Skravletråd

Har satt meg litt i sofaen mens gutta og mannen baker sjakkruter til jul. Skulle egentlig på avslutning på allidrett i dag, men ble heller bake og kosedag hjemme. I kveld blir det tre episoder av julekongen og smaksprøver på sjakkruter og hvite kakemenn som skal lages etterpå. Godt å bli ferdig! Bare pepperkaker og kransekakestenger igjen da

Bahh!!

Det er en grunn til at jeg sa til mannen at min nye mobil må ha sånn "lommebokcover". Der har jeg sertifikat og bank/kredittkort. Så har jeg mobilen (og den skal det noe til at jeg glemmer) så har jeg det jeg trenger. Et bitte lite must, det har jeg vennet meg til, så det måtte jeg ha til den nye også.
Ja, det er lurt! Har bare en tendens til å legge kortet rett i lomma. Blir lett avglemt sånn!!

Veldig deilig!:D Jeg har kjøpt joggebukse+jakke til meg selv (sånn veloursett som er på tilbud på Cubus), topakning med ammesingletter og store truser på Kappahl, klorevotter til lille, purelan og deodorant uten parfyme, så NÅ er alt klart til fødebagen!:D Skal bare skylle ut av klærne på sånn kortvaskprogram etterpå og henge de til tørk, så ryker de ned i fødebagen når de er tørre;)
Fikk handla fra meg så og si alle julegavene også, mangler bare to bokser med konfekt som skal til søsknene mine, + noe småtteri til mamma, så er alt av julegaver ordnet og!;) GODT!!

Åh, har du oppskrift på karameller?:-) Tenkte jeg skulle prøve å lage det jeg og, men vet ikke om en god oppskrift, for har aldri lagd det før:-P Så hyggelig med vaffel-besøk da!:-)

Åå, de joggebukse settene fra Cubus er utrolig deilige å ha på!! :D har sånne selv :D
Så flink du er som har fått handla alt du skulle i dag :) <3

Vaffelbesøket idag ble for slitsomt for
meg!! Var kjempe koselig, men har bein som tømmerstokker og formen er elendig nå. Kommer mest sannsynlig ikke til å invitere noen hjem hit før babyen er kommet.. Blir rett og slett for mye for meg.. :/

Fløtekaramellene ble drit gode om jeg kan si det selv!! Alle i heimen likte dem veldig godt.. Var første gang jeg prøvde oppskriften.. Kommer nok til å bruke den i årene fremover!
Det tok litt tid å få karamell - blandingen i riktig temperatur, men var veldig enkelt å lage blandingen :) :D

Her er oppskriften, håper den faller i
smak hos deg også <3

http://mat.tv3.no/oppskrifter/idas-julebakeri/karameller

Åå, de joggebukse settene fra Cubus er utrolig deilige å ha på!! :D har sånne selv :D
Så flink du er som har fått handla alt du skulle i dag :) <3

Vaffelbesøket idag ble for slitsomt for
meg!! Var kjempe koselig, men har bein som tømmerstokker og formen er elendig nå. Kommer mest sannsynlig ikke til å invitere noen hjem hit før babyen er kommet.. Blir rett og slett for mye for meg.. :/

Fløtekaramellene ble drit gode om jeg kan si det selv!! Alle i heimen likte dem veldig godt.. Var første gang jeg prøvde oppskriften.. Kommer nok til å bruke den i årene fremover!
Det tok litt tid å få karamell - blandingen i riktig temperatur, men var veldig enkelt å lage blandingen :) :D

Her er oppskriften, håper den faller i
smak hos deg også <3

http://mat.tv3.no/oppskrifter/idas-julebakeri/karameller
Ja, de er knallgode!:D Føler meg litt flink selv og;) Men det merkes dessverre på kroppen i dag at jeg var flink i går...:(

Off da, så kjedelig:( Men da har du i allefall prøvd det, og funnet ut at det kanskje er lurest å tenke på deg selv framover? ;)

Så bra!:D Da må jeg se om jeg orker å lage sånne i helga:-) Så faktisk på programmet på tv'n da hun lagde de, de ser jo knakande gode ut!;)

Må se om vi får kokt karameller en dag, ja! Det er godt

Litt vel mye husvask på meg i dag kjenner jeg. Det er bare så vanskelig å la vær når man ser alt som trengs og gjøres! Nå blir det sofaen en liten time tror jeg..

Herreguuuuud, hun ligger jo ikke i ro i dag i det hele tatt. Kjekt at hun beveger seg altså, men synes bevegelsene på slutten av svangerskapet er ubehagelige siden det er så trangt :)

Kjekt med bevegelse men tidvis ubehagelig ja, siden det er trangt.

Og en måned igjen, og større skal hun bli...

Jeg vil og prøve meg på karamellene :) det er såå godt!!

Sitter litt paff i sofaen. Ringte til legen for jeg trengte sykemelding for i dag pga jeg har hatt så kraftig tannverk i natt. Hun ville ha meg inn til samtale og når hun forsto at jeg mest sannsynlig måtte inn en ekstra gang for å fikse den siste tannen som trøbler og jeg kun kan ta paracet som smertelindring så sykemeldte hun meg liksågodt 100% fram til permisjonsstart (9 dager til).

Så da sitter jeg her. Litt godt og meget rart på en gang.

Last edited:
Haha i dag har poden virkelig vært behagelig, det hjalp virkelig å ta svømmetur på mandag, hele kroppen har bare løsna og har ikke noe vondt noe steder, øm i ribbeina ja, men ikke vondt vondt i musklaturen...så skal gjenta dette til svangerskapet begynner å nærme seg helt slutten!

Åh er det det her som er nedpress? Et vannvittig trykk ned i bekkenet med en stikkende følelse og følelsen av å måtte på do :-P

Nå fikk jeg lyst på karameller! Dårlig gjort :p

Herremin, allerede torsdag i morgen! Så fort uka går da...

Åh er det det her som er nedpress? Et vannvittig trykk ned i bekkenet med en stikkende følelse og følelsen av å måtte på do :-P
Kan vel ikke kalles nedpress, men babyen sparker fryktelig mye nedover. Så da får jeg sånn nedpress-følelse med gjevne mellomrom :p

Kan vel ikke kalles nedpress, men babyen sparker fryktelig mye nedover. Så da får jeg sånn nedpress-følelse med gjevne mellomrom :p

Ja for min lille ligger med hodet godt planta i bekkenet! begynner å gå opp for meg at hele babyen snart skal ut, gruer meg ikke til fødselen men skjønner ikke hvorfor det må være så trangt! :-P

Ja for min lille ligger med hodet godt planta i bekkenet! begynner å gå opp for meg at hele babyen snart skal ut, gruer meg ikke til fødselen men skjønner ikke hvorfor det må være så trangt! :-P
Haha, nei det kan du si!!
Husker et punkt i fødselen sist der jeg tenkte at dette faktisk ikke går. Det er ikke plass. Det var akkurat sånn det kjentes ut. Som om hodet bare stanget og ikke kom igjennom på et vis. På et tidspunkt sa jeg det. "Det er ikke plass". Fikk bare beskjed om at jooooda, ungen er snart ute ;) Så det er bedre plass der nede enn det kjennes ut som heldigvis :p

Sitter i badekaret jeg, skulle bare ta meg en dusj, men det var så varmt og godt i dusjen at jeg like godt bare satt i troppa og nyter ett bad i stedet :) er ufattelig god lindring for masriene også med litt varme på magen :)

Flere som sliter med å sove? Her ligger jeg i sengen, akkurat måtte stå opp for min faste skive :p mens hunden ligger godt plantet inntil beina mine.

Flere som sliter med å sove? Her ligger jeg i sengen, akkurat måtte stå opp for min faste skive :p mens hunden ligger godt plantet inntil beina mine.

Jeg sovnet rundt 23.00, våknet nå pga. halsbrann og for at jeg måtte tisse!

Veldig irriterende. Den ene dagen jeg sovnet til ok tid, våkner jeg med engang :/

Back
Topp