Skravletråd :)

Er hardt for en gravid kropp å få full blomstret influensa. Husker søskenbarnet mitt ble innlagt da hun var gravid og fikk influensa :eek: hun var dårlig hun!! Hun er en av de heldige som aldri blir syk heller utenom :p
Ja, det hadde jo vært veldig typisk :eek:
Vil heller ikke risikere at babyen får det når hun blir født, så da var det et enkelt valg :)

Hvordan ligger dere an med utstyr og klær til babyen?
Jeg tror faktisk vi snart er i mål :D
Ting må jo skrues opp, vaskes og settes på plass. Men det meste er i hus!

Jeg mangler klær for første perioden. Siklekluter osv. Sånne ting :)

Mangler seng, madrass og kommode enda. Må snart få kjøpt det, slik at jeg får vasket litt også :)
Mangler også en tykk ulldress :)

Vi har det meste, men slik er det jo når man har flere fra før. :) Det som ble nytt til denne gang er vugge, babynest, bag til City Eliten og ny brystpumpe, alt er bestilt. Og så måtte vi ha en ekstra voksipose. :) ellers så kjøper jeg smokker og flasker sånn litt etterhvert når jeg ser hva mini aksepterer og ikke.

Vi har det meste, men slik er det jo når man har flere fra før. :) Det som ble nytt til denne gang er vugge, babynest, bag til City Eliten og ny brystpumpe, alt er bestilt. Og så måtte vi ha en ekstra voksipose. :) ellers så kjøper jeg smokker og flasker sånn litt etterhvert når jeg ser hva mini aksepterer og ikke.
Jeg hadde meg en runde og hentet babypakker en kveld, og plutselig hadde vi det vi trenger til den første tiden ;) Der var det både flasker, smukker, bleier osv. Veldig greit med små prøver for å se hva man liker!

Mangler badebalje, stellematte og saueskinn. Og bleier. Har planer om å få tak i newborn-sete til tripptrapp også. Skal se om jeg finner brukt. Har kjøpt vogn, men den står hos svigermor. Tenker mannen får ta den med seg hjem når han er hjemme til Halloween.

Vi har vært å hentet stellebord i Oslo i dag (fant et brukt troll stellebord på finn til en billig penge, ser helt nytt ut!), så nå er det meste på plass, iallefall av de store tingene. Har igjen å kjøpe stellematte og stelleveske, ellers bare småting som såper, kremer, bleier osv.

Mangler bilstol, flanellsengetøy og muligens saueskinn. Ellers er alt i boks. Hadde storshopping forrige uke med det vi manglet, og har det meste andre fra storesøster. Babynestet er bestilt og kommer i begynnelsen av desember :)

Vi mangler vogn og bilstol. Ellers har jeg prøvd å begrense meg litt. Tenker at vi ikke trenger ALT, iallefall ikke med det samme. Så lenge vi har det viktigste, ser vi an behovene etter hvert.

Dere som har barn fra før. Hvordan opplever dere kynnere nå? Sist gang gikk det over når jeg slappet av. Nå er det mye mer og sterkere. Kan komme når jeg ligger rolig i senga også. Varer også en god stund.

Dere som har barn fra før. Hvordan opplever dere kynnere nå? Sist gang gikk det over når jeg slappet av. Nå er det mye mer og sterkere. Kan komme når jeg ligger rolig i senga også. Varer også en god stund.
Myyye sterkere og vondere enn sist. Fredag lastet jeg ned en rieteller.., hadde vonde kynnere som varte i ca 40-45sek med 4-9minutters mellomrom. Holdt på i ca 1, 5time mens jeg lå på sofaen. Slike hadde jeg absolutt ikke i forrige svangerskap!

Myyye sterkere og vondere enn sist. Fredag lastet jeg ned en rieteller.., hadde vonde kynnere som varte i ca 40-45sek med 4-9minutters mellomrom. Holdt på i ca 1, 5time mens jeg lå på sofaen. Slike hadde jeg absolutt ikke i forrige svangerskap!
Stor forskjell her også, men da er det tydeligvis vanlig da. Får håpe det ikke blir alt for mye av det da, har jo enda en stund igjen :p
Prøvde med en gåtur i litt tempo i går og da ble det helt ekstremt.

Signerer denne! Lastet også ned en rieteller på fredag. Da var de skikkelig vonde og harde, selv om jeg slappet av på sofaen.
Her var det litt på samme måte med nr.2 også, men ikke på langt nær så mye med nr.1.
De kommer uansett hva jeg gjør eller om jeg ligger stille. Snu meg i sengen, gå ut av bilen, det skal ingenting til. Bare hun sparker hardt får jeg de.

Eneste jeg kommer på er at vi må kjøpe stellemadrass, ellers skal det meste være på plass av det som er mest nødvendig.

Jeg kan ikke huske at jeg hadde så mye kynnere med nummer 1, men det er 12år siden. Men svangerskapet med nr to (1,5år nå) og denne gangen er det temmelig likt synes jeg. Plagsomme til tider, og mer av de jo mer aktiv jeg er, men roer seg fort. Kommer oftere om natten når jeg ligger på ryggen av en eller annen merkelig grunn.

Jeg kan ikke huske at jeg hadde så mye kynnere med nummer 1, men det er 12år siden. Men svangerskapet med nr to (1,5år nå) og denne gangen er det temmelig likt synes jeg. Plagsomme til tider, og mer av de jo mer aktiv jeg er, men roer seg fort. Kommer oftere om natten når jeg ligger på ryggen av en eller annen merkelig grunn.
De kommer fort her også når jeg er aktiv. Men om kvelden kan de plutselig komme når jeg sitter i sofaen og da varer de en stund utover i natten. Da er det ikke så lett å få sove:p

De kommer fort her også når jeg er aktiv. Men om kvelden kan de plutselig komme når jeg sitter i sofaen og da varer de en stund utover i natten. Da er det ikke så lett å få sove:p
Man får bare tenke at det er livmoren som trener seg opp til fødselen. ;)

Man får bare tenke at det er livmoren som trener seg opp til fødselen. ;)
Ja, jeg tenker det :)
Klager jo ikke på det, ville bare høre om andre hadde kjent på det samme :)
Sist så varte kynnere i veldig kort tid og de ga seg med en gang jeg slappet av.

Back
Topp