Skravletråd :)

Hehe, godt vi er flere! Forventet å bli litt pløsete mot slutten, men ikke at det skulle komme så tidlig! Tømmerstokkbein, vaggende gange, svær mage, hovne armer, fingrer og ansikt. Lovely!!! Godt jeg holder meg mye innendørs og at det er mørkt om morgningen og ettermiddagen. Hadde nok følt meg enda verre om det var slik jeg skulle se ut i sommernatta ;) :) Er da noen fordeler med termin I desember :D

Jeg syns alle gravide er så flotte jeg, unntatt meg selv :p føler liksom at andre stråler, mens jeg selv ser tjukk og pløsete ut. Kanskje vi bare er for selvkritiske?? ;)

Jeg syntes vår jordmor hadde en fin tilnærming til temaet "fars deltagelse". Hun begynte forsiktig med å spørre om han har sett for seg at han har lyst til å være med hele tiden. Så sa hun at forskning viser at det å ha en man stoler på tilstede under fødsel reduserer problemer i fødselsforløpet. Så han har en viktig rolle. Men det behøver ikke nødvendigvis innebære at han skal gjøre visse oppgaver eller opptre på en bestemt måte. Bare han er der for meg på den den beste måten han klarer og som vi synes er best for oss er nok :) Vi snakket også om at han ikke skal være redd for å si ifra hvis alle inntrykk blir for mye, om han føler seg dårlig osv. Det er lov! Han er nemlig ikke så glad i blod og gørr ;)
Og til slutt føltes det veldig bra å få full støtte i mine tanker om vaginal fødsel vs keisersnitt. Hun ba meg til og med om å få legen til å sende en henvisning slik at det forhåpentlig vis blir lettere for meg å få gjennom at jeg ønsker keisersnitt :D
For frøkna sitter fremdeles godt plantet på stumpen og jordmor mente det var veldig små sjanser for at hun skal snu seg nå...
Hvorfor så uenig i dette smaen80?

ImageUploadedByBV Forum1447743202.347369.jpg
God morgen til alle flotte damer her inne ;) her sitter jeg å koser meg med en kopp varm kakao etter å ha sendt avgårde sønnen til skolebussen!
Har sovet mildt sagt elendig i natt, så dette blir en spennende dag!
Har enda ikke fått tatt influensavaksinen, så bør vel kanskje kjøre en tur til legen idag....

Vis vedlegget 146207
God morgen til alle flotte damer her inne ;) her sitter jeg å koser meg med en kopp varm kakao etter å ha sendt avgårde sønnen til skolebussen!
Har sovet mildt sagt elendig i natt, så dette blir en spennende dag!
Har enda ikke fått tatt influensavaksinen, så bør vel kanskje kjøre en tur til legen idag....
God morgen :)
Har nettopp sendt avgårde skolebarn selv og nyter en kopp te. Har sovet elendig selv, så tror faktisk jeg skal legge meg litt igjen før jeg begynner med hjemmekontor.
Har veldig nedpress i dag og føler jeg må bære rundt på magen :P
En ting er sikkert og det er at jeg må huske å kjøpe noe for halsbrann i dag. Jeg har sovet sittende i sengen i natt :P Det brenner ikke bare i brystkassen, men det svir i mellomgulvet også? Flere som opplever det i forbindelse med halsbrann?

ImageUploadedByBV Forum1447744054.820586.jpg

God morgen :)
Har nettopp sendt avgårde skolebarn selv og nyter en kopp te. Har sovet elendig selv, så tror faktisk jeg skal legge meg litt igjen før jeg begynner med hjemmekontor.
Har veldig nedpress i dag og føler jeg må bære rundt på magen :P
En ting er sikkert og det er at jeg må huske å kjøpe noe for halsbrann i dag. Jeg har sovet sittende i sengen i natt :P Det brenner ikke bare i brystkassen, men det svir i mellomgulvet også? Flere som opplever det i forbindelse med halsbrann?

Vis vedlegget 146208

Jeg har bare halsbrannen i halsen - men anbefaler samarin hvis du ikke har forsøkt det?! Jeg tar det forebyggende før jeg legger meg. Våkner jeg med halsbrann tar jeg ett glass til. Har forsøkt slike tyggetabletter fra apoteket men det tar ikke halsbrannen i nærheten av like godt som samarin ;)

Jeg har bare halsbrannen i halsen - men anbefaler samarin hvis du ikke har forsøkt det?! Jeg tar det forebyggende før jeg legger meg. Våkner jeg med halsbrann tar jeg ett glass til. Har forsøkt slike tyggetabletter fra apoteket men det tar ikke halsbrannen i nærheten av like godt som samarin ;)
Takk for tips! Hvordan smaker det da?
Jeg har bare brukt noen tyggetabletter som jeg kjøpte i Thailand. Kjent merke, men husker ikke nå hva det var...

Takk for tips! Hvordan smaker det da?
Jeg har bare brukt noen tyggetabletter som jeg kjøpte i Thailand. Kjent merke, men husker ikke nå hva det var...

Det smaker bare salt ;) liker du farris så er det vistnok ikke helt ulikt det. Jeg liker ikke farris så synes ikke fet smaker godt - men er jo bare salt så fælt blir det jo ikke ;)

• Liker
Reactions: Bee
God morgen! :) Så herlig start på dagen dere har, da! :D

Er det noen av dere som vet om søvnproblemer har med hormonene i kroppen vår å gjøre?

Hadde en ganske tøff dag i går siden jeg er alene med jenta vår til onsdagskvelden og hun plutselig ble syk i går, så måtte hente tidlig i bhg. Mildt sagt utslitt etter uker med lite søvn og tenkte med meg selv at i kveld skal det bli godt å legge seg. Men nei, nok en kveld hvor jeg legger meg kl ti og ligger og vrir på meg og går på do om en annen. Det virker ikke som det gjør noe hvor sliten jeg er. Kroppen tar bare ikke hintet. Tror siste gangen jeg så på klokken var 01.45 og da jeg våknet og måtte på do igjen var klokken 02.30. Fikk heldigvis sove til jenta vår våknet i morges, men kjenner jeg går veldig på reservebatteri nå. Stakkars som skal være hjemme med meg i dag :(

God dag, damer! Sitter endelig med en varm kaffekopp jeg og :) Den eneste planen i dag er å få tak i en joggebukse til fødebagen ;) Har planlagt og samlet ting til den lenge, men vet ikke hva jeg skal pakke i enda, så foreløpig ligger det bare i hauger :D

Jeg ligger i sengen og har planer om å ligge her til jeg må stå opp og dusje og lage middag. Har gått til streik :p Er så lei. Kom ut lille bebis!!!!

Jeg ligger i sengen og har planer om å ligge her til jeg må stå opp og dusje og lage middag. Har gått til streik :p Er så lei. Kom ut lille bebis!!!!
Åh, så digg å ligge lenge!
Har prøvd på det flere ganger i det siste, men har ikke sjans.
Snaaart er det vår tur! :)

Har klart å klemme i meg tre klementiner og havregryn med melk, kanel og sukker mens jeg har lagt her.

Er så utålmodig, ekstra mye fordi jeg så gjerne vil føde mens ungene er hos pappaen sin. Har ikke lyst til å måtte ha barnevakt til dem.

Har klart å klemme i meg tre klementiner og havregryn med melk, kanel og sukker mens jeg har lagt her.

Er så utålmodig, ekstra mye fordi jeg så gjerne vil føde mens ungene er hos pappaen sin. Har ikke lyst til å måtte ha barnevakt til dem.
Det skjønner jeg :) Det kan jo være godt for barna og, at de får være litt utenfor "der det skjer".

Hehe, sånn tenker faktisk jeg også ;)
Men her er det pappaen som skal steppe inn hvis det trengs. Enten han eller eks-svigers. Jeg er heldig :D

Det er pappaen som skal ha dem her også, men er et par ganger han skal bort. Han kan komme hjem og hente, men det tar 1-2 timer. Og uansett så føler jeg på en måte at jeg skyver dem unna når de egentlig skulle vært med meg. Redd de skal føle seg tilsidesatt av den nye bebisen.

Det er pappaen som skal ha dem her også, men er et par ganger han skal bort. Han kan komme hjem og hente, men det tar 1-2 timer. Og uansett så føler jeg på en måte at jeg skyver dem unna når de egentlig skulle vært med meg. Redd de skal føle seg tilsidesatt av den nye bebisen.
Hvor gamle er de da?
Her har vi pratet litt om det og de forstår veldig godt at det kan skje når som helst, og når som helst på døgnet. Og at de har det kjekkere på skolen og hos pappa enn på sykehuset med oss. Og så har vi avtalt at de er de første som får komme på besøk, så fort det lar seg gjøre :)

Dobbelpost

Last edited:
Back
Topp