Skravletråd

Skal i bryllup på nyttårsaften, og det er en 7 timers kjøretur fra der vi bor. Termin 19 Jan. Hadde dere "gamblet" på å reise?

Skal i bryllup på nyttårsaften, og det er en 7 timers kjøretur fra der vi bor. Termin 19 Jan. Hadde dere "gamblet" på å reise?
Kommer litt an på... Er det nærme et sykehus i tilfelle??:-) Tenker at 7 timer er jo et godt stykke, men dersom det er et sykehus i nærheten i tilfelle noe skulle begynne, så hvorfor ikke?:-) Ta med fødebagen i bilen i tilfelle rottefelle;)

Spørs på antallet sykehus på distansen, og formen din.

Bilkjøring er drepen for bekkenet mitt, så jeg skal veldig definitivt ikke på juleferie. Svigermor kommer hit i stedet.

I tillegg har det seg som at det er ca 8 timer å kjøre, inkl de stopp mam må ha med barn som må på do og sånn, og ca en time igjen når vi kommer til første sykehus herfra. Det føles lite aktuelt... Om det skjer når vi er der, No problem, Gjøvik er 20 min unna, og der kan jeg fint føde, men når vi forlater Sunnmøre og neste er Lillehammer, liksom... Veien til og fra er lang da. Særlig for meg som muligens føder fort.

Kommer litt an på... Er det nærme et sykehus i tilfelle??:) Tenker at 7 timer er jo et godt stykke, men dersom det er et sykehus i nærheten i tilfelle noe skulle begynne, så hvorfor ikke?:) Ta med fødebagen i bilen i tilfelle rottefelle;)
Neida, er ikke mer en 20 min til sykehus (samme sykehuset jeg er født), men ser for me de blir styr å komme seg hjem om det skulle ende opp med fødsel. Må jo ha med barnesete +++ for sikkerhet skyld også. Må jo ha med meg barnet hjem liksom :P
Hva om fødsel starter i bilen på vei ned eller opp over en fjellovergang... Grøss og gru :p Da kan jeg garantere hysterisk mann :D

Kommer ann på antall sykehus på veien, ingen fjelloverganger som skal krysses (faren for kolonnekjøring osv) og hvordan du takler så mange timer i bil. Hvis alt er greit så kunne jeg funnet på å reist, evt tatt tog hvis det er mulig for mer behagelig tur

Spørs på antallet sykehus på distansen, og formen din.

Bilkjøring er drepen for bekkenet mitt, så jeg skal veldig definitivt ikke på juleferie. Svigermor kommer hit i stedet.

I tillegg har det seg som at det er ca 8 timer å kjøre, inkl de stopp mam må ha med barn som må på do og sånn, og ca en time igjen når vi kommer til første sykehus herfra. Det føles lite aktuelt... Om det skjer når vi er der, No problem, Gjøvik er 20 min unna, og der kan jeg fint føde, men når vi forlater Sunnmøre og neste er Lillehammer, liksom... Veien til og fra er lang da. Særlig for meg som muligens føder fort.
Jeg skal til Sunnmøre :p
Tenker også på bekkenet i tillegg til babyen skal enda høyere opp og skvise organer og ribben enda mer. Blir garantert ikke blir en kjempebehagelig tur :)

Kommer ann på antall sykehus på veien, ingen fjelloverganger som skal krysses (faren for kolonnekjøring osv) og hvordan du takler så mange timer i bil. Hvis alt er greit så kunne jeg funnet på å reist, evt tatt tog hvis det er mulig for mer behagelig tur
Ingen tog på den strekningen, og 3 fjelloverganger skal krysses.... Den ene tar 2 timer på vanlig føre. Har veldig lyst å reise da :)

Neida, er ikke mer en 20 min til sykehus (samme sykehuset jeg er født), men ser for me de blir styr å komme seg hjem om det skulle ende opp med fødsel. Må jo ha med barnesete +++ for sikkerhet skyld også. Må jo ha med meg barnet hjem liksom :p
Hva om fødsel starter i bilen på vei ned eller opp over en fjellovergang... Grøss og gru :p Da kan jeg garantere hysterisk mann :D
Ja, det er jo det da:-P Hmm.. Tror jeg hadde vurdert formen jeg, har du masse kynnere/maserier den tiden, og ellers er i laber form, så tror jeg at jeg heller hadde holdt meg hjemme:-) Men tilsier formen at lang biltur er ok osv, så kjør på!;)

Ingen tog på den strekningen, og 3 fjelloverganger skal krysses.... Den ene tar 2 timer på vanlig føre. Har veldig lyst å reise da :)
Med så mange fjelloverganger på den årstiden hadde jeg nok droppet det. Har nok erfaring med kolonnekjøring og timesvis med venting i snøstorm, det ville jeg ikke risikert 3 uker før termin

Hvilken retning kommer du fra, egentlig? Sør? Sånn bergenstraktene? Det er jo i det minste både fødemuligheter langs veien (Førde? Eid?) og fjell jeg aldri har vært borti kolonner på. Men fergekø man kan bli stående i da....

Fra Østlandet er det jo Gudbrandsdalen, den veien jeg ikke vil dra (men jeg har termin 10.1 da. Og skal uansett ikke på juleferie. Det har vi sluttet med)

Og nordfra har jeg ikke helt kontroll, må jeg innrømme.

Hvilken retning kommer du fra, egentlig? Sør? Sånn bergenstraktene? Det er jo i det minste både fødemuligheter langs veien (Førde? Eid?) og fjell jeg aldri har vært borti kolonner på. Men fergekø man kan bli stående i da....

Fra Østlandet er det jo Gudbrandsdalen, den veien jeg ikke vil dra (men jeg har termin 10.1 da. Og skal uansett ikke på juleferie. Det har vi sluttet med)

Og nordfra har jeg ikke helt kontroll, må jeg innrømme.
Kommer fra nord-Trøndelag, så må enten Høgkjølen, Dovre eller Oppdal :)

Regner med jeg skal ha time med jm rundt den 20 des, så får høre hva ho mene, men den bilturen frister lite egentlig :p
Fornuften sier jeg bør være hjemme :p

Regner med jeg skal ha time med jm rundt den 20 des, så får høre hva ho mene, men den bilturen frister lite egentlig :p
Fornuften sier jeg bør være hjemme :p
Jeg personlig hadde ikke turt. Men det må du jo kjenne på selv. Det skal kanskje mye til for at det skjer akkurat da? Er det er "viktig" bryllup for deg? Alle har helt sikker forståelse:) men lurt å snakke med jm:)

Spørs kass fjelloverganger! Noen e jo "alltid" stengt på den tiå, sånn så feks Hardangervidda :) Då hadde eg lett droppa det ;)

Spørs kass fjelloverganger! Noen e jo "alltid" stengt på den tiå, sånn så feks Hardangervidda :) Då hadde eg lett droppa det ;)
Definitivt, mens andre "aldri" er stengt.vurdere den aktuelle distansen. Og form.

Jeg er invitert i bryllup i midten av desember med termin 2. Jan og har sagt at jeg ikke kan komme pga lang reise da. Så nei jeg hadde blitt hjemme hadde jeg vært deg :p

Eg reise ikkje på hyttå (2,5 t) te fjells ein gong, i fare for kolonnekjøring og fødsel :p Forrige fødsel varte i 1,5 t fra start te slutt, så det våge eg ikkje :)

Back
Topp