Skravletråd

Vi får se om hun snur seg tilbake, hun har vært denne veien en gang før, men det varte ikke lenge

Nhæ merker at han har sin favoritt stilling, viss rompa kommer ut av magen, så det ser ut som en pære utvekst, pleier han å ligge helt stille uten noen bevegelser, men glemmer den opp mot ribbeina da er han aktiv....(tror jeg har for mye fritid)

Typisk fødeseng har jeg aldri født i. Første fikk jeg på mykenhet, jeg sto på kne og lente overkroppen over ei vanlig seng da ha kom. Andre fødte jeg jo hjemme i vann, og det er planen for tredje også. Hard seng virker lite fristende, men med mindre man er låst pga epidural eller sånne ting så kan man jo stå, gå, henge på prekestolen eller sånn på vanlige avdelinger også
Jo, det kan man. Men det blir slitsomt i lengden. Godt å få legge seg nedpå litt i mellom riene når man kan. Og hvile bekkenet litt - ikke minst. Under fødselen var det vondt å "sitte" i den å presse. Bekkenet var helt ødelagt - så jeg kunne tenkt meg et alternativ der. I alle fall hvis bekkenplagene tiltar mer mor slutten slik som sist.

Om du har mulighet vil jeg absolutt anbefale å føde i badekar :) Det varme vannet er smertelindring i seg selv, du får lettere forandret stilling siden kroppsvekten din blir lettere i vannet, og det er en fin overgang for babyen også :)
De har badekar, så planen er å bruke det til smertelindring. Er ikke veldig gira på å føde i vann. Jeg er vant til et mye større og nyere sykehus med de to første og der har de nye fødesenger som er myke og behagelige. Var bare veldig stor forskjell plutselig :p

Jo, det kan man. Men det blir slitsomt i lengden. Godt å få legge seg nedpå litt i mellom riene når man kan. Og hvile bekkenet litt - ikke minst. Under fødselen var det vondt å "sitte" i den å presse. Bekkenet var helt ødelagt - så jeg kunne tenkt meg et alternativ der. I alle fall hvis bekkenplagene tiltar mer mor slutten slik som sist.
Mener det er anbefalt å føde i sideleie dersom man ligger og føder med plagsomt bekken?

De har badekar, så planen er å bruke det til smertelindring. Er ikke veldig gira på å føde i vann. Jeg er vant til et mye større og nyere sykehus med de to første og der har de nye fødesenger som er myke og behagelige. Var bare veldig stor forskjell plutselig :p
Hver sin smak, jeg synes å føde i vann var helt topp, og godt for bekkenet. Men man må jo ville det.

God morgen:-)

Sitter med jentungen og ser på fantorangen, litt herlig med en rolig tid på morgenen før alt stresset begynner (bare 3 dager igjen på jobb nå!). Her er planen for dagen å levere i barnehagen, kjøre til jobb, ha en time undervisning og så er det videre til Sus for innskriving (skal skje ca 1 mnd før termin, i dag er det 1 mnd og 1 dag igjen:-D ). Tilbake til jobb for å ha en siste undervisningstime og så har jeg litt småting å ordne før jeg kan dra hjem. Skal innom kjøpesenteret å hente julekortene (seint ute som alltid:-P) før jeg henter jentungen. Får besøk av ei god venninne og fadderbarnet vårt til middag, så det blir nok litt skravling og kos utover kvelden:-)

Og så må jeg jo bare skøyte litt av verdens beste mamma! Imens vi er på jobb i dag kommer hun for å ta hu julevasken for oss:-D Jeg skulle bare skrive liste sa hun;-) Nå er det alt for lenge siden det har blitt vasket her, så det trengs, skal bli så herlig! :-) :-) :-)

Aha. Ja ser den! Litt kjedelig når det ikke er helt slik man tenker, særlig når det dreier seg rundt fødsel :)

God morgen. Ungene har stått opp og har hvert sitt nettbrett, hun ser noe på Netflix tror jeg, han ser minecraft filmer på YouTube.

Mannen vil ikke våkne, og jeg bare slapper av.

Planer for dagen når ungene er levert på skole og bhg er å faktisk tømme kommoden som jeg vekk har hatt planer om hele uka, og få lagt på plass klærene jeg har vasket til lille.

Jeg skal på julelunsj på jobb, og i den sammenheng innom jysk (like ved) og se om jeg finner brettebleier, billige fleecepledd til hunden og evt gulvteppe til ungene

Haha, ja, avvik blir man god på når nettene er så uforutsigbare :p
Koselig med middagsbesøk. Hva står på menyen?

Jeg lager bare en enkel lunch. Koker litt egg og har kjøpt rundstykker som jeg steker:) Kanskje kakao? Ja, det må til;)

Det ble middag ute i går!! :D Vi spiste ute på Egon :D Nam

Ble faktisk ikke mye avvik fra planen i går heller :p
Sovna for en halv time under klesvaskingen, men heldigvis hjalp mamma meg med klærne..

I natt sov jeg så utrolig godt!! :D Det var digg, føler meg som er nytt menneske :D

God morgen. Ungene har stått opp og har hvert sitt nettbrett, hun ser noe på Netflix tror jeg, han ser minecraft filmer på YouTube.

Mannen vil ikke våkne, og jeg bare slapper av.

Planer for dagen når ungene er levert på skole og bhg er å faktisk tømme kommoden som jeg vekk har hatt planer om hele uka, og få lagt på plass klærene jeg har vasket til lille.

Jeg skal på julelunsj på jobb, og i den sammenheng innom jysk (like ved) og se om jeg finner brettebleier, billige fleecepledd til hunden og evt gulvteppe til ungene

Kos deg på julelunsjen :)

Kos deg på julelunsjen :)
Det skal jeg. Blir kjekt det.

Jeg drar ikke før om et par timer da, så det blir litt strikking og litt husarbeid før den tid tenker jeg, men jeg skal også ha meg en dusj når jeg har spist ferdig frokost, og mannen er tilbake fra levering av ungene

I dag er jeg ikke sykemeldt lenger, men starter permisjon. :) Sist gang fødte jeg første permisjonsdag. Ser ut som det blir en fredeligere permisjonsstart denne gangen.:)

Og der var de første strekkmerkene... Jeg trodde kanskje det var et nytt for et par dager siden, og i dag er det bekreftet, det var flere. Et på ene siden, tre på den andre. Nye altså.

36+6. Jepp, de var se siste ukene de kom med de andre ungene også

Får vel snart få fart på maskineriet og komme meg på butikken :) Skal innom Europris og handle så og si siste rest av julegaver (Trysilsokker 3 for 99,- passer bra!), nå gjenstår bare gaven til gubben, men den må jeg på senteret for å kjøpe, og dit gidder jeg ikke i dag... Sliten i kroppen i dag, etter å ha bakt masse julekaker to dager på rad, + lagd sylte og vært med min mor på julegavehandel, så i dag føler jeg for å være lat;)

I dag skal jeg gjøre så lite som overhodet mulig, etter å ha slitt meg totalt ut på shopping i går. Veldig kjedelig at det er rotete her hjemme da, ganske irritert på mannen som ikke gjør sin del for tiden, men forventer at jeg skal gjøre alt.

Jeg har fått streng beskjed av JM om å slappe av siden vekstkurven dabbet litt av. Heldigvis var ikke kurven dabbet enda mer på kontroll i går, men magen har laget en ny kurve under gjennomsnittsstreken, før var den rett over. Så jeg gjør mitt beste! Slapper av og nyter å ha en god grunn til å ligge rett ut på senga! Skal på litt bytur og ha kusinebesøk i dag da, men må jo ha litt å gjøre! :-P

Sykdom...

Sist uke ble bonusdatteren "syk" da hun var hjemme hos sin bestemor, var helt fin i 1,5 døgn hjemme og dro til sin mor og var visstnok dårlig der og. Hun kan melke dette hos bestemoren og moren i stor grad! Mener at dette er tull og tøys og at hun spiller.

Så kom sambo hjem tidlig fra jobb i går, han var også "syk". Skikkelig mannesyk! Påstod at han følte seg så dårlig, men ikke verre enn at han var sosial med meg og mine gjester, han spiste opp kjeksen min som jeg satt og koste meg med! Og han kapret tv'n... :-P Bare tull spør du meg!

Så blir jeg ringt i dag av bhg som ber meg om å hente datteren min i bhg fordi hun har feber :-/ Henter og kommer hjem, sjekker feberen og den viser ingenting!! Sjekket både på henne og meg og det viste det samme....!

Mulig jeg er kritisk, håper selvfølgelig at jeg har rett og at ikke alle rundt meg er syke :-) Litt skummelt sånn i innspurten før fødsel! Men mulig det bare er jeg som har feilvurdert og... :-P

Back
Topp