Skravletråd

Jeg har kommet hjem etter en hyggelig ettermiddag hos et vennepar, var invitert på grilling med treåringen min :-) Mannen jobber kveld denne uken... Nå er treåringen lagt (ligger i sengen og synger) og jeg sitter på sofaen med bena på bordet og gomler tyrkisk pepper :-D Hele kvelden for meg selv før sambo lommer hjem litt før elleve!! ;-)

Jeg er 13+1 i morgen og regner ikke med at de kan se kjønn enda
Når jeg snakket med volvat så regnet de med at det gikk an å se kjønnet, så sant babyen viser det på bildet da. Det skal ihvertfall være utviklet nok. Vet om flere som har fått vite det så tidlig :) så du kan jo spørre i morgen :) hvis du vil vite det da :p

Utrolig sliten i kveld! Har vært en veldig lang dag, møtte først broren min på Buskerud storsenter i dag, måtte innom Barnas hus og kikke litt (så skuffa av den nye butikken, utrolig dårlig utvalg!), fikk kjøpt en tights som går over magen, vært på lekebutikken med gutta og spist lunsj. Så gikk turen sammen med brodern og mamma til begge bestemødrene mine i tur og orden pluss innom et par andre steder også på veien. Føler jeg har kjørt Vestfold og Buskerud rundt i dag, ryggen er helt kaputt og det samme er energien. Hatt en veldig koselig dag da, men merker det tar på å kjøre så langt på en dag og å ha med begge turbotrolla :p

Har akkurat sett ferdig filmen "Pay it forward"... Andre som har sett den? Litt uforventet slutt, har nå grått meg helt rød og hoven :-P Huff... Hehe

I dag har vært en stressende dag! Var tidlig oppe, så til legen for kontroll, så handle og så hjem. Fikk en grusom hodepine når vi kom hjem, men rakk ikke å sove før ene søsteren min lurte på om jeg kunne passe på de 2 barna hennes mens hun reiste til Fredrikstad for å hente en Chihuahua valp. Men før dem rakk å komme, så kom tanten, onkelen, enda en "tante", kusina, 2 fettere og faren til sambo :) Hadde aldri møtt svigerfar før, så det var koselig :D Men ble veldig sliten etter så masse besøk og hyling fra 5 unger fra alderen 14 mnd til 6 år! Og når det bare var mamma og de 2 tantebarna mine igjen, så ringte søstern og lurte på om dem ikke kunne få overnatte siden jeg skal passe ungene i et par timer i morgen også. Så da ble det fullt styr med middag og 2 småbarn på 14 og 15 mnd som var ALTFOR overtrøtte :( Men når barna var i seng, så var det endelig tid for å slappe av, og da tok jeg like godt med meg valpen opp i sofaen, så han la godt på fanget og koset seg :D ❤️ Nå er det straks kebab tid, før det er senga :)

I dag har vært en stressende dag! Var tidlig oppe, så til legen for kontroll, så handle og så hjem. Fikk en grusom hodepine når vi kom hjem, men rakk ikke å sove før ene søsteren min lurte på om jeg kunne passe på de 2 barna hennes mens hun reiste til Fredrikstad for å hente en Chihuahua valp. Men før dem rakk å komme, så kom tanten, onkelen, enda en "tante", kusina, 2 fettere og faren til sambo :) Hadde aldri møtt svigerfar før, så det var koselig :D Men ble veldig sliten etter så masse besøk og hyling fra 5 unger fra alderen 14 mnd til 6 år! Og når det bare var mamma og de 2 tantebarna mine igjen, så ringte søstern og lurte på om dem ikke kunne få overnatte siden jeg skal passe ungene i et par timer i morgen også. Så da ble det fullt styr med middag og 2 småbarn på 14 og 15 mnd som var ALTFOR overtrøtte :( Men når barna var i seng, så var det endelig tid for å slappe av, og da tok jeg like godt med meg valpen opp i sofaen, så han la godt på fanget og koset seg :D ❤️ Nå er det straks kebab tid, før det er senga :)
Huff så slitsom dag...
Sitter her og vurderer en brødskive, så skriver du om kebab! Jeg kjenner at jeg akutt dør veldig snart om jeg ikke får kebab :-P

Hørtes ut som en slitsom og stressende dag! Godt du kunne finne sofaen ;)

Huff så slitsom dag...
Sitter her og vurderer en brødskive, så skriver du om kebab! Jeg kjenner at jeg akutt dør veldig snart om jeg ikke får kebab :-P

Ja var veldig slitsomt også :( Men var veldig koselig også da :) Ble avtalt at vi skal sitte på med svigerfar oppover til Rausandhaug (der hele slekta til sambo bor) og ned igjen nå i juli :) Og det gruer jeg meg litt til :P

Hahah, det var ikke meningen altså ;) Var søstern som fikk akutt lyst på kebab, så da ble det visst kebab :P

Når jeg snakket med volvat så regnet de med at det gikk an å se kjønnet, så sant babyen viser det på bildet da. Det skal ihvertfall være utviklet nok. Vet om flere som har fått vite det så tidlig :) så du kan jo spørre i morgen :) hvis du vil vite det da :p
Vi vil jo vite det, regner jeg med. Men dette er en "medisinsk begrunnet ul på sykehuset" ikke en "se på babyen for kos hos Volvat " da, så det er vel ikke det som er prioritert

Ja det var dårlig gjort å skrive :-P det fikk jeg lyst på nå!

Skulle egentlig på ul førstkommende lørdag, men i dag ringte de og ville flytte timen til neste torsdag, så de var sikker på de da bl.a. kunne se nakkefolden osv. når jeg allikavel bare var dager unna å kunne se den... og det var jo i grunn helt greit :)

Skulle egentlig på ul førstkommende lørdag, men i dag ringte de og ville flytte timen til neste torsdag, så de var sikker på de da bl.a. kunne se nakkefolden osv. når jeg allikavel bare var dager unna å kunne se den... og det var jo i grunn helt greit :)
Bra de passer på det da, veledig allright å kunne se den når du først skal i de tider.

Rent bortsett fra at med mindre det er på et av de sentrene ved bestemte sykehus som driver med fosterdiagnostikk, så har de ikke lov til å måle den og kan ikke si noe bestemt om den, det har de ikke sertifikasjon for, og med god grunn. Dersom de stusser på noe må de sende videre, men de har ikke lov å egentlig undersøke den.

Jeg var på sykehuset på ul i dag. Han sa at han helt klart ikke kan se på nakkefold, men at helt uoffisielt, han så ikke noe som ga ham grunn til å henvise meg videre. Annet kan de ikke gjøre, selv om mange private måler den. Useriøst og ulovlig. De har ikke bakgrunn til å kunne gjøre det.

Bra de passer på det da, veledig allright å kunne se den når du først skal i de tider.
Ja synes det var veldig greit, så var helt ok å få flytte den :)

Rent bortsett fra at med mindre det er på et av de sentrene ved bestemte sykehus som driver med fosterdiagnostikk, så har de ikke lov til å måle den og kan ikke si noe bestemt om den, det har de ikke sertifikasjon for, og med god grunn. Dersom de stusser på noe må de sende videre, men de har ikke lov å egentlig undersøke den.

Jeg var på sykehuset på ul i dag. Han sa at han helt klart ikke kan se på nakkefold, men at helt uoffisielt, han så ikke noe som ga ham grunn til å henvise meg videre. Annet kan de ikke gjøre, selv om mange private måler den. Useriøst og ulovlig. De har ikke bakgrunn til å kunne gjøre det.

Var på tidlig ul på samme plass sist gang, og de som jobber der jobber også på fosterdiagnostikk på St.Olav der alle ansatte har fostermedisin som spesialområde.

Sitter og ser på fødeavdelingen med treåringen :-P Dette er veldig spennende for både mor og barn! Hehe... Så langt har vi lært om keisersnitt, fødsel i basseng og vanlig vaginal fødsel! Helt utrolig hva de små bare godtar :-)
Har forresten ikke fortalt at mamma har baby i magen ennå...

Sitter og ser på fødeavdelingen med treåringen :p Dette er veldig spennende for både mor og barn! Hehe... Så langt har vi lært om keisersnitt, fødsel i basseng og vanlig vaginal fødsel! Helt utrolig hva de små bare godtar :)
Har forresten ikke fortalt at mamma har baby i magen ennå...
Ja de godtar ting fort. Er flere år siden minsten kom løpende og fortalte at babyer kom ut av tissen til mammaen, for det hadde storebror fortalt :p

Ja de godtar ting fort. Er flere år siden minsten kom løpende og fortalte at babyer kom ut av tissen til mammaen, for det hadde storebror fortalt :p
Jeg har liksom kunnet flyte litt på at jeg hadde keisersnitt sist, så veldig enkelt forklart så skar legen opp mammas mage og tok ut babyen da den var klar :-P Men vi må nok på et eller annet tidspunkt lære om andre mer naturlige måter som babyen kommer ut ;-)

Jeg har liksom kunnet flyte litt på at jeg hadde keisersnitt sist, så veldig enkelt forklart så skar legen opp mammas mage og tok ut babyen da den var klar :p Men vi må nok på et eller annet tidspunkt lære om andre mer naturlige måter som babyen kommer ut ;-)
He he, ja kan jo være greit å få det inn på en måte. Kjekt å se fødsler på tv da :p

Back
Topp