Skravletråd

Åååh, nå har jeg begynt med noe på jobben som krever at jeg fokuserer i ett minutt, og så venter i ett minutt... Ett minutt er veeeeldig lenge å sitte og kjede seg... Og for kort til å gjøre noe annet fornuftig.... Blir mye forumkikking da ja!

Da var jeg påvei til sykehuset for tredje gang denne uka. Skal på svangerskapskontroll nå. Tar buss for orker ikke parkere i Tønsberg. Møtte verdens hyggeligste bussjåfør, han spurte om jeg skulle tilbake senere i dag og da skulle jeg kjøpe et kort sa han som var gyldig i 24 timer. Sparte 30 kr på det :)

Ååh kino, Popcorn og Cola ♡

Hva skal du se?

Jaaaa :) Vi skal se den nye om jurrasic park. Den er sikkert ikke så bra, men det er ikke så farlig :D Blir koselig uansett, skal med pappa og søsteren min. Gleder meg veldig til ut å spise, håper det blir Egon.. Har så lyst på kylling BLT med cola :D Matvrak!!

Jaaaa :) Vi skal se den nye om jurrasic park. Den er sikkert ikke så bra, men det er ikke så farlig :D Blir koselig uansett, skal med pappa og søsteren min. Gleder meg veldig til ut å spise, håper det blir Egon.. Har så lyst på kylling BLT med cola :D Matvrak!!
Så herlig :) Blir så koselig at!

Har en på jobben som har sett den og var kjempefornøyd - men var visst ikke stort å vinne på å se den i 3d.

Har lagt opp til å se den i løpet av neste uke ^-^ Ellers gleder jeg meg til Minionfilmen kommer ut :P

Tenker bare på hvor fort det har gått nå jeg p begynner å få litt hetta :p haha har jo nesten ikke kjøpt noe :eek: men i helgen skal vi hvertfall inn til butikk å se på vogna :) å den må sikkert bestilles siden vi vill ha en bestemt farge å den er det ikke så sikkert de har inne :)
Ikke har vi funnet ny bil heller :eek:

Har du en plan på det du vill ha? :)
Jeg har heller nesten ikke kjøpt noe, men må venta til NAV får surra seg til å komme med sykepengene mine!! For nå ligger jeg etter med regninger og alt og har måtta gått løs på sparepengene pga av at dem er treige... Så begynner å bli litt stressa etter å få begybt. Har ikke fått ordna med NOE enda:(

God morgen damer :) :)

Fikk ikke sove så sto opp halv syv. Har kost meg med kakao, måtte erstatte morra kaffen med noe :)
God morgen! Så deilig da:)
Jeg har slutta å røyke, jeg drikker ikke kaffe lengre, jeg spiser heller ikke spekemat og rosa biff, og spiser ikke så mye snop lengre heller. Så ikke våg å ta fra meg cola'n min. Jeg skal være et menneske man kan leve sammen med jeg å. Så den avhengigheten har jeg tenkt å beholde. :)
Hehe, som jeg skulle sagt det selv! Men jeg drikker fortsatt litt kaffe da, men fra å ha vært en som drikker 5 kopper om dagen, til å drikke en liten kopp ca annenhver dag, så er det litt av en overgang og altså.

Så strenge dere er med kaffen... Jeg leste at 1-2 kopper om dagen er helt OK. Jeg tar aldri mer enn én, men på de fleste arbeidsdagene ønsker jeg meg en kopp eller en iskaffe på morgenen... Synes at jeg kan unne meg det. Dét er vel ikke for mye? Jeg har også funnet en koffeinfri pulverkaffe som jeg synes smaker bra. Prøvde meg på å kjøpe en koffeinfri på Kaffebrenneriet en gang, det smakte bare vann! Men dette pulveret til Nescafé synes jeg minner om vanlig kaffe.

Så strenge dere er med kaffen... Jeg leste at 1-2 kopper om dagen er helt OK. Jeg tar aldri mer enn én, men på de fleste arbeidsdagene ønsker jeg meg en kopp eller en iskaffe på morgenen... Synes at jeg kan unne meg det. Dét er vel ikke for mye? Jeg har også funnet en koffeinfri pulverkaffe som jeg synes smaker bra. Prøvde meg på å kjøpe en koffeinfri på Kaffebrenneriet en gang, det smakte bare vann! Men dette pulveret til Nescafé synes jeg minner om vanlig kaffe.

Var lettere å slutte med kaffen enn cola :) hadde intenst lyst på kaffe i dag. Så har unnet meg en kopp nå, mens jeg sitter å venter på timen min.

Ja absolutt lov å unne seg en kopp eller to om dagen:) problemet blir jo da hvis det er andre koffeinholdige ting en får lyst på og. Sikkert derfor noen kutter. Altså til fordel for noe annet:)

Fikk også beskjed om at 1-2 var helt ok. Men at hvis du har drukket "kvoten" i kaffe må du helst inngå te/cola etterpå. Regulere litt ^-^

Jeg er ikke så streng, bare kvalm ;-). 1-2 kopper om dagen må være godt innenfor med mindre du drikker eeeeenorme kopper med veldig sterk kaffe. Er ikke grensen 100-200 mg koffein?

Jeg har heller nesten ikke kjøpt noe, men må venta til NAV får surra seg til å komme med sykepengene mine!! For nå ligger jeg etter med regninger og alt og har måtta gått løs på sparepengene pga av at dem er treige... Så begynner å bli litt stressa etter å få begybt. Har ikke fått ordna med NOE enda:(

Babygreiene haster vel ikke, men så kjipt likevel! Har de gitt seg noen frist?

Jeg snakket med legen min, og hun sa akkurat det samme: 1-2 kopper om dagen var ikke noe problem i det hele tatt. Jeg er masterstudent, og drikker 1-2 kopper når jeg sitter på lesesalen. Er jeg hjemme, dropper jeg den. Har ikke hatt noe dårlig samvittighet for det :) stoler på legen! Og så står det på den nettsiden om mat for gravide også :)

Babygreiene haster vel ikke, men så kjipt likevel! Har de gitt seg noen frist?
Ja, det er kjedelig, for det var liksom nå før vi reiser bort i juli at vi hadde tenkt å få unna litt.. Men men, det ordner seg. Nei, ikke fått noe slags tidsperspektiv på det i det hele tatt. Grunnen til at dem eer så treige er fordicdem venter på dokumentasjon fra lege på noe greier, og legen har sendt, men NAV mener gang på gang at det legen sender ikke er godt nok. Og legen rister bare på hodet av NAV.. Så står liksom midt i mellom og bare venter på at dem skal bli enige sånn at jeg kan få utbetalt sykepengene:( har venta noen uker nå, for å si det sånn.

Jeg snakket med legen min, og hun sa akkurat det samme: 1-2 kopper om dagen var ikke noe problem i det hele tatt. Jeg er masterstudent, og drikker 1-2 kopper når jeg sitter på lesesalen. Er jeg hjemme, dropper jeg den. Har ikke hatt noe dårlig samvittighet for det :) stoler på legen! Og så står det på den nettsiden om mat for gravide også :)
Joda, men det er jo koffein i andre ting enn kaffen da, så hvis jeg feks skal kose meg med en boks cola eller sjokolade, sp er det jo litt dumt om jeg har drukket opp kvota mi, liksom;) men det er nok ikke krise om man overskrider litt innimellom heller, så lenge man ikke går og pimper kaffe hver dag liksom:)

Fikk også beskjed om at 1-2 var helt ok. Men at hvis du har drukket "kvoten" i kaffe må du helst inngå te/cola etterpå. Regulere litt ^-^
Ja det er akkurat det! Gidder ikke drikke to kopper på mårran (som jeg gjerne gjorde før) for så å måtte holde meg unna alt resten av dagen. Somjeg sa over her, så er det vel ikke no krise om man overskrider litt innimellom, men tar det nå heller litt roligere på kaffen enkelte dager, for det blir jo litt koffein ila uka likevel!

Ja, det er kjedelig, for det var liksom nå før vi reiser bort i juli at vi hadde tenkt å få unna litt.. Men men, det ordner seg. Nei, ikke fått noe slags tidsperspektiv på det i det hele tatt. Grunnen til at dem eer så treige er fordicdem venter på dokumentasjon fra lege på noe greier, og legen har sendt, men NAV mener gang på gang at det legen sender ikke er godt nok. Og legen rister bare på hodet av NAV.. Så står liksom midt i mellom og bare venter på at dem skal bli enige sånn at jeg kan få utbetalt sykepengene:( har venta noen uker nå, for å si det sånn.

Håper du har dem I juli, da. Skulle jo tro at sykemeldinger var rutinesaker for nav...

Håper du har dem I juli, da. Skulle jo tro at sykemeldinger var rutinesaker for nav...
Det er nok sikkert det. Men jeg har vært sykemeldt i over 8 uker, og da har noe som heter aktivitetskrav som jeg er pliktig til å følge opp, med mindre legen kan dokumentere hvorfor jeg er fritatt fra det. Og legen har sendt dokumentasjon 3 ganger nå, og bare fått beskjed om at dokumentasjonen ikke er god nok. Og i mellomtida da så har de stoppa sykepengene mine.. Så det er no skit!

Det er nok sikkert det. Men jeg har vært sykemeldt i over 8 uker, og da har noe som heter aktivitetskrav som jeg er pliktig til å følge opp, med mindre legen kan dokumentere hvorfor jeg er fritatt fra det. Og legen har sendt dokumentasjon 3 ganger nå, og bare fått beskjed om at dokumentasjonen ikke er god nok. Og i mellomtida da så har de stoppa sykepengene mine.. Så det er no skit!

Da jeg passerte 8 uker tok vi en kjapp evalueringssamtale på jobb. Ingen av oss mente det var nødvendig, men det var en hyggelig samtale og veldig fort gjort å fylle ut og sende inn skjemaet. Høres ut som om det sparte meg for å vente på en større papirmølle.

Back
Topp