Skravletråd

Å hjelpe, skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen. I første omgang til guttungen skal ha dupp i 11-tiden. Jeg er så trøtt at jeg har store problemer med å holde meg våken. Dag 5 med sykdom og minimalt med søvn gjør sitt med både energi og humør. Hjelper heller ikke at bonusbarna er her og mannen er bortreist hele uken... Jeg MÅÅÅÅÅ sove snart :p

Må si jeg forsøker så godt det lar seg gjøre å ha forståelse for at bonusdatteren ikke har det så lett. Hun kan ikke huske at foreldrene har vært sammen, så hun kjenner ikke til annet enn å bo 50/50, men det er to veldig ulike hverdager som sikkert ikke er så lett å forholde seg til! Som et lite eksempel så må hun hos sin mor passe på lillesøster hele tiden og de er mye overlatt til seg selv (og hun har totalt mangel på oppdragelse), men her får hun ikke lov til å passe på... Dvs at jeg mener at hun skal leke og gjøre andre ting, så er det vårt ansvar som foreldre å passe på lillesøster! Det er ikke lett å omstille seg fra uke til uke. Og tror ikke jeg kommer på noen ting som vi har likt :p
Ideelt sett hadde våre to familier samarbeidet mer, men jeg er ikke villig til å endre på det jeg mener er riktig fordi eksen til sambo mener det... Jeg tror på regler, rutiner, krav, forventninger osv. Er ikke av typen som tror på fri oppdragelse ;-)

Er jo eksen som må endre seg da! Du kan ikke sette en 9 åring til å passe en 3 åring! Det sier seg jo selv. En niåring er jo bare et barn enda. Og det er jo ikke rart at hun oppfører seg mot datteren din sånn når hun har det så ustabilt som det virker til at hun har det. Selv om det ikke er riktig å la det gå utover andre så virker det på meg som at det er en reaksjon på at det er noe som ikke er som det skal! Huff det kan umulig være lett å ha det sånn :( Selvfølgelig skal man ha grenser og regler, det er kjempeviktig for at barna skal ha forutsigbarhet rundt seg, det får de ikke av fri oppdragelse, da lærer de jo "ingenting" da! Man må jo få en mye mer harmonisk familie og mye lettere for å vise hvor glad man er i barna sine når man forteller barna hvordan ting skal være! :P

Er jo eksen som må endre seg da! Du kan ikke sette en 9 åring til å passe en 3 åring! Det sier seg jo selv. En niåring er jo bare et barn enda. Og det er jo ikke rart at hun oppfører seg mot datteren din sånn når hun har det så ustabilt som det virker til at hun har det. Selv om det ikke er riktig å la det gå utover andre så virker det på meg som at det er en reaksjon på at det er noe som ikke er som det skal! Huff det kan umulig være lett å ha det sånn :( Selvfølgelig skal man ha grenser og regler, det er kjempeviktig for at barna skal ha forutsigbarhet rundt seg, det får de ikke av fri oppdragelse, da lærer de jo "ingenting" da! Man må jo få en mye mer harmonisk familie og mye lettere for å vise hvor glad man er i barna sine når man forteller barna hvordan ting skal være! :P
Er jo selvfølgelig sånn at dette bare er min side av saken. Men har prøvd å være nøytral! Også trenger jeg ikke så mye mer bevis enn min frøken på 3,5 år kontra den andre søsteren på 3 :-P Min datter er absolutt ikke perfekt, men får alltid skryt av henne! Hun er rolig, snill, veloppdragen, en sånn type unge som jeg alltid har kunnet ta med meg hvor som helst. Da hun fylte 3 dro vi til Thailand i en drøy uke og null problem med reisen f.eks! Denne andre søsteren (ifølge hennes mor og søster) er sånn som hyler, skriker, biter og slår. Bonusdatteren min forteller blant annet at de ikke kan dra på kino sammen fordi hun lille bare skriker og blir sint om storesøster også skal få godteri. Så virker ikke som en veldig sjarmerende unge... Men det er jo ikke hennes feil!! Og hun er sikkert flink til andre ting :-)

Men som lærer og mor, og med 10 års erfaring som svømmeinstruktør, så synes jeg at jeg har nok "bevis" for min egen del til å oppdra ungene mine sånn jeg mener er rett ;-)

Sliten! Fått satt meg ned i sofaen nå, endelig! Var hos jordmor etter jobb, lagde middag mens jeg hjalp eldste med leksene og fikk han avgårde på skytestevne sammen med mannen. Nå manner jeg meg opp til å begynne med lekser sammen med minsten, er sååå godt under teppet... Fyr i ovnen også så nå begynner det å bli godt og varmt her også. Jeg burde egentlig bakt brød og gått en tur med hunden etterpå, får se om jeg klarer å ta meg selv i nakken

Sofaen med pledd og strikking passer bra nå som tåka kom veltende over tunet! :-) Men noe så j**lig til kynnere som skulle komme da!:eek: Ikke direkte vondt, men det strammer og strekker seg noe himla..!

Sofaen med pledd og strikking passer bra nå som tåka kom veltende over tunet! :) Men noe så j**lig til kynnere som skulle komme da!:eek: Ikke direkte vondt, men det strammer og strekker seg noe himla..!
Her ligger tåka tjukk som grøt, har egentlig vært sånn i flere dager! Kynnere er bare irriterende, fikk beskjed i dag om at hvis de ble vondere eller kom oftere (har 4-8 om dagen) måtte jeg si ifra så d fikk sjekket det. Blæh... Det får bare roe seg!

Her ligger tåka tjukk som grøt, har egentlig vært sånn i flere dager! Kynnere er bare irriterende, fikk beskjed i dag om at hvis de ble vondere eller kom oftere (har 4-8 om dagen) måtte jeg si ifra så d fikk sjekket det. Blæh... Det får bare roe seg!
Har vært knallvær her i dag, men nede i bygda var det skikkelig tjukk tåke! Sånn sett er det fint å bo i ingenmannsland;) Men tåka kom sigende like før det ble mørkt her... Ja, fysjameg! Har nå ikke tall på hvor mange jeg har i løpet av en dag heller jeg da, men det må da vitterlig være mye mer enn 8 stk..! Hmm, har i grunnen ikke bekymra meg så mye over de da, for livmoren "trimmer" jo ved kynnere... Får nevne det til jm når jeg skal dit igjen:-)

Har vært knallvær her i dag, men nede i bygda var det skikkelig tjukk tåke! Sånn sett er det fint å bo i ingenmannsland;) Men tåka kom sigende like før det ble mørkt her... Ja, fysjameg! Har nå ikke tall på hvor mange jeg har i løpet av en dag heller jeg da, men det må da vitterlig være mye mer enn 8 stk..! Hmm, har i grunnen ikke bekymra meg så mye over de da, for livmoren "trimmer" jo ved kynnere... Får nevne det til jm når jeg skal dit igjen:)
Som regel er det jo helt ufarlig og bare trening, men er det mye ofte og mange vonde gjerne sjekke at de ikke påvirker livmorhalsen så det er fare for tidlig fødsel. Jeg hadde mye kynnere med gutta også så er ikke så bekymret, men sier jo pliktoppfyllende ifra til jordmor når ho har bedt meg om det :p

Den tåka er ikke alltid så koselig syns jeg, blir så rått og ekkelt. Måååå dra meg ut å gå en liten tur etterpå og da blir det hodelykt tror jeg!

Som regel er det jo helt ufarlig og bare trening, men er det mye ofte og mange vonde gjerne sjekke at de ikke påvirker livmorhalsen så det er fare for tidlig fødsel. Jeg hadde mye kynnere med gutta også så er ikke så bekymret, men sier jo pliktoppfyllende ifra til jordmor når ho har bedt meg om det :p

Den tåka er ikke alltid så koselig syns jeg, blir så rått og ekkelt. Måååå dra meg ut å gå en liten tur etterpå og da blir det hodelykt tror jeg!
Ja, jm ba meg si i fra og dersom de ble vonde, men hos meg har de vært mest ubehagelige og slitsomme til nå:-) Hehe, bra å være pliktoppfyllende på sånn da;)

Nei, tåka kan jeg fint klare meg uten også, altså! Blir så sliten i hele meg av sånn vær jeg, irriterende :( Har alltid vært sånn:-P

Ja, jm ba meg si i fra og dersom de ble vonde, men hos meg har de vært mest ubehagelige og slitsomme til nå:) Hehe, bra å være pliktoppfyllende på sånn da;)

Nei, tåka kan jeg fint klare meg uten også, altså! Blir så sliten i hele meg av sånn vær jeg, irriterende :( Har alltid vært sånn:p
Gikk 35 minutter i bekmørke og tåke på alle kanter, var glad jeg hadde med hunden :p

Herlig, satt meg opp på ferie nå for å bruke siste ferien i år :D så nå skal jeg jobbe ut neste uke så har jeg 2 uker ferie, så jobbe 3 uker også er det permisjon :D

Herlig, satt meg opp på ferie nå for å bruke siste ferien i år :D så nå skal jeg jobbe ut neste uke så har jeg 2 uker ferie, så jobbe 3 uker også er det permisjon :D
Det hørtes deilig ut!

Jeg avtalte en fredag fri og er overlykkelig for en lusen dag :p

Jeg har avtalt med hr at de siste 4-5 feriedagene mine lager nav minst styr med om jeg bare utsetter til neste år og tar etter permisjonen.

Deltidssykemeldt og ferie blir bare krøll

YEY! Har sendt 2-åringen i bhg i dag for første gang siden forrige torsdag. Håper det går bra, og at blødningen i øra ikke starter igjen :) Han syns det var stoooorstas å komme i bhg igjen, og likeså barna som var der synes det var kjempekjekt at han endelig var tilbake. Artig å se på :)
Fikk i natt 6 timer sammenhengende søvn. Kan ikke huske sist det skjedde. Jeg føler meg mer uthvilt en jeg har gjort noen gang, så får se hvor lenge det varer :) Det tar på å være gressenke med sykt barn kjenner jeg :) Nå skal jeg nyte dagen alene. Handle litt julegaver før alle 3 ungene kommer tilbake fra skole og bhg. Planlegger å få meg et par timer på øyet før de kommer hjem også.

Ha en fin dag damer :D

Gleder meg så utrolig til å få tatt i bruk den nye senga i dag!!! Eller, selve senga med bunn osv er ikke ny, bare ny for oss, men madrassene er splitter nye! Det merkes på hele skrotten at de siste nettene har vært tilbrakt på gjesterommet/lekerommet i familiekøya... Den madrassen der er IKKE god for oss som veier mer enn 20 kg!:-P

YEY! Har sendt 2-åringen i bhg i dag for første gang siden forrige torsdag. Håper det går bra, og at blødningen i øra ikke starter igjen :) Han syns det var stoooorstas å komme i bhg igjen, og likeså barna som var der synes det var kjempekjekt at han endelig var tilbake. Artig å se på :)
Fikk i natt 6 timer sammenhengende søvn. Kan ikke huske sist det skjedde. Jeg føler meg mer uthvilt en jeg har gjort noen gang, så får se hvor lenge det varer :) Det tar på å være gressenke med sykt barn kjenner jeg :) Nå skal jeg nyte dagen alene. Handle litt julegaver før alle 3 ungene kommer tilbake fra skole og bhg. Planlegger å få meg et par timer på øyet før de kommer hjem også.

Ha en fin dag damer :D
Åh, det er så herlig når de reagerer sånn på å komme tilbake til hverdagen!:D Krysser fingrene for at han slipper mer tull med ørene nå! Kos deg og nyt dagen! :-)

Back
Topp