Skravletråd

Og så er det så varmt også, vanskelig å være flink i kvelende varme.
Sånn sett savner jeg veldig å kunne gjøre noe..
Er mye kjøligere oppe i skogen, jeg har bare *litt* problemer med å gå tur :P

Dette er mitt største problem nå om dagen.
Jeg er ikke flink til å være sykemeldt!!
Har bare lyst til å dra ut å løpe (noe som selvfølgelig ikke går).
Det hjelper selvfølgelig ikke at jeg kun går i treningstøy om dagen siden det ikke strammer på steder som gjør vondt.
I mitt litt hode er "iført treningstøy = skal ut og trene", og så må jeg bare sitte her..

Så utrolig bra, slik skal det gjøres :)
Flink du er.
Hva er kalori- og skritt målet ditt?

Fortsatt for varmt til å ha frøkna ute på dagen, men siden hun kun sovner i bæresele blir det noen skritt allikevel.

Kalorimålet er 1940 + treningskalorier, basert på -0,5 kg i uka, mtp amming så "må" (bør) treningskaloriene spises inn igjen.
Skrittmålet varierer fra dag til dag, men prøver å ha et snitt på 10.000 pr dag i løpet av uka.

Har blitt en god start på uken, med et lite tilbakefall i dag.
Under kalorimålet mitt på mandag og i går, i dag går det ca i 0. Fikk trillet tur begge dagene og en liten treningsøkt i går. I dag kjennes lårene ut som jeg maxløftet i knebøy, i antall repetisjoner :p

I dag har det vært for varmt til å gjøre så veldig mye, men har snart nådd skrittmålet i dag :happy:
Flink du er:D

Det hjelper selvfølgelig ikke at jeg kun går i treningstøy om dagen siden det ikke strammer på steder som gjør vondt.
I mitt litt hode er "iført treningstøy = skal ut og trene", og så må jeg bare sitte her..
Trene armer??:P

Endelig noen dager med jevn nedgang, selv med to dager uten full kontroll. Er spent på hva vekten sier igjen på mandag. Teller kalorier også i helga nå siden det er første helgen. Etter det så kommer jeg til å ha et måltid/tidsvindu i løpet av uken hvor jeg ikke teller, det blir som regel lørdag kveld. Da begrenser det seg selv hvor mye jeg spiser, er fortsatt bevisst i valgene, men veier ikke maten. :)

Endelig noen dager med jevn nedgang, selv med to dager uten full kontroll. Er spent på hva vekten sier igjen på mandag. Teller kalorier også i helga nå siden det er første helgen. Etter det så kommer jeg til å ha et måltid/tidsvindu i løpet av uken hvor jeg ikke teller, det blir som regel lørdag kveld. Da begrenser det seg selv hvor mye jeg spiser, er fortsatt bevisst i valgene, men veier ikke maten. :)
Flink du er :) masse lykke til med veiing!!!!

Håper du snart blir i form til å bevege deg igjen.

Spennende med oppdatering fra deg på mandag:)

Kjempe flink!!

I dag har jeg spist alt for mye, men det er ok. Halvveis lavkarbo i dag. Middagen var ikke helt der, det ble litt ris samt at kjøttet kom ferdig marinert, og så ble det en is. Sånn liten mr freeze, så ikke det verste. Jeg lagde meg og lavkarbo sjokolademousse. Vanligvis kaster jeg i meg alt med sjokolade, men nå måtte jeg ta det sakte. Nå gjelder det å fortsette med kostholdet de neste dagene, så tenker jeg søtsuget skal få bein og gå på!
Jeg kjøpte lavkarbo knekkebrød, og de var gode! Det blir likevel for dyrt i lengden, så jeg må lage en ladning selv. Jeg har gjort det før, og det har gått helt fint, så jeg regner med at det vil gjøre det igjen. Jeg har gått opp masse i sommer, i tillegg til det jeg har gått opp det siste året, men klarer jeg meg igjennom de første dagene på lavkarbo nå så skal dette gå veien!
Vi er nede i 1 amming om dagen, så vi er snart ferdige der. Vemodig <3
Jeg regner med at det blir helt slutt iløpet av noen dager, så da trenger jeg ikke å være så forsiktig med å ikke gå ned for mye heller.

I dag har jeg spist alt for mye, men det er ok. Halvveis lavkarbo i dag. Middagen var ikke helt der, det ble litt ris samt at kjøttet kom ferdig marinert, og så ble det en is. Sånn liten mr freeze, så ikke det verste. Jeg lagde meg og lavkarbo sjokolademousse. Vanligvis kaster jeg i meg alt med sjokolade, men nå måtte jeg ta det sakte. Nå gjelder det å fortsette med kostholdet de neste dagene, så tenker jeg søtsuget skal få bein og gå på!
Jeg kjøpte lavkarbo knekkebrød, og de var gode! Det blir likevel for dyrt i lengden, så jeg må lage en ladning selv. Jeg har gjort det før, og det har gått helt fint, så jeg regner med at det vil gjøre det igjen. Jeg har gått opp masse i sommer, i tillegg til det jeg har gått opp det siste året, men klarer jeg meg igjennom de første dagene på lavkarbo nå så skal dette gå veien!
Vi er nede i 1 amming om dagen, så vi er snart ferdige der. Vemodig <3
Jeg regner med at det blir helt slutt iløpet av noen dager, så da trenger jeg ikke å være så forsiktig med å ikke gå ned for mye heller.

Du virker både motivert og har god kontroll på hva som er riktig kosthold for deg i forhold til vekt nedgang.
Masse lykke til!!!

Tror jeg nådde en vekttopp forrige mandag med 104,1 kg, noe var nok vann.
I dag viser vekten 101,2!
Og det selvom det ble kjøpepizza og fanta (med sukker) til middag i går, samt is. Men spiste nok noe dårlig mat til frokost, så kroppen var ganske tom til middag. :dead:

Målet mitt er 1940 kalorier om dagen + treningskalorier. Siden jeg ammer så prøver jeg å være påpasselig med at jeg får i meg en god sammensetning i maten, samt masse vann. :)

Du virker både motivert og har god kontroll på hva som er riktig kosthold for deg i forhold til vekt nedgang.
Masse lykke til!!!

Jeg var motivert i går kveld i alle fall, men det går over så kjapt :(
Hver dag er en kamp. Men jeg håper at det går over om jeg bare klarer meg igjennom de første dagene :D

Back
Topp