Vereri90
Glad i forumet
Bor i enebolig med alt på ett plan. Tenker på når hun begynner å sove i vogna ute og mår jeg blant annet er på vaskerommet som er lengst unna stuen og rommet hennesHvordan bor du!? Hvor skal den brukes?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bor i enebolig med alt på ett plan. Tenker på når hun begynner å sove i vogna ute og mår jeg blant annet er på vaskerommet som er lengst unna stuen og rommet hennesHvordan bor du!? Hvor skal den brukes?
Bor i enebolig med alt på ett plan. Tenker på når hun begynner å sove i vogna ute og mår jeg blant annet er på vaskerommet som er lengst unna stuen og rommet hennes

Tusen takk for svaret dittVi bor i ett Trønderlån på 240 kvm, 2 etg. Jeg ville ha mulighet til å bruke babycallen hvis frøkna lå ute i vogna pg jeg var inne, eller hvis hun sov inne og jeg henger opp klær ute f.eks... Husker ikke hva jeg konkret spurte om i mailen min til barnas hus, men opplyste om dette og stilte spørsmål omkring rekkevidden til nabby (siden erfaringene tydeligvis er VELDIG ULIKE). Dette er svaret barnas hus ga meg. De kunne ikke garantere for rekkevidden ihvertfall
Vis vedlegget 156022
Tusen takk for svaret ditther er det i grunn lite hindringer vel og merke og har ikke følt behov for noe babycall enda. Men kjenner at det kunne vært godt å følt seg litt "friere" når hun sover om dagen.
Den høres veldig genial ut. Men kjenner ingen som har hatt denDa kan det jo hende at den holder til ditt bruksynes selv den virker genial - men dumt å kjøpe hvis den ikke holder til vårt bruk
![]()
Nå er jeg lei megVar på kontroll og veide henne. På nesten 5 uker hadde hun gått opp 170 gram i uka, og hun fulgte kurven fint nok. Men allikevel velger hs å si at "vi får ha litt is i magen ang dette" som om vektøkningen ikke var tilfredsstillende. Jeg legger henne til hver gang hun er sulten, hun spiser godt og er fornøyd. Hva mer skal jeg gjøre da? Hun sprutgulper til tider, og jeg har akkurat passe melk, så er ikke overproduksjon og for mye formelk heller. Jeg er liten av vekst og pappaen er heller ikke så stor. Slank kar på 176 cm. Hun nevnte ikke mme eller noe sånt, men synes det er kjipt å ha det liggende i bakhodet at 170 gram i uka var grunn for å ha "is i magen". Mener at ønskelig vektoppgang er 150-250 gram og da er hun jo innafor?? Jeg koser meg sånn med amminga og det betyr mye for meg..
170 g i uka er mer enn nok. Så stol på deg sel og fortsett å kose deg med ammingenNå er jeg lei megVar på kontroll og veide henne. På nesten 5 uker hadde hun gått opp 170 gram i uka, og hun fulgte kurven fint nok. Men allikevel velger hs å si at "vi får ha litt is i magen ang dette" som om vektøkningen ikke var tilfredsstillende. Jeg legger henne til hver gang hun er sulten, hun spiser godt og er fornøyd. Hva mer skal jeg gjøre da? Hun sprutgulper til tider, og jeg har akkurat passe melk, så er ikke overproduksjon og for mye formelk heller. Jeg er liten av vekst og pappaen er heller ikke så stor. Slank kar på 176 cm. Hun nevnte ikke mme eller noe sånt, men synes det er kjipt å ha det liggende i bakhodet at 170 gram i uka var grunn for å ha "is i magen". Mener at ønskelig vektoppgang er 150-250 gram og da er hun jo innafor?? Jeg koser meg sånn med amminga og det betyr mye for meg..
Ikke bry deg om hs!! 170gram i uka er mer enn nok! Stol på deg selv - så lenge jenta er fornøyd og går opp i vekt så er det ikke behov for mer enn mm! Er mange som går opp kun 100gram i uka også.. Men hs er dessverre lite kunnskapsrike synes jeg det virker som. Her vi bor så føler jeg at hs nesten er mme forkjempere.
Takk for støttende ord! Synes også det burde være innenfor normalen med 170, så får bare prøve å senke skuldrene slik de var senket før vi var på kontrollen. Synes jo hun ser godt ut også. Det at hun gulper er jo også et tegn på at hun er full i magen og da hadde det vel neppe hjulpet å gitt mme i tillegg? Er veldig glad i vår helsesøster, veldig flink og kjempetrivelig dame, så er ikke noe å si på henne egentlig. Forventet bare liksom "ja se der ja, hun går fint opp i vekt", og i stedet fikk jeg "vi får ha litt is i magen her"170 g i uka er mer enn nok. Så stol på deg sel og fortsett å kose deg med ammingener hun fornøyd og våken og ber om mat så skjønner jeh ikke hvorfor dere skal ha is i magen, da er jo alt som der skal; )
Jeg blir mer og mer matt over å høre sånne historier. Det virker som helsesøstre rundt omkring er helt besatt på vektoppgang og kurver.Takk for støttende ord! Synes også det burde være innenfor normalen med 170, så får bare prøve å senke skuldrene slik de var senket før vi var på kontrollen. Synes jo hun ser godt ut også. Det at hun gulper er jo også et tegn på at hun er full i magen og da hadde det vel neppe hjulpet å gitt mme i tillegg? Er veldig glad i vår helsesøster, veldig flink og kjempetrivelig dame, så er ikke noe å si på henne egentlig. Forventet bare liksom "ja se der ja, hun går fint opp i vekt", og i stedet fikk jeg "vi får ha litt is i magen her"jæjæ
Min er også sånn på dagtid. Slitsomt for både baby og mor.. Han vil helst ikke ligge alene.Vi er på tredje dagen der frøkna ikke klarer å finne søvnen skikkelig på dagtidNatten går fint. La henne i sengen kl.23, sov til 03:30, fikk pupp og bleie og det tok bortimot 1,5t. Sovnet godt igjen etterpå. Så våknet hun igjen 07:30 for mat. Neste lur da var hun bare urolig og var halvvåken hvert kvarter ca. frem til kl.11. Nå er det samme leksa. Hun bare kneker og kaver, napper ut smokken og vekker seg selv. Så sovner hun igjen en liten stund før det er på'an igjen.
Jeg tror hun blir mett for vi bruker lang tid på måltidene, raper, skifter bleie innimellom for å holde henne våken osv. Avslutter måltidet selv og gulper ofte etterpå.
Hun er jo trøtt også, så det er ikke det. What to do...?!
Jøss så herlig daGod morgen.. vi har hatt en super natt. Sovnet rundt 24 og våknet kl 6 for mat også igjen må. Jeg har hatt 1t på morningen alene før hun våknet og det var fantastisk![]()
Nå er det å gjøre seg klare for å reise en tur til en kjekkas som er 4 dager yngre enn henne bare![]()
Ha en strålende dag i kulden![]()
To forskjellige netter da gitt. HeheJøss så herlig daher var lille utslått etter vaksine hele dagen, og dermed våken fram til klokken 5 i natt og måtte stå opp halv åtte
Hahah en smule bleik i fjøla i dag gitt. På legesjekk i dag sa forøvrig legen at han så ingen grunn til hysteri over vektøkningen hennes og han synes hun så frisk og fin ut. Hysteriske helsesøstre altså!
![]()
Er så godt med søvnBrr! Jaggu er det kaldt i dag.
Jeg våknet første gang kl 05, da skiftet jeg bleie og ammet lillebror, men jeg nå ha ammet før det også, for puppene var ikke sprengt [emoji14] Så lenge har jeg ikke sovet siden han ble født.. tror det må være fordi han var våken helt til vi la oss i 2230-tiden, og da ammet jeg flere ganger på hvert bryst. Han hadde jo ikke sovet særlig lenge på dagen heller.