Skravletråd

Altså, er jeg i det hele tatt gravid? tenker jeg noen ganger. Kan ikke akkurat skryte av symptomene. Murringen har avtatt litt denne uka, brystene er mer ømme enn forrige, er trøtt og fort sliten i perioder (men det kan jo være noe annet) og ellers i tipp topp form og humør. Flere som har det sånn i uke 5? :)

Jepp jeg har det akkurat likt. Litt mer oppblåst enn vanlig eller rimelig likt. Murringer varierer fra dag til dag...
 
Titt titt! Jeg henger litt her og i Mars-spirer. Vet ikke termin foreløpig da jeg ikke har en timet syklus Men håper jo selvfølgelig jeg ender opp her Tenkte bare å si hei, men ville ikke bruke en hel tråd til det. Så morn! Jeg venter nummer to. Har en på 2,5 hjemme
 
Tittei Mamsemums!

Det har seriøst skjedd noe med magen min siste døgnet. Plutselig poppa!! Men er vel bare luft og treg mage vil jeg tro...
 
Wasa runde kanelknekkebrød - jeg sier bare NAM!
 
Ingen mat har jeg fått i meg så langt i dag. Kjenner kvalmen kommer når jeg prøver. Føler meh ironisk nok helt fin når jeg IKKE spiser... Blæh!
 
Fridag med nydelig sol I dag :D Bursdag senere i kveld, så spent på om folk lurer på hvorfor jeg ikke drikker :p Selvom jeg ikke er den som drikker mye akkurat :p
 
Hihi, hva har du som 'grunn' til å ikke drikke?

Her er det strålende sol, nyklippet gress og grillmat på vei. Love it!
 
Jeg bruker den der "tidlig opp i morgen, trener til Tøffest (noe jeg i utgangspunktet holdt på med men utgår nå). Det funker delvis, men ikke på de som kjenner meg godt. Jeg klarer ikke juge!!!:p
 
Er så lei av å tisse konstant, aldri hatt det problemet i de andre svangerskapene. Bruker jo en dorull om dagen

For å unngå drikke, sover så dårlig da og har tre unger som våkner tidlig og midt på natta,
 
I dag har jeg tatt ny blodprøve for å måle HCG. Får svar på onsdag. Nervepirrende! Håper den har gjort et skikkelig hopp siden forrige uke!
 
I dag har jeg tatt ny blodprøve for å måle HCG. Får svar på onsdag. Nervepirrende! Håper den har gjort et skikkelig hopp siden forrige uke!
Satser på det, krysser fingrene for deg! Noen grunn til at du må måle hcg? Måtte det selv forrige uke, da vi hadde en MA scare - men gikk heldigvis bra!
 
I dag har jeg tatt ny blodprøve for å måle HCG. Får svar på onsdag. Nervepirrende! Håper den har gjort et skikkelig hopp siden forrige uke!
Jeg er redd det bare bekymrer deg å ta ny hcg nå.
Den maksimeres ved 80-100000, en gang rundt uke 7-10... Hadde ikke du over 70.000 sist?
 
Satser på det, krysser fingrene for deg! Noen grunn til at du må måle hcg? Måtte det selv forrige uke, da vi hadde en MA scare - men gikk heldigvis bra!

Så godt det gikk bra for deg! Var det på stigningen du så det? Er i lik situasjon her. Fikk en blødning 6+5, (mandag) og så på UL dagen etter at fosteret var litt lite til å være 7 uker på vei. Målte deretter hCG som hadde steget fra 65000 til 77000 så fikk ny UL for å se (fredag) hvor da alt så helt perfekt ut! Så trodde jeg gjennomgikk en MA fra mandag til fredagen. Grusomt!! Nå får jeg tett oppfølging og målte derfor igjen i dag.
 
Jeg er redd det bare bekymrer deg å ta ny hcg nå.
Den maksimeres ved 80-100000, en gang rundt uke 7-10... Hadde ikke du over 70.000 sist?

Jo, syns det er litt tullete selv! Vil heller bare ha en ny UL om en ukes tid. Den lå på 77000 sist. Syns hele opplegget har vært litt uprofesjonelt. Måtte inn til enda en lege (for å dobbelsjekke) som sa etter å ha sett en perfekt baby på UL "Men det er bedre å miste nå, enn når du har stor mage". Hvem sier sånn til en gravid som er livredd for å miste??
 
Herregud for en uproff lege som sier sånne ting? Jeg skammer meg over empatiske mennesker i en stilling innen helse. Alle i Helse Norge burde ta et par år pedagogikk spør du meg!

Jeg tok hcg for å måle stigning, men jeg var bare i uke 4-5 så det virket ok. Du er jo lenger og kan risikere at hcg har begynt å gå naturlig nedover? Ville bedt om en ul eller kjøpt meg en for å roe ned :) Håper det ordner seg og at det bare var ei sår slimhinne da du blødde litt :)
 
Herregud for en uproff lege som sier sånne ting? Jeg skammer meg over empatiske mennesker i en stilling innen helse. Alle i Helse Norge burde ta et par år pedagogikk spør du meg!

Jeg tok hcg for å måle stigning, men jeg var bare i uke 4-5 så det virket ok. Du er jo lenger og kan risikere at hcg har begynt å gå naturlig nedover? Ville bedt om en ul eller kjøpt meg en for å roe ned :) Håper det ordner seg og at det bare var ei sår slimhinne da du blødde litt :)

Hjertet smelter når du sier den slags! Jeg er nemlig barnehagelærer og akkurat ferdig med en mastergrad i pedagogikk. Så jeg kunne ikke vært mer enig ;-) Får bare ta resultatene med en klype salt og håpe på ny UL i nær fremtid!
 
Hjertet smelter når du sier den slags! Jeg er nemlig barnehagelærer og akkurat ferdig med en mastergrad i pedagogikk. Så jeg kunne ikke vært mer enig ;-) Får bare ta resultatene med en klype salt og håpe på ny UL i nær fremtid!

Pedagogikk er alfa omega i alle yrker for å møte et menneske på riktig måte og det har jeg erfart så mange ganger tidligere. Det er mangel på dette i helsevesenet, og spesielt hos de høyt utdannede (leger, kirurger) som høvler over pårørende som et stykke kjøtt helt uten hensyn. Blir så sint jeg :p Tommel opp for master i pedagogikk, kanskje verdens viktigste fag!

Grin på deg en ul. Kom med noen tårer. Mannlige leger kaster deg ut døra med henvisning før du vet ordet av det da , fnis. Håper svarene er fine, så sipper du ul og alt sammen!
 
Hvordan går det med dere?
her er kvalmen på plass, men tenker å trosse den i ettermiddag og ta middag utendørs. Kanskje med litt bading også? Må finne på noe hvertfall, for det er SÅ fint vær!
 
Back
Topp