enda :P

Hvor ser du det?

Youtube, morning chalkup sin sending.

Ser gårsdagens sending nå, litt tungvint å se live siden det er så mye venting. :)

Edit: oppdaget at man kan se ferdige konkurranser på games.crossfit.com, da pr konkurranse.
(Det fungerer ikke på tv'n vår så jeg må holde meg til YouTube).

2 kg ned! En del av det er salt da. Spiste ikke salt mat i går, men gjorde det forrige torsdag. Og så er det nok litt muskelmasse som har gått bort. Håper det er litt fett og da :p
Må bare spise mer nå, for jeg har ikke avsluttet ammingen enda :p

Bra jobb uansett. Det jevner seg ut med fettvekt, vann osv etterhvert.

Viktig å få i seg nok mat når man fortsatt ammer, samtidig som det er akkurat nok til at man også går ned. Har samme problemstilling selv, men frøkna mi er straks 3 mnd, så jeg har mange mnd med amming foran meg :p

2 kg ned! En del av det er salt da. Spiste ikke salt mat i går, men gjorde det forrige torsdag. Og så er det nok litt muskelmasse som har gått bort. Håper det er litt fett og da :p

Så flott og ja, du må øke inntaket av sunn mat. Fint å være forsiktig med salt uansett.

Oi. Begynte å tenke igjennom hva jeg har spist i dag, og etter litt utregning fant jeg ut at jeg endte opp med ca 1300 kalorier. Det er alt for lite! Jeg skylder på hodepine i dag, men det er noe å holde et øye med videre.
Jeg er veldig matlei. Ingen matlyst selv om jeg er sulten. Spent på hva vekta vil vise i morgen. Jeg ser like tykk ut som før, og magen kjennes like hard ut. Og det er en mulighet for at jeg får i meg for lite mat, og det er jo ikke heldig. I tillegg prøver kroppen min på å få til en menstruasjon, og jeg er usikker på hvilken grad det vil påvirke vekta. Jeg har sett at mensen har påvirket vekta før, men da var det i starten bare. Nå kommer jeg ikke igang skikkelig. Vel, morgendagen vil gi noen svar.
Lykke til med veiing:)

Flink du er:D CrossFit ser rågøy ut!

Yeei, det er jo strålende:D

Bra jobb uansett. Det jevner seg ut med fettvekt, vann osv etterhvert.

Viktig å få i seg nok mat når man fortsatt ammer, samtidig som det er akkurat nok til at man også går ned. Har samme problemstilling selv, men frøkna mi er straks 3 mnd, så jeg har mange mnd med amming foran meg :p
Ja det var ikke planlagt å spise for lite. Har, bare logget 2 dager. Den ene dagen spiste jeg for mye, men bare 200 kalorier, mens den andre dagen spiste jeg nesten 1000 for lite >< Jaja, det blir vel bedre etter hvert får en håpe :)

Så flott og ja, du må øke inntaket av sunn mat. Fint å være forsiktig med salt uansett.

Sliter litt med å finne mat. Knekkebrød går greit, men egg blir for kjedelig i lengden. Det blir en del salat og agurk ^^

Det blir noe søtt i helgen. Jeg kommer til å bli helt tussete om jeg skal gå uten is noe særlig lenger :P
Men fokuset skal være på maten. Fortsatt unngå brødmat og søppelmat. Skal på matfestivalen i morgen, og finner jeg noe spennende der så skal jeg smake :D

Back
Topp