Skravletråd

God morgen til deg og:)
Får besøk av ei venninne og skal lage litt mat til oss. Det blir koselig:)

Hvis bekkenet og kvalmen er i sjakk så skal jeg vurdere å dra og kjøpe sprinkelsengbeskytter og litt til fødebagen;)

Enn du?

Så koselig <3 hva skal du lage? :D

Jeg skal til jordmor på kontroll og til fysioterapeuten :)
Har tenkt meg en tur innom apoteket for å kjøpe brystvortekrem, gaviscon og paracet!

Kl. 12.00 - 16.00 har jeg vaskekjelleren, så da skal jeg vaske klær.. :)

Så kommer mamma og lillesøsteren min på besøk til oss til middag :D

Med tanke på at jeg kun har sovet to
timer i natt blir det spennende å se hvor mange avvik det blir i programmet for dagen :p :D

God morgen ja :)

I dag skal jeg være med bestevenninen min på sykehuset, for hun skal fjerne litt av livmorhalsen. Og etter det så skal jeg selv på føden for jm samtale, så spent på hvordan det går :)

Så koselig <3 hva skal du lage? :D

Jeg skal til jordmor på kontroll og til fysioterapeuten :)
Har tenkt meg en tur innom apoteket for å kjøpe brystvortekrem, gaviscon og paracet!

Kl. 12.00 - 16.00 har jeg vaskekjelleren, så da skal jeg vaske klær.. :)

Så kommer mamma og lillesøsteren min på besøk til oss til middag :D

Med tanke på at jeg kun har sovet to
timer i natt blir det spennende å se hvor mange avvik det blir i programmet for dagen :p :D
Haha, ja, avvik blir man god på når nettene er så uforutsigbare :p
Koselig med middagsbesøk. Hva står på menyen?

Jeg lager bare en enkel lunch. Koker litt egg og har kjøpt rundstykker som jeg steker:) Kanskje kakao? Ja, det må til;)

God morgen damer :)

Hvordan går det? Hva er planene deres for dagen :)
Ja, nå var det ikke natt lenger.

Som du vet skal jeg til jm om en time

Jeg skal også da høre med legekontoret for å få fastlegen til å skrive ut noen resepter jeg trenger til hjemmefødsel, og så hjem og muligens sove....

Rydde rommet til lillesøster, hun har med seg ei av bestevenninnene sine hjem i dag, kusina si. Og selvsagt må vi rydde resten av huset, vi skal jo visst ha jordmor på besøk før jul.

Jeg planlegger å tømme resten av kommoden og legge sammen babytøy og få på plass, samt vaske mer babytøy og/eller bleier, og bestille stellematte, som jeg stadig glemmer. Og noe bleiegreier, et par bleieposer (til de brukte) og sjekke mengden bleier. Vi bruker altså tøybleier.

Skal på synsprøve idag. Må bestille ny ladning linser, og vil først sjekke om synet har endret seg på 2 år... Tror det, for jeg ser så dårlig når jeg kjører bil om kvelden nå...

Og så skal jeg kjøpe noen truser til fødebagen.

God morgen damer :)

Hvordan går det? Hva er planene deres for dagen :)

God formiddag :) i dag skal jeg slappe av og kose meg. Før jeg skal på forening møte kl 1545 og så skal jeg på stallen og møte der kl 1915. :)

Ja, nå var det ikke natt lenger.

Som du vet skal jeg til jm om en time

Jeg skal også da høre med legekontoret for å få fastlegen til å skrive ut noen resepter jeg trenger til hjemmefødsel, og så hjem og muligens sove....

Rydde rommet til lillesøster, hun har med seg ei av bestevenninnene sine hjem i dag, kusina si. Og selvsagt må vi rydde resten av huset, vi skal jo visst ha jordmor på besøk før jul.

Jeg planlegger å tømme resten av kommoden og legge sammen babytøy og få på plass, samt vaske mer babytøy og/eller bleier, og bestille stellematte, som jeg stadig glemmer. Og noe bleiegreier, et par bleieposer (til de brukte) og sjekke mengden bleier. Vi bruker altså tøybleier.

Hvordan fikk det hos JM :)?

Vi har vært på fødselssamtale og omvisning på føden i dag, bare 5 dager igjen til jeg kan føde på lokalsykehuset hvis det skulle skje noe. Var helt ok, jeg syns alltid sånne samtaler er kleint. Det blir for mye fokus på meg og det liker jeg ikke. Virket veldig rolig og hjemmekoselig, men veldig slitent i forhold til hva jeg er vant til. Fødesenga så ut som en hard benk :eek: Heldigvis vanlig seng ved siden av til alt annet enn siste fasen.

Nå skal jeg snart ordne meg til middag med jobben, det blir koselig :)

Vi har vært på fødselssamtale og omvisning på føden i dag, bare 5 dager igjen til jeg kan føde på lokalsykehuset hvis det skulle skje noe. Var helt ok, jeg syns alltid sånne samtaler er kleint. Det blir for mye fokus på meg og det liker jeg ikke. Virket veldig rolig og hjemmekoselig, men veldig slitent i forhold til hva jeg er vant til. Fødesenga så ut som en hard benk :eek: Heldigvis vanlig seng ved siden av til alt annet enn siste fasen.

Ja, vettu den senga altså!! På den fødestua jeg var på sist så var det bare fødeseng. Kjempehard!!! Også hadde jeg så vondt i bekkenet i tillegg. Huff! Håper virkelig det er en annen seng innpå denne gangen. Kanskje det jeg gruer meg mest til ved hele fødselen...

Kos deg på middag med jobb:)

Har nå begynt å føle meg fryktelig gravid. Høygravid i grunn (en dag igjen riktignok :p). Jeg kjenner magen sprenger mer enn før på et vis. Føler den er vokst helt opp til ribbeina.

Glad man bare er høygravid i litt over en måned... Hehe:) Koselig er det jo, for folk er så gode med kommentarer og snille til å hjelpe til (noen i overkant kanskje..:p) :)

Typisk fødeseng har jeg aldri født i. Første fikk jeg på mykenhet, jeg sto på kne og lente overkroppen over ei vanlig seng da ha kom. Andre fødte jeg jo hjemme i vann, og det er planen for tredje også. Hard seng virker lite fristende, men med mindre man er låst pga epidural eller sånne ting så kan man jo stå, gå, henge på prekestolen eller sånn på vanlige avdelinger også

Om du har mulighet vil jeg absolutt anbefale å føde i badekar :) Det varme vannet er smertelindring i seg selv, du får lettere forandret stilling siden kroppsvekten din blir lettere i vannet, og det er en fin overgang for babyen også :)

Om du har mulighet vil jeg absolutt anbefale å føde i badekar :) Det varme vannet er smertelindring i seg selv, du får lettere forandret stilling siden kroppsvekten din blir lettere i vannet, og det er en fin overgang for babyen også :)

Vannfødsel har jeg god erfaring med ja, så det satser jeg på å gjenta denne gangen også :)

Veldig uvant å kjenne alle sparkene på høyresiden. Hun har nesten hele tiden siden jm først sjekket leie i uke 24 lagt med hodet ned, ryggen langs min høyre side og sparket mot venstre.

Jeg kommenterte det til min mann på venterommet i dag, hva i all verden driver hun med nå da, bevegelse her borte??

Og jada, jm finner hodet ned, ryggen langs min venstre side, og sparkene går derved mot høyre.
Visstnok den ideelle posisjon for fødsel, men uvant.

Veldig uvant å kjenne alle sparkene på høyresiden. Hun har nesten hele tiden siden jm først sjekket leie i uke 24 lagt med hodet ned, ryggen langs min høyre side og sparket mot venstre.

Jeg kommenterte det til min mann på venterommet i dag, hva i all verden driver hun med nå da, bevegelse her borte??

Og jada, jm finner hodet ned, ryggen langs min venstre side, og sparkene går derved mot høyre.
Visstnok den ideelle posisjon for fødsel, men uvant.
Poden ligger i samme stilling strutter med rompa rett ut under det første ribbeina og sparker mot venstre side. Han har prøvd seg et par ganger på den stillingen på venstre side men havner fort tilbake på høyre side. Så jeg har litt vekt forskjell:)

Poden ligger i samme stilling strutter med rompa rett ut under det første ribbeina og sparker mot venstre side. Han har prøvd seg et par ganger på den stillingen på venstre side men havner fort tilbake på høyre side. Så jeg har litt vekt forskjell:)

Vi får se om hun snur seg tilbake, hun har vært denne veien en gang før, men det varte ikke lenge

Back
Topp