Skravletråd :)

Er 36+5 i dag, og her har magen sunket en del de siste dagene. Samboeren min kommenterte i dag at jeg ikke hadde magen oppe under puppene lengre :P Begynte med modningsakupunktur tidligere i uka, skal tilbake for en ny runde på tirsdag, og har hatt mye nedpress i det siste. Fortsatt mye bevegelser og spark, men det er stort sett spark bare på den ene siden nå. Syns ikke jeg har så mye kynnere, bare når jeg går eller må veldig tisse, og ikke sett noe til den berømte slimproppen, men håper veldig på at mini bestemmer seg for å komme litt før termindatoen. Lei av å ha vondt i ryggen og bekkenet...

Er 36+5 i dag, og her har magen sunket en del de siste dagene. Samboeren min kommenterte i dag at jeg ikke hadde magen oppe under puppene lengre :P Begynte med modningsakupunktur tidligere i uka, skal tilbake for en ny runde på tirsdag, og har hatt mye nedpress i det siste. Fortsatt mye bevegelser og spark, men det er stort sett spark bare på den ene siden nå. Syns ikke jeg har så mye kynnere, bare når jeg går eller må veldig tisse, og ikke sett noe til den berømte slimproppen, men håper veldig på at mini bestemmer seg for å komme litt før termindatoen. Lei av å ha vondt i ryggen og bekkenet...
Så gøy at flere har sunket mage nå. Min har også sunket, er 35+2 i dag. Veldig behagelig å puste nå i forhold til hvordan det var :) Slimproppen er det mange som ikke ser noe til. Skjønner godt du er lei. Ikke lenge igjen nå :)

Så gøy at flere har sunket mage nå. Min har også sunket, er 35+2 i dag. Veldig behagelig å puste nå i forhold til hvordan det var :) Slimproppen er det mange som ikke ser noe til. Skjønner godt du er lei. Ikke lenge igjen nå :)
Ja, man blir jo ikke andpusten av å reise seg fra sofaen lengre, men må dog tisse mye oftere :P heldigvis ikke lenge igjen nå!!! :D

Spennende å lese om slimpropp og div. modningstegn. Sprøtt at vi er så nære nå!!
Jeg er helt ferdig! Kommer ikke til å sette mine bein i en butikk før fødselen er over! Skulle bare ha noen koselige timer med kommende storesøster i dag, så vi har vært på kafé samt innom et par butikker for å prøve klær som hun ønsker seg til jul.
Oppi det hele fikk jeg migrene, men fikk gått innom der vi hadde planlagt likevel.
Nå får jeg straffen...
La meg gråtende i badekaret da jeg kom hjem og nå ligger jeg på sofaen, totalt utslitt og med skikkelig vonde kynnere :( Har tatt to Paracet og håper jeg snart får slappet av skikkelig.
Fra nå av skal jeg være ego og hvile, hvile og hvile!
Tenker med gru på hvordan det hadde vært om fødselen startet nå, mens jeg er så sliten.

God morgen damer :)
Hvordan går det? Hva er planene deres for dagen?

Selv skal jeg til jordmor, Fysio og vaske klær idag :)

God morgen! :-)

Har tatt en glovarm dusj, ordnet meg noe varmt og drikke og lagt med på senga med varmeputa. Idag skal eg bare konsentrere meg om å bli i bedre form:-) vil være frisk til fødselen!

Like spennende hver gang en skal til JM på kontroll synes eg :-D lykke til! Ha en fin fin dag :-)

God morgen!

I natt har jeg ikke sovet noe godt. Da jeg la meg i går hadde jeg kynnere som kom og gikk ganske ofte og stikkinger i ryggen, lurte litt på om det var starten på noe. Og i natt har jeg drømt at jeg har hatt rier, men har også våknet veldig ofte og snudd meg fordi jeg har hatt vondt en eller annen plass, men rier er det nok ikke...
Skal til legen for siste rutinekontroll om et par timer og til akupunktur litt senere på dagen i dag.
Også skal jeg bake kake i løpet av dagen, for i morgen har farfar bursdag. Selv har jeg håpet veldig på at det blir fødsel i morgen, det hadde vært veldig koselig om mini ble født på farfar/oldefar sin bursdag :)
Jo, også skal vi kanskje ut å kjøpe juletre sammen med pappa i dag, hvis vi rekker det.
Nok å gjøre i dag iallefall, bare passe på å slappe av litt innimellom også :)

Har dere lagt merke til at Moderator Linda har ryddet litt opp i de festete trådene? Nå er terminlisten og skjult forum-tråden til MamaBear inne på "våre viktigste" tråder. Mye mer behagelig å bla seg nedover siden her, syns jeg! :)

God morgen! Her har jeg ikke hatt verdens beste natt. Har vært redd for å begynne å føde, så har liksom ikke turt å hengi meg til søvnen. Har et barn hjemme pga lett feber i går (takk og lov for barnehagen i morgen), har hjemmeeksamen som jeg holder på å avrunde og så har jeg lovet snuppa en tur ut for å spise lunsj og kjøpe litt nytt undertøy. Alt undertøy er visst kranglete for henne for tiden, så hun har nok vokst. Også skal jeg følge litt med på fosteraktivitet i dag, har ikke kjent så mye i går og i dag, sånn foreløpig i hvert fall, så må registrere litt. Hodet mitt er ikke akkurat på han i disse dager, så mest sannsynlig er det bare fordi jeg holder på med noe annet.

Lykke til hos fysio og jordmor i dag :)

God morgen! :-)

Har tatt en glovarm dusj, ordnet meg noe varmt og drikke og lagt med på senga med varmeputa. Idag skal eg bare konsentrere meg om å bli i bedre form:-) vil være frisk til fødselen!

Like spennende hver gang en skal til JM på kontroll synes eg :-D lykke til! Ha en fin fin dag :-)

Takk <3

Høres utrolig digg ut å ligge rett ut på senga med varmepute og noe varmt å drikke! Har endelig kommet meg hjem!! Skal bare vaske litt klær så skal jeg legge meg rett ut på senga!! Gledet meg :D

God morgen!

I natt har jeg ikke sovet noe godt. Da jeg la meg i går hadde jeg kynnere som kom og gikk ganske ofte og stikkinger i ryggen, lurte litt på om det var starten på noe. Og i natt har jeg drømt at jeg har hatt rier, men har også våknet veldig ofte og snudd meg fordi jeg har hatt vondt en eller annen plass, men rier er det nok ikke...
Skal til legen for siste rutinekontroll om et par timer og til akupunktur litt senere på dagen i dag.
Også skal jeg bake kake i løpet av dagen, for i morgen har farfar bursdag. Selv har jeg håpet veldig på at det blir fødsel i morgen, det hadde vært veldig koselig om mini ble født på farfar/oldefar sin bursdag :)
Jo, også skal vi kanskje ut å kjøpe juletre sammen med pappa i dag, hvis vi rekker det.
Nok å gjøre i dag iallefall, bare passe på å slappe av litt innimellom også :)

Høres ut som en travel, men koselig dag :D :)
Hvordan gikk det på kontrollen? :)

Har dere lagt merke til at Moderator Linda har ryddet litt opp i de festete trådene? Nå er terminlisten og skjult forum-tråden til MamaBear inne på "våre viktigste" tråder. Mye mer behagelig å bla seg nedover siden her, syns jeg! :)

Veldig enig! :D Var veldig mange tråder der en stund!! Hjalp veldig at hun fikk ryddet litt ;)

God morgen! Her har jeg ikke hatt verdens beste natt. Har vært redd for å begynne å føde, så har liksom ikke turt å hengi meg til søvnen. Har et barn hjemme pga lett feber i går (takk og lov for barnehagen i morgen), har hjemmeeksamen som jeg holder på å avrunde og så har jeg lovet snuppa en tur ut for å spise lunsj og kjøpe litt nytt undertøy. Alt undertøy er visst kranglete for henne for tiden, så hun har nok vokst. Også skal jeg følge litt med på fosteraktivitet i dag, har ikke kjent så mye i går og i dag, sånn foreløpig i hvert fall, så må registrere litt. Hodet mitt er ikke akkurat på han i disse dager, så mest sannsynlig er det bare fordi jeg holder på med noe annet.

Lykke til hos fysio og jordmor i dag :)

Tusen takk! Gikk greit hos begge. Jordmor var usikker på om jeg burde gå på sjekk på sykehuset igjen! Men etter å ha snakket med lege fra Ahus ble de enig om at jeg skal levere blodprøve hos fastlegen imorgen. Jeg har fortsatt protein i urinen og mye hevelser og vann i kroppen. Men blodtrykket var helt ok. Litt høyt, men ikke voldsomt.. Jeg bare håper at denne tilstanden ikke utvikler seg fra mild til moderat/ekstrem SF.

Hvordan går det med hjemmeeksamenen? Ser du enden av tunnelen? :)

Høres ut som du har en god del på
agendaen i dag!! Håper du får hvilt litt innimellom :)

Masse god bedring til den lille syke <3

Ha en fortsatt fin dag :D

Høres ut som en travel, men koselig dag :D :)
Hvordan gikk det på kontrollen? :)
Det gikk fint på kontrollen, blodtrykk var fint, hjertelyden til mini var fin, og jeg hadde faktisk gått ned en halv kilo siden sist, så lite vann i kroppen :) Også har hode endelig festet seg, det satt vist bom fast nå, så det er jo bra. Legen sendte melding til sykehuset for å bestille overtidskontroll, spent på når det blir, mest sannsynlig blir det vel på julaften, men håper mini bestemmer seg for å komme før det!

Tusen takk! Gikk greit hos begge. Jordmor var usikker på om jeg burde gå på sjekk på sykehuset igjen! Men etter å ha snakket med lege fra Ahus ble de enig om at jeg skal levere blodprøve hos fastlegen imorgen. Jeg har fortsatt protein i urinen og mye hevelser og vann i kroppen. Men blodtrykket var helt ok. Litt høyt, men ikke voldsomt.. Jeg bare håper at denne tilstanden ikke utvikler seg fra mild til moderat/ekstrem SF.

Hvordan går det med hjemmeeksamenen? Ser du enden av tunnelen? :)

Høres ut som du har en god del på
agendaen i dag!! Håper du får hvilt litt innimellom :)

Masse god bedring til den lille syke <3

Ha en fortsatt fin dag :D

Har du fått bekreftet svangerskapsforgiftning? Får du gå til termin da?

Hjemmeeksamen er så godt som ferdig. Ganske deilig, men har jobbet iherdig med den, så det lønte seg. Da kan jeg liksom slappe av mentalt og bare la ting skje (noe som ikke kommer til å skje, siden jeg nå er klar) :p

Dagen i dag gikk overraskende greit. Bestakk 4 åringen med lunsj på senteret og litt ny jålepynt til jul hvis hun klarte å underholde seg selv i noen timer, og det gikk bra. Kjekt å ha en som lar seg bestikke :p

Vaskespørsmål !!! Har dere vasket de hjemmesydde babynestene i maskinen på håndvaskprogram eller lignende? Gullgutten klarte å bæsje igjennom bleie og klær, så det har blitt en fin flekk i bunnen. Jeg er redd for å ødelegge det i maskinen :/

Vaskespørsmål !!! Har dere vasket de hjemmesydde babynestene i maskinen på håndvaskprogram eller lignende? Gullgutten klarte å bæsje igjennom bleie og klær, så det har blitt en fin flekk i bunnen. Jeg er redd for å ødelegge det i maskinen :/

Her kjøpte vi fra ei vi kjenner og hun hadde ihvertfall vasket alt av tekstiler før hun sydde. Vårt tåler 40 grader i maskin

Mitt skal i utgangspunktet kunne vaskes på 40 grader, men så er det skumgummimadrass i bunnen, så vet ikke..

Back
Topp