Skravletråd

Svigermødre altså! De vil jo bare være der og stille opp ;-)

Jada, hun er hjelpsom som bare det svigermor, og det setter jeg stor pris på, men det tråkker på et eller annet i meg at hun insisterer på å støvsuge sofaen (og da snakker vi om å demontere dem, vi har to hjørnesofaer og de befinner seg i mange deler i løpet av prosessen) hver gang hun er her. At hun stadig ender med å måtte moppe gulvet eller stryke duken fordi jeg ikke rekker begge deler (for tiden har jeg dårlig kropp til mopping, men tørr støvmopp til å dra frem leker fra under sofaen funker trolig) er nå greit nok, men jeg orker ikke at hun skal støvsuge sofaene til jul. Vi skal ha pyntet til hun kommer, håper jeg.

Flink og flink, burde vel heller latt det være med tanke på kroppen nå men... Gjort er gjort! Siden vi skal ha juleferingen hos oss i år orker jeg ikke la være heller. Mannen har vært flink å gjort masse da, men blir uansett for mye på meg når ungene trenger litt hjelp til å få ryddet rommene skikkelig (ene rommet skal bestemoren min låne så må nesten rydde de skikkelig også) og vaske de. Mannen ville ta både tak og vegger men der satt jeg ned foten :p

Stemmer for å gjemme støvsugeren!!!

Tak og vegger vasker vi definitivt ikke

Jada, hun er hjelpsom som bare det svigermor, og det setter jeg stor pris på, men det tråkker på et eller annet i meg at hun insisterer på å støvsuge sofaen (og da snakker vi om å demontere dem, vi har to hjørnesofaer og de befinner seg i mange deler i løpet av prosessen) hver gang hun er her. At hun stadig ender med å måtte moppe gulvet eller stryke duken fordi jeg ikke rekker begge deler (for tiden har jeg dårlig kropp til mopping, men tørr støvmopp til å dra frem leker fra under sofaen funker trolig) er nå greit nok, men jeg orker ikke at hun skal støvsuge sofaene til jul. Vi skal ha pyntet til hun kommer, håper jeg.

Hørtes slitsomt ut synes jeg. Hverken min mor eller svigermor tar del i husvasken min og det er jeg super glad for! Det vil jeg gjerne gjøre selv:)

Vi pleier å ta det om våren når vi er ferdig å fyre, så blir nok sånn denne gangen også

Vi pleier visst ta det når vi flytter.... omtrent så ofte vi vasket vinduer også der vi bodde før, men her i huset vasker vi faktisk vinduer flere ganger i året, dog nå til jul blir det bare innvendig, og trolig bare verandadøra der unger og hund lager merker på det vinduet. Som jeg forøvrig er igang med å dekke med sånne utklippede "snøflak" så da synes det ikke så mye det heller.

Hørtes slitsomt ut synes jeg. Hverken min mor eller svigermor tar del i husvasken min og det er jeg super glad for! Det vil jeg gjerne gjøre selv:)
Her er det heller ingen som tar del i husvasken. Det er meg, mannen og til tider ungene som ordner!
Men har en svigermor som mer enn gjerne vil forklare meg hvordan jeg kunne ha gjort alt mye bedre :-P Som f.eks. "hvis du vil så kan jeg godt vise deg hvordan du skal stryke dukene dine ordentlig" ;-) Og nei, jeg tar ikke kritikken imot positivt...! Hehe

Ja, jeg vil jo helst det. Altså, greia er at hun ofte kommer i forbindelse med at ungene har bursdag. Da i forkant av bursdagen, og da står gjerne huset på hodet. Så fint at hun hjelper til sånnsett, men virkelig IKKE prioritere å støvsuge sofaen min, takk!!!! For nemlig, jeg er KLAR OVER at vi har hund, men for søren, ingen av gjestene skal vel sjekke under sofaputene og slett ikke demontere sofaen og sjekke mellom der uansett. NEMLIG. Så at hun sitter og "skryter" av hvor vanskelig det er å få bort slike korte hundehår, men hun kan trikset fra da hun jobbet i bilforretning, er liksom ikke det jeg ønsker meg hverken i barnebursdag eller juleselskap. NEMLIG

Her er det heller ingen som tar del i husvasken. Det er meg, mannen og til tider ungene som ordner!
Men har en svigermor som mer enn gjerne vil forklare meg hvordan jeg kunne ha gjort alt mye bedre :p Som f.eks. "hvis du vil så kan jeg godt vise deg hvordan du skal stryke dukene dine ordentlig" ;-) Og nei, jeg tar ikke kritikken imot positivt...! Hehe

Det hørtes enda verre ut. Min bare stryker dem, motvillig. (Det er hennes eldste datter som stryker der i huset...)

Min svigermor er jo aldri noe som ligner på "i mål" til jul når vi kommer på ferie (dengang vi drev med slikt) 23.12, og holder notmalt en lavere standard på slikt enn min mor, men altså likevel et absurd behov for å støvsuge plasser jeg ikke vil ha støvsugd. Lekeloftet til ungene (Jeg har fortsatt ikke funnet igjen all playmo og lego som hun ryddet så elegant i alle andre kasser enn de som er dedikert til dette.... det er halvannet år siden....Jeg har fått legoen ut av playmokassa, og jeg trooooor vi har fått playmoen ut av legokassa, men at der er små deler nedimellom byggeklokker, togbane og andre steder, det er det utvilsomt!) og sofaen.

Vi pleier visst ta det når vi flytter.... omtrent så ofte vi vasket vinduer også der vi bodde før, men her i huset vasker vi faktisk vinduer flere ganger i året, dog nå til jul blir det bare innvendig, og trolig bare verandadøra der unger og hund lager merker på det vinduet. Som jeg forøvrig er igang med å dekke med sånne utklippede "snøflak" så da synes det ikke så mye det heller.
Vinduene vasker jeg som regel maks to ganger i året. I det minste før bursdagene i oktober for da står sola rett inn der og de ser grusomme ut. Kanskje jeg skal få ungene til å klippe ut snøkrystaller og klistre på verandadøra? Lurt!!

Vinduene vasker jeg som regel maks to ganger i året. I det minste før bursdagene i oktober for da står sola rett inn der og de ser grusomme ut. Kanskje jeg skal få ungene til å klippe ut snøkrystaller og klistre på verandadøra? Lurt!!

Vi har mye vinder mot vest, og sol rett inn der da på sommeren, og altså hund og unger som lager finger og nesemerker, så det er greit å vaske vinduer, særlig etter at mannen kjøpte en sånn vindusvaskestøvsuger, karcher-greie, i sommer, da gjorde jo han det fordi det var gøy :P

Nå skal det regne hele jula likevel, så utvendig er ikke aktuelt at jeg gidder. Inne skal jeg vurdere.

føler ut som magen min kommer til sprekke vært øyeblikk;P

Det har jeg ikke merka :-P men jeg kjenner at jeg gleder meg fryktelig til å ha en liten baby i armene <3

Prosjekt søvn er gitt opp for i natt. Har sovet av og på, bare litt om gangen, frem til 4. Siden da null søvn. Nå har jeg stått opp, tror jeg like gjerne skal vaske skapdørene på kjøkkenet så er jeg ferdig med det. Klarer ikke sitte eller ligge pga vondtene i kroppen... God morgen jenter!

Prosjekt søvn er gitt opp for i natt. Har sovet av og på, bare litt om gangen, frem til 4. Siden da null søvn. Nå har jeg stått opp, tror jeg like gjerne skal vaske skapdørene på kjøkkenet så er jeg ferdig med det. Klarer ikke sitte eller ligge pga vondtene i kroppen... God morgen jenter!
Hørtes ikke noe godt ut.

Hva slags vondter gir deg lyst å vaske skapdører??

Hørtes ikke noe godt ut.

Hva slags vondter gir deg lyst å vaske skapdører??
Den typen som jeg må gå igang for å fungere, jeg stivner i hele kroppen i tillegg til bekken/ryggsmertene... Skapdørene trengtes å vaskes, det er for mørkt til å gå tur med bikkja så da var valget enkelt :p Nå er jeg ferdig, fått løst opp litt i både hofter og rygg så nå skal jeg spise frokost, lufte bikkja og så legge meg på sofaen å se om jeg sovner litt der

Den typen som jeg må gå igang for å fungere, jeg stivner i hele kroppen i tillegg til bekken/ryggsmertene... Skapdørene trengtes å vaskes, det er for mørkt til å gå tur med bikkja så da var valget enkelt :p Nå er jeg ferdig, fått løst opp litt i både hofter og rygg så nå skal jeg spise frokost, lufte bikkja og så legge meg på sofaen å se om jeg sovner litt der

Håper du får sove litt etterhvert da

Ikke klart å legge meg nedpå enda, burde seriøst gjøre det nå. Fant bare ut at jeg hadde glemt å betale regninger så måtte jo gjøre det først, mens jeg enda husket det...

Back
Topp