Skravletråd

Da har jeg søkt på barnehage her også gitt...vedmodig nesten

Cytomegalovirus (CMV) er et DNA-virus i gruppen herpesvirus. Infeksjon med CMV er i de fleste tilfeller asymptomatisk, men kan føre til en mononukleose-lignende tilstand. 80 % av befolkningen har hatt infeksjonen innen de når voksen alder.

Etter primær infeksjon blir viruset liggende latent i kroppen, og kan føre til senere infeksjoner. Ved akutt infeksjon blir CMV skilt ut i urin, spytt, brystmelk og vaginalsekreter, og sekresjon av viruset kan pågå periodisk i flere år. Naturlig overføring er via spytt eller seksuell kontakt, men blodoverføring og organtransplantasjon kan også overføre CMV.

;) På vår alder så hadde visst ca. 50% det latent i kroppen.
Aah okei:)

Snuppa spiste en pupp og spydde ned hele meg og sofaen + gulvet.. Hun kastet opp i går også, virker ikke som magen greier å holde på maten :(
Huff, stakkars lille kroppen. Masse god bedring til henne

Ingen feber?

Visste ikke det der selv før jeg kom opp på barneklinikken.

Er helt ufarlig for egne barn.,..de er jo vant til våre antistoffer...men en annen liten kan visst bli syk:(
Åja sånn ja:-/ har hørt om cytomegalovirus på skolen, men hørte jo om hundrevis av andre også:P hehe. Har du blitt syk av det før eller kan du bli det senere? Eller har du det bare uten at det blir noe ut av det?

Åja sånn ja:-/ har hørt om cytomegalovirus på skolen, men hørte jo om hundrevis av andre også:p hehe. Har du blitt syk av det før eller kan du bli det senere? Eller har du det bare uten at det blir noe ut av det?
Jeg har visst vært syk av det, men husker ikke det da:P Og kan igjen...om jeg forstod det rett:)

Back
Topp