Skravletråd

For oss som er riskogruppe er det fastsatt tid. Jeg tilhører gruppe a, som skal ta den tidlig, samt sånn ca uke 28-30. Det har jeg gjort. Det er oss med foreldre med diabetes, samt de som har hatt det før, tror jeg.
Så er det de som er over aldersgrensa, de som kommer fra visse land hvor det er vanlige, og de som er overvektige, de har vel bare den siste som standard.

Og ellers er det ved mistanke pga sukker i urin

Og de aller fleste slipper heldigvis å ta den
Jeg fikk beskjed om å ta den etter uke 28 jeg, selv om mamma har diabetes... Har ikke fått beskjed om å ta den tidligere eller flere ganger:confused:

Jeg fikk beskjed om å ta den etter uke 28 jeg, selv om mamma har diabetes... Har ikke fått beskjed om å ta den tidligere eller flere ganger:confused:

Det er visstnok nye retningslinjer nå, som tilsier at vi skal ta en tidlig i tillegg. Med de to andre ungene har jeg bare tatt en etter 28

Jeg er heldigvis ferdig med begge nå

Det er visstnok nye retningslinjer nå, som tilsier at vi skal ta en tidlig i tillegg. Med de to andre ungene har jeg bare tatt en etter 28

Jeg er heldigvis ferdig med begge nå
Hmm, så rart at legen min ikke nevnte det da.. Eller, SÅ rart var det vel ikke, hun er jo meget spesiell (kan ikke få sagt nok ganger hvor mye jeg gleder meg til fastlegebyttet trer i kraft fra 1.nov.!). Får håpe jeg slipper mer enn en gang;)

God morgen :) spennende med jordmortime da :) jeg har ingen store planer. Bare rydde og ordne litt hjemme mens mini er i barnehagen :)
Ja, det blir artig å se hvor mye magen har vokst!:-) Og ikke minst høre hjertelyden igjen❤❤
Det er da ikke bare-bare!;) Har større planer enn meg du da, for når jeg har vært hos jm, så skal jeg ingenting, haha!:-P

Er forresten skikkelig koselig å prate med dere jenter her på forumet. Koselig gjeng!! Og fint å kunne dele øyeblikk i svangerskapet. (Ikke alle som orker å høre den type prat hele tiden). :p
De "ikke-gravide" kan nok bli lei av å høre om halsbrann, kynnere og nedpress, ja!:-P Kjekt å ha en sånn flott gjeng her inne!:-)

Veldig greit å ha noen i samme situasjon, som fort er opptatt av mye av det samme

I dag har jeg studiedag og skal være med samboer på øyekontroll på Ullevål. Håper på gode nyheter, selv om jeg tror det ikke er blitt noe bedre. Han har fra før dårlig syn på ett øye og nå er det friske som begynner å tulle :-(

Spiser frokost nå etter å ha tatt glukosebelastningstesten idag :) bare å vente på svar om en ukes tid da :)

Sitter og strikker litt og vasker bleier i maskinen. Har vasket skuffene i kommoden til lille så nå kan klærne bare komme så jeg kan fylle skuffene med babytøy :-D tenker å vaske sengetøyet også så det kan puttes i skuffene :)

Jeg fikk svar på glukosebelastningen min igår.
Fastende var blodsukkeret 4,7 og 2 timer etter glukosedrikken 6,4
Det mente legen var helt normalt.
Er dere enig?

Er dere enig?

Enig ;)

Alt mellom 5 og 7 ette drikk regnes som normalt (sånn så eg e blitt forklart :)) Ved 7,8 elle høgare settes tiltak inn.

Er dere enig?
Ja, det et jo det. Under 7,8 er normalt

7,3 var min.

Back
Topp