Skravletråd

Hårstrikk innført her også ja, jeg husker disse gravidbuksene som noe som lå over hele magen og er for løst enda.

Jeg tror muligens jeg trenger noe nytt, brukt i to svangerskap er noe av det litt slitt.

Til sommeren satser jeg på varme, jeg har et par sånne halvlange bukser, capri, som er så lav i livet og løselig at de legger seg fint under en sånn gravid-med-termin-om-vinteren mage. Det er bare ikke varmt nok til å gå med dem enda
Sånne bukser venter jeg også på å kunne gå med. Kunne det i går, men i dag ser det litt mørkere ut. Men de bor jeg i om sommeren :-)

Det er jo faktisk meldt opp i 16-17 grader i dag, som i så fall blir sommerens varmeste så langt tror jeg, men det er bare midlertidig for i morgen skal regnet komme igjen.

Langtidsmelding på 10-12 grader og de fleste dagene våte frister ikke med sånne bukser enda, gitt...

Men nå har jeg et par sultne, utålmodige unger her som vil ha frokost, så jeg får lage til mat.

Hva er en arbeidstopp?
Må bruke arbeidstøy på jobb, vi bruker jeans/bukser som kan vaskes på 60 grader og og topper/skjorter som kan vaskes på 80. Toppene må bestilles fra egne firma og har kun funnet ett eneste firma som har en type for gravide mager...

Skjønner, det var jo spesielt når man er pålagt spesielle topper at det ikke finnes noe særlig utvalg for gravide.

Ja det er litt sært. Sist svangerskap brukte jeg en type som er veldg vid og en størrelse som egentlig var 4 ggr for stor. Jeg blir diger så er ikke kledelig med de telta :p Får evt finne noen vanlige, ensfargete mammagensere som tåler høy temperatur (hvis det finnes)...

Er det flere som får kommentarer om at dere mååå være lengre på vei enn dere tror fordi det ikke er normalt å ha så stor mage?
Mamma sier hun ikke hadde så stor mage når hun var 5 mnd på vei engang. Og alle kan se at jeg er gravid nå. Siden det bare er magen som er blitt stor og jeg er litt rundere i ansiktet.
Merker jeg blir lei meg og bekymret om noe er gale. Vil jo ikke at alle skal se det før jeg ihvertfall har kommet over 12 uker... :(

Jeg klarer ikke å gå rundt og holde inne magen. Det er kjempe ubehagelig og føles helt fult ut inni der. Og jeg får ikke puste ordentlig hvis jeg ikke "slipper ut" magen.
Mamma begynte igår og si at jeg kom til å få problemer med ryggen og magen min hvis jeg fortsatte sånn... Kjente jeg ble skikkelig lei meg. Jeg har alltid hatt kjempe sterke magemuskler og ryggmuskler og regner jo med at det bare er positivt nå når jeg er gravid.

Jeg har ikke fått kommentarer på det nå, men fikk sånne kommentarer og kommentarer om at nå var det vel ikke lenge igjen fra 5 mnd med begge de to første. Når magen min kommer, da kommer den fort og blir diger... ligget langt over normalen begge gangene før.

Jeg har ikke fått noen kommentar enda, siden familien ikke har fått vite det, men tror de ser det, og bare venter på at jeg skal si det ^^

Men når jeg mistet i februar, var jeg 5+6. Da sa svigermor at hun trodde jeg måtte vere lengre på veg, eller at jeg hadde tvillinger. For jeg var så oppblåst. Var like oppblåst nå også, så er nokk bare kroppene som er forskjellige. Jeg var ikke slik med min første gutt. Bare gledet meg til jeg har fortalt det ( neste uke) så jeg kan slappe av og slutte å prøve å gjemme den :)

Jeg har ikke fått noen kommentar enda, siden familien ikke har fått vite det, men tror de ser det, og bare venter på at jeg skal si det ^^

Men når jeg mistet i februar, var jeg 5+6. Da sa svigermor at hun trodde jeg måtte vere lengre på veg, eller at jeg hadde tvillinger. For jeg var så oppblåst. Var like oppblåst nå også, så er nokk bare kroppene som er forskjellige. Jeg var ikke slik med min første gutt. Bare gledet meg til jeg har fortalt det ( neste uke) så jeg kan slappe av og slutte å prøve å gjemme den :)
Regner du at du er 12 uker fra neste uke av? At risikoen avtar? Eller regner du fra 12+0? :) aaah jeg har allerede fortalt det til de fleste i familien og venner nå, men føler meg ikke så bra når folk begynner å si at jeg er altfor stor og det ikke er normalt.

Jeg klarer ikke å gå rundt og holde inne magen. Det er kjempe ubehagelig og føles helt fult ut inni der. Og jeg får ikke puste ordentlig hvis jeg ikke "slipper ut" magen.
Mamma begynte igår og si at jeg kom til å få problemer med ryggen og magen min hvis jeg fortsatte sånn... Kjente jeg ble skikkelig lei meg. Jeg har alltid hatt kjempe sterke magemuskler og ryggmuskler og regner jo med at det bare er positivt nå når jeg er gravid.
Jeg syns det er unødvendig av moren din å komme med sånne kommentarer. Alle mager utvikler seg ulikt, og det er jo ikke noe du kan gjøre noe med! Syns ikke du skal holde inne magen.:-)

Hva er det som gjør at andre føler at de har rett til å kommentere din kropp? Blir helt matt jeg... De som har litt ekstra skulle ofte ønsket seg å ta av noen kilo, og de som mangler litt skulle mange ganger ønske at de hadde hatt litt mer. Hvem er det som tillater seg å si noe til dem?? Min mage er det jeg som bærer, og akkurat nå bærer jeg den med stolthet! Skulle ønske den var litt mindre foreløpig, men dette er min siste graviditet og jeg skal nyte den!! Ikke hør på hva andre sier.
Kan også nevnte at sist gang var jeg flink og klarte å ikke gå opp så mye, og mange kommenterte det støtt og stadig. Var faktisk ikke så hyggelig det heller, selv om jeg var fornøyd med egeninnsatsen. Nei, hold kommentarene for dere selv :-P

Regner du at du er 12 uker fra neste uke av? At risikoen avtar? Eller regner du fra 12+0? :) aaah jeg har allerede fortalt det til de fleste i familien og venner nå, men føler meg ikke så bra når folk begynner å si at jeg er altfor stor og det ikke er normalt.

Ja, skal si det lørdagen, da er jeg 11+2. Ser ikke helt grunnen at de dagene fra eller til har så mye å si, så da er jeg inni uke 12 og sier jeg er i uke 12 :-)

Innen ting galt i at magen din et stor nå! Så bare slapp av. Jeg tror det bare er kroppen sin måte og gjøre seg klar på.. <3

Ja det er dårlig gjort å komme med sånne kommentarer. Den er jo bare oppblåst, går ikke ann å holde magen inne! Det klarer ikke jeg heller...det må da være mye bedre for ryggen og magen å slappe av enn å holde den inne :-P

Hva gjør dere i kveld damer?
Jeg har stått på som en helt i dag!! Har ryddet og ordnet i absolutt hele dag, og uten å sove...! Har stått noen timer på kjøkkenet og laget hjemmelaget pizza til treåringen, sambo og meg <3 Nå er jeg helt skutt, og har kollapset i sofaen med jentungen som koser seg med barne-tv og godis :-) Her blir jeg sittende (les: liggende) resten av kvelden...! Håper sambo holder meg med selskap etterhvert...

Jeg hr levert bort ungene, gått på shoppingsenter og kjent på hvor rolig det var med bare oss to, men undret meg over hva jeg har gjort bekkenet mitt, det pleier enten være at jeg betaler for noe jeg gjorde i går, eller på kvelden betaler for formiddagen, men... jeg har liksom ikke gjort noe.

Jaja, vel hjemme har jeg spist, sovet og sløvet. Og ca det fortsetter jeg med til jeg legger meg, tenker jeg.

Mannen har tatt ut den sure søpla, tømt oppvaskmaskinen, fylt den igjen og begynt å vaske opp

Driver å laget focaccia til middag i kveld med mannen. Han får indrefilet surret i bacon, og jeg har vegetarfile i min med guacomole og salat. Så har vi sørlandschips ved siden av, isteden for pomes frites. Super godt!!

Ellers har jeg bare slapper av i dag. Har så vondt i korsryggen som stråler ned i ene benet.

Håper dere andre får en fin fin lørdagskveld :)

Vi skal steke biffstrimler med pommes frites og salat (og stekt sopp til mannen)

Om noen av oss orker lage det til.

Vi spiste egg og bacon til "lunsj" sånn i femtiden. (det var hans første måltid i dag, jeg spiste frokost med ungene)

Vi har nett stappet i oss middagen vi også, ligger rett ut på sofaen og venter på Champions League finalen :)

Mannen skal visst lage til nå

Jeg har ikke lyst på
Håper det blir godt

Back
Topp