Skravletråd

Kan de spise risengrynsgrøt nå når de er så små? Er det ikke veldig mye melk i?
Det kunne jeg fint funnet på å gjøre ja. Min får smake all mat nå bortsett fra honning og sånn som de ikke skal ha for det er farlig.

Det er ikke farlig med melk, men de kan få vondt i magen av det. Man kan vende de til det litt og litt. Her har hun akkurat fått smake på smoothiepose med yoghurt, vi starter med forsiktig med tilvenning. Men jeg ville ikke gitt risgrøt til en baby som aldri har smakt melk før.

Det er ikke farlig med melk, men de kan få vondt i magen av det. Man kan vende de til det litt og litt. Her har hun akkurat fått smake på smoothiepose med yoghurt, vi starter med forsiktig med tilvenning. Men jeg ville ikke gitt risgrøt til en baby som aldri har smakt melk før.
Enig i den ja. Er ikke risengrynsgrøt man byner med;)

Skal sies at hun har fått yoghurt her en stund da. Yogolino, ellas kitchen gresk yoghurt, ellas morgen mums og annet mat som inneholder melk. Hun har også drukket ren kumelk, men det hører til sjeldenhetene.

Hatt en bra jul alle sammen? Vi har hatt min mor boende her hos oss fra lille julaften til i dag. Var godt når ho dro hjem i sta altså, jeg får litt nok ganske tidlig! Og så er jeg litt ferdig med jul for i år kjenner jeg. Den ble ikke helt som jeg så for meg :/

Så fornøyd, var en tur på kjøpesenteret i dag i det de åpnet for å bytte noe jeg fikk til jul. Rakk også å kjøpe 2 bukser, 1 kjole og 1 cardigan på salg (utenom kjolen), så deilig med litt nye klær!

Vi koser oss masse! Rolig på julaften med oss og svigers. 1. juledag var det selskap med sambos familie, 19 voksne og barn. Idag var det selskap hjemme hos mamma, 12 voksne og barn. Og ennå flere julegaver:)
Imorgen skal vi en tur opp til pappa før vi kjører hjem igjen til Lillehammer.
Pappa og halvsøsteren min var hos mamms idag også, det var kjempekoselig. Fint at han vil være med mamma og familien selv om de gikk fra hverandre for snart 30 (!) år siden.

Nå har vi vært på skattejakt på loftet til mamma. Fant bord og stoler, sånne lave til barn. Og en kasse med duplo, en dukkevogn og en trehjulssykkel:) Trenger ikke kjøpe noe vi, mamma har spart på alt!

Så fornøyd, var en tur på kjøpesenteret i dag i det de åpnet for å bytte noe jeg fikk til jul. Rakk også å kjøpe 2 bukser, 1 kjole og 1 cardigan på salg (utenom kjolen), så deilig med litt nye klær!
Jeg fikk kjøpt med en ny bukse og en ny genser i går jeg også! Som passer, ikke henger og slenger :D Gøy med salg! Tenkte meg en skikkelig tur ut på tirsdag for å faktisk shoppe skikkelig. Fikk penger til jul som jeg har bestemt at BARE skal gå til nye klær til meg selv.

Ååååå så deilig å være tilbake på jobb!! Spøkte litt på morran da. Jeg begynte jo i 100% i går, og i dag tidlig våkner mannen med en real manflu! Heldigvis var mamma våken og hadde mulighet til å komme å ta barna, sånn at jeg kom meg på jobb. Fælt å ringe inn syk barnepasser dag to liksom ;)

Jeg fikk kjøpt med en ny bukse og en ny genser i går jeg også! Som passer, ikke henger og slenger :D Gøy med salg! Tenkte meg en skikkelig tur ut på tirsdag for å faktisk shoppe skikkelig. Fikk penger til jul som jeg har bestemt at BARE skal gå til nye klær til meg selv.

Samme her, fikk penger til jul som var øremerket klær til meg. Skal bruke det på shopping i London. Håper på å gå ned litt mer til det også :)

Deilig å kjøpe klær om dagen!

Jeg fikk penger til å kjøpe noe til meg selv, men brukte det på et gulvteppe til barnerommet. Kanskje jeg blir mer interessert i klær til mwg selv når jeg skal i jobb?

Jeg fikk penger til å kjøpe noe til meg selv, men brukte det på et gulvteppe til barnerommet. Kanskje jeg blir mer interessert i klær til mwg selv når jeg skal i jobb?
Det er mitt "problem", jeg trenger ikke klær på jobb! Har jo uniform. Så nå som jeg endelig har fått kjøpt noe nytt, så får jeg ikke brukt det så ofte ;) Trekker gjerne inn i joggebukse når jeg kommer hjem fra jobb, og skal jeg på senvakt er jeg ofte på trening først og har derfor treningstøy på.. Jaja, en lørdag eller søndag i ny og ne ;)

Tenk at ett år har gått!
Det beste året!

Jeg elsker livet sammen med frøkna, hun er det beste som finnes.

Samme her, hittil det beste året i mitt liv!

Klokka er 10.30 snart. Bare jeg og lillebror som er våkne. Storebror holdt ut til etter rakettene, så blir spennende å se når han våkner;) Lillebror sov fra 18.30 til 08.45. Ingen som helst lyd fra han under rakettene selv om det smalt godt utenfor vinduet hans. Virker som det er slutt på flaske i 5/6 tiden. Hele jula har han våkna i 7/8 tiden og spist, før han har sovet videre. Flere ganger til 9.30. Har blitt mye soving på oss altså, deilig. Selv om det har blitt hektisk med å prøve å få gjort noe som helst når vi sover så lenge og 2 dupper også må legges inn.

Idag går mesteparten av jula ut. Jeg hater jul i Januar. Så skal jeg på Elixia å løpe om en times tid.

Godt nyttår alle sammen:)

Vi hadde selskap igår og da hun våkna i 23-tiden hadde jeg drukket to øl. Så sambo og søsteren min skulle prøve å få henne til å sove. Etter lang tid gav de begge opp, så da fikk hun med i selskapet og var våken til 01.30. Da sovna hun til gjengjeld av seg selv:)

Koste meg skikkelig igår, lenge siden jeg har vært så sosial. Og så var det deilig å være i sitt eget hjem!

Jeg har bare positive tanker for 2015. Jeg har alltid likt januar, for da har jeg bursdag! Og så liker jeg vinteren:)

Frøkna sov fra 1830-0900 i dag, våknet ikke en eneste gang. Ikke engang under rakettene! Smalt rimelig godt på utsiden her.

Vi hadde stille og rolig feiring med et vennepar, god mat og brettspill. Deilig!

Lite planer i dag..trøtt, var sent i seng.

Back
Topp