Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja ikke sant men det jeg føler jeg ikke finner noen tydelig skrevet er hvor lenge du må jobbe for å ha opparbeidet deg rett til sykepenger igjen? Er det 4 uker, måneder, ett år?Ja, går du i ulønnet permisjon helt, er du utenfor arbeidslivet, og da må du jobbe en stund for å opparbeide deg rettigheter som egenmelding og sykemelding, akkurat som når du første gang begynner i jobb, etc.
Er du i delvis ulønnet perm, men jobber noe, er du ikke utenfor arbeidslivet på samme måte.
Vår første var to år da han begynte i bhg, men året etter vanlig perm delte vi ved at ingen av oss jobbet fullt, jeg var hjemme tre dager i uka, og han var hjemme de to dagene jeg jobbet.
Ja ikke sant men det jeg føler jeg ikke finner noen tydelig skrevet er hvor lenge du må jobbe for å ha opparbeidet deg rett til sykepenger igjen? Er det 4 uker, måneder, ett år?
Så ja 4 uker?Hvem kan få sykepenger?
- Du må være medlem av folketrygden
- Du må være arbeidsufør på grunn av en funksjonsnedsettelse som klart skyldes egen sykdom eller skade.
- Du må ha vært i jobb i minst fire uker umiddelbart før du ble arbeidsufør.
- Du må tape pensjonsgivende inntekt på grunn av arbeidsuførheten. Det er et vilkår at inntektsgrunnlaget for sykepenger utgjør minst 50 prosent av grunnbeløpet i folketrygden(1/2 G). Denne inntektsgrensen gjelder ikke for sykepenger i arbeidsgiverperioden.
Jepp, 4 ukerSå ja 4 uker?![]()
Syns det var litt rart av damen på lønn hos oss å virkelig fraråde meg til å ta ulønnet permisjon da.. Føltes sånn hun sa det at jeg måtte jobbe en evighet før jeg kunne være syk med lønn igjen..Jepp, 4 uker
Godt å høre formen er bedre!Ny dag, nye muligheterFikk sove uavbrutt til klokka 5 i dag:-D Og slapp å skifte bleie og sengetøy
Måtte skifte bleie klokka 5 da, men da tok jeg prinsessa med meg opp i senga til meg etterpå, og etter sånn rundt 10 min med protestgrining (hun ville ned i stua å se timmy tid) roet hun seg ned og sovnet etter hvert. Vi sto opp klokka 7
Tenker det blir barnehage i dag og litt rydding og avslapping på meg
![]()
Aha, hehe!Nei, er ikke fult 48 timer, mer 36;-) Så er litt usikker selv, men tenkte å ringe å høre, vet de ikke er så strenge på det i hennes barnehage (kanskje ikke nødvendigvis en bra ting) og må uansett ringe å si fra hvis hun ikke skal dra
Det er uansett kjekkere å være hjemme med ei så og si frisk jente, enn ei syk jente som bare vil se Timmy Tid
![]()
Dagen ble veldig fin, fått lest litt og roet ned (utrolig herlig å ikke ha tv'en på), rydda og vaskaAha, hehe!Jeg hadde nok vært streng på å holde ho hjemme en ekstra dag, men det er nå meg
Er dessverre veldig smittsomt det tullet der
Uansett, håper du får en fin dag og at gubben din blir frisk igjen snart og!Her har jeg vaskehjelp i dag (les: min mor), så jeg sitter og ser på med strikkinga i fanget
Føler meg kjeeeempehyggelig som ikke hjelper til
Men har man fått streng beskjed fra jordmor om å ikke vaske, så har man... Vasker og henger ut klær da, så jeg sitter ikke bare på rævva, selv om det føles sånn
![]()