Skravletråd

Jeg har fått beskjed fra svangerskapspoliklinikken på Ullevål om å ringe opp på gyn-mottak hvis jeg er redd eller bekymret, for å høre om jeg kan komme inn på ul. Er 9+3 i dag og føler meg helt uten håp. Er overbevist om at dette har gått galt. :(
Uff, hvorfor er du uten håp? Vil bare sende en god klem :happy:

Hvorfor tror du det?

Total manko på symptomer, jeg "føler" meg ikke gravid, og babyene døde jo i magen sistgang uten at jeg merket det, så hvorfor skulle jeg merke det nå?

Det er bare dumt og teit å tenke sånn, men det gnager bakerst i hodet uansett :(

Total manko på symptomer, jeg "føler" meg ikke gravid, og babyene døde jo i magen sistgang uten at jeg merket det, så hvorfor skulle jeg merke det nå?

Det er bare dumt og teit å tenke sånn, men det gnager bakerst i hodet uansett :(
Skjønner.

Lite symptomer jeg også, men jeg antar at jeg er gravid. Har bare mistet i sa, ikke MA, så jeg tenker at null blod er godt nytt

Skjønner.

Lite symptomer jeg også, men jeg antar at jeg er gravid. Har bare mistet i sa, ikke MA, så jeg tenker at null blod er godt nytt

Frem til nå sistgang hadde jeg også bare hatt SA, så jeg hadde den innstillingen hele veien. Nå tør jeg ikke håpe noe, av frykt for å få alt knust igjen.

Forstår det.

Får du noe oppfølging med ul eller sånn? Høre hjertelyd med doppler?

Uff, ja da skjønner jeg du er litt mer engstelig... mest sannsynlig er det jo liv der inne, men jeg ville tatt den tlf til gyn og mast meg til en ul :)

Sara: har doppler, finner ingenting - det er såklart alt for tidlig. Fant 9+5 sist, men det var med tvillinger, så jeg tviler på at jeg finner noe om to dager. Skulle få oppfølging med ultralyd, men sykehuset har registrert henvisningen som "fosterdiagnostikk" og ikke "tidlig oppfølging", og da står jeg plutselig utenfor systemet til uke 13. Sånn er det.

Passe nedkjørt og frustrert. Ullevål klarer ikke prate med hverandre. Den ene avdelingen sier "Ring gyn mottak og få en kontroll der". Gyn mottak sier "dette er ikke vårt problem, du må til privat ultralyd, legevakt, eller ha en henvisning fra lege".

Så frustrerende! Jeg hadde nok bestilt time privat bare for å få slappe av :) Lykke til!

Sara: har doppler, finner ingenting - det er såklart alt for tidlig. Fant 9+5 sist, men det var med tvillinger, så jeg tviler på at jeg finner noe om to dager. Skulle få oppfølging med ultralyd, men sykehuset har registrert henvisningen som "fosterdiagnostikk" og ikke "tidlig oppfølging", og da står jeg plutselig utenfor systemet til uke 13. Sånn er det.

Passe nedkjørt og frustrert. Ullevål klarer ikke prate med hverandre. Den ene avdelingen sier "Ring gyn mottak og få en kontroll der". Gyn mottak sier "dette er ikke vårt problem, du må til privat ultralyd, legevakt, eller ha en henvisning fra lege".

Jeg fant hjertelyd med dopler 9+1, men fant den ikke da jeg skulle vise til mannen 9+1 eller 9+3. Prøvde i gjenn i dag, men fant den ikke. Så tenkte jeg å prøve en siste gang nå, å der kom den med en gang.. Så kommer helt ann på hvordan den lille ligge, siden de er så små enda.

Håper du kan få god støtte og hjelp, og at du snart kan få slappe av. Er ikke godt å gå rundt og ikke vite helt om alt er som det skal eller ikke. Håper du får time nå, så du kan senke skuldrene og nyte svangerskapet <3

Det et veldig tidelig å drive med doppler enda ja.

Mulig offentliggjøring på jobb i morgen...

Rett og slett fordi vi på sommeravslutninga får mulighet til å klappe flaskelam. I en bisetning til en nybakt mamma sa hun i dag "man kan ikke gå i fjøset når man er gravid, men nå skal det gå bra for deg"

Googlet og det virker å dreie seg om toxoplasmose.

Kan ikke gå i fjøset når man er gravid? :-P men man trenger kanskje ikke kline med dyra....

Kan ikke gå i fjøset når man er gravid? :-P men man trenger kanskje ikke kline med dyra....
Sauefjøs med flaskelam. Det var noe med toxoplasmose dog var det egentlig da fødsler og aborter gravide ikke skulle holde på med sa det jeg fant av info i farta, men klappe flaskelam er jo heller ikke nødvendig , mange sauer har toxoplasmose

Mulig offentliggjøring på jobb i morgen...

Rett og slett fordi vi på sommeravslutninga får mulighet til å klappe flaskelam. I en bisetning til en nybakt mamma sa hun i dag "man kan ikke gå i fjøset når man er gravid, men nå skal det gå bra for deg"

Googlet og det virker å dreie seg om toxoplasmose.
Går fint å gå i fjøs da bestemor har 5 barn å alle er vokst opp nesten født i fjøs, jeg var i fjøs med mine to svangerskap. God håndhygiene er mitt råd

Ja du skal være forsiktig med toxoplasmose, men toxoplasmose er farligst i forbindelse med lamming som du sier og direkte kontakt med møkk. Å gå inn i fjøset er ikke farlig ;)

Ja du skal være forsiktig med toxoplasmose, men toxoplasmose er farligst i forbindelse med lamming som du sier og direkte kontakt med møkk. Å gå inn i fjøset er ikke farlig ;)
Neida, men hele poenget med å gå inn er å kose med de små lammene som er tamme.
Jeg har ikke tenkt å ta på møkk, og ikke skal de lamme nå, men...

Gitt min oppvekst uten katt og minimal omgang med katter er det lite trolig jeg et immun mot toxoplasmose, noe derimot sikkert cathy sin slektning er dersom hun har bistått i lamming "hele livet".

Jeg har ikke lyst inn i det fjøset og kose med de lammene, hvilket jeg ellers ville gjort.

Back
Topp