Skravletråd

Innom fra Danmark:) kjenner jeg irriterer meg over at det ikke tas noe hensyn til guttungen og soving, både på dag og kveld. Og planlegging som plutselig endres. I dag skulle vi i badeland og lekeland som jeg tenkte var topp for ungene, men plutselig skulle vi i en dyrepark først. Så da tikker klokka og guttungen er nå to timer over sovetid og sover ikke enda. Så nå skulle han sove i bilen, men da sitter mannen og svigerfar foran å skravler høyt. Baaah, jeg må telle til ti noen ganger:P den som får det igjen er jo meg når vi kommer hjem igjen, for det er jo kun meg som har han da.
Hoppa forresten over nesten 1000 innlegg fra dere:o :P

Innom fra Danmark:) kjenner jeg irriterer meg over at det ikke tas noe hensyn til guttungen og soving, både på dag og kveld. Og planlegging som plutselig endres. I dag skulle vi i badeland og lekeland som jeg tenkte var topp for ungene, men plutselig skulle vi i en dyrepark først. Så da tikker klokka og guttungen er nå to timer over sovetid og sover ikke enda. Så nå skulle han sove i bilen, men da sitter mannen og svigerfar foran å skravler høyt. Baaah, jeg må telle til ti noen ganger:P den som får det igjen er jo meg når vi kommer hjem igjen, for det er jo kun meg som har han da.

Oi ja da hadde jeg ikke blitt særlig blid! Rutiner er kjempeviktig for mine unger i alle fall.. Håper det blir en bra dag likevel :)

Oj :o nei da er det ikke kjekt med ferie :( det må taes litt hensyn til de minste altså. For der er det lett for å gå i stå vis det blir for mye kluss :o
Håper det får fint i kveld da :)

Jeg strikket en dress til lillegutt med nøstebarn sin oppskrift, den skulle egentlig vært strikket i 2 tråder ull tilsvarende babyull men jeg strikket med en tråd tykkere ull (strikkefasthet 23) og det gikk kjempefint :)

1898289_10153858414635576_357650856_n.jpg

Den var jo kjempe flott:D Sånn vil jeg lage og:D

Oi ja da hadde jeg ikke blitt særlig blid! Rutiner er kjempeviktig for mine unger i alle fall.. Håper det blir en bra dag likevel :)
Ikke sant, men ingen her som tenker sånn. De andre barna sover jo ikke lenger, og tåler tydeligvis å være sent oppe på kvelden. Rutiner er viktig for min og. Og irriterer meg at mannen ikke bryr seg heller, for han mener at man kan ikke alltid tenke på det hvis man skal kunne finne på noe. Mens jeg tenker sånn at man planlegger rundt barnets behov.

Det står i oppskriften at 2 tråder tilsvarer 19 i strikkefasthet så jeg ville bare funnet et garn med 19 jeg da :) Er nok litt lat, gidder ikke lage de lappene :p Alpa garn fra europris er 20 så det går an, men buksen vil da bli LITT mindre.

http://www.europris.no/alpa-garn-lilla-farge-104

Det står strikkefasthet på alle garnene. (Strikkefasthet pr 10 cm - 20, pinne nr.4)

Åh takk..skal teste med det jeg har...men hvis ikke kan jeg kjøpe det:D

Oj :o nei da er det ikke kjekt med ferie :( det må taes litt hensyn til de minste altså. For der er det lett for å gå i stå vis det blir for mye kluss :o
Håper det får fint i kveld da :)
Nei, det blir litt slitsomt iallfall. Kjenner jeg ikke er vant til å være med så mange på en gang:P hehe. De andre skjønner ikke at han trenger rutiner, så jeg må si ifra ganske mange ganger. Når vi skulle ut av legoland å spise i går tok det sikkert halvannen time å komme ut:o og guttungen hadde ikke spist på mange timer! Trodde jeg skulle klikke etterhvert. Men hjelper fint lite når vi ikke har egen bil her, og på en måte bare "er med". Så leggetid på kvelden da ble over ni, mot vanlig kl 7.

1. RonjaR
    Juni12`s svarer-på-alt, Kvinne
    August 2015: Innlegg:
    4.969
  2. 2
    silver.png

Synnøve:)
    22/10-13<3, Kvinne, fra Bergen
    August 2015: Innlegg:
    3.537
  3. 3
    bronze.png