Skravletråd

Ååååå så deilig å være tilbake på jobb!! Spøkte litt på morran da. Jeg begynte jo i 100% i går, og i dag tidlig våkner mannen med en real manflu! Heldigvis var mamma våken og hadde mulighet til å komme å ta barna, sånn at jeg kom meg på jobb. Fælt å ringe inn syk barnepasser dag to liksom ;)
Så godt at det ordnet seg. :)

Hello alle sammen, da er jeg tilbake :-) Godt nytt år alle sammen

Var ikke den ferien vi ønsket oss da noen var syke fra begynnelsen til slutt. Jeg fikk omgangssyken den dagen vi fløy hjem ;-/ flyturen fra helv.... med sterke ord. Nå begynner alle å være i god form så vi får i hvert fall en helg :-)

Herlig oppvåkning i dag. Våknet av babycallen hvor jeg hørte storebror og lillebror som lå i hver sin seng på rommet og ropte og hylte til hverandre. Lillebror lo hysterisk og syntes nok det var utrolig gøy:) <3

Her sov vi lenge idag, vi lå i senga til 10 alle tre. Anna fikk plutselig 40 i feber i går kveld, så hun var nok litt sliten stakkars. Men idag var hun i helt fin form igjen:)
Rart det svinger sånn.

Ja, frøkna hadde også 39,5 i feber natt til forrige mandag og diaré dagen etterpå. Ellers vært fin.., men her er det tenner da. Hun er veldig plaget stakkars.

Vi hadde et nyttårsforsett i går, om å få henne til å sove i senga. Det fungerte ikke. Redd for at hun skal tro at senga er utrygg..

Vesla har også feber. fikk det fredagskveld. rart hvor fort de kan få feber. I full fart ved grøten, en time senere slapp og sutrete og feberen alt ved 38...

Jeg tenkte kanskje det var den 4. barnesykdommen, for hun hadde litt røde prikker på kroppen også.

Ingen prikker her. Feberen forsvant like fort som det kom i løpet av gårsdagen :-)

Tid for morgenkaffen :-) Guttene er sendt til skolen og vesla tar første lur.
Det er så mørkt på morgenen. Særlig i dag med lavt skydekke og småregn. Ekkelt å gå langs veien til bussen. Godt alle har refleks! Men må få tak i mer til vogna... Noen som har gode tips til vogn?

Tid for morgenkaffen :) Guttene er sendt til skolen og vesla tar første lur.
Det er så mørkt på morgenen. Særlig i dag med lavt skydekke og småregn. Ekkelt å gå langs veien til bussen. Godt alle har refleks! Men må få tak i mer til vogna... Noen som har gode tips til vogn?
Jeg har også tenkt på det å få refleks til vogna. Har ikke fått kjøpt noe enda, men vurderer denne: http://www.barnevognskilt.no/barnev...leksstriper-til-barnevognen-hvit-refleks.html

Vaske, rydde, kaste ut juletreet, sortere bilder, skrive i babyboka til lillebror, vaske klær, sy noe ull, bytte en bok. Nok å gjøre i 2015 også tydeligvis;)

Hvordan får dere gjort noe med små klatremus?
Frøkna blir illsint om jeg setter meg i sofaen.

Slår seg annethvert minutt omdagen, puha.
Godt det er 3 uker til jobb sier jeg bare.

Får ikke gjort så mye her. Han er jo overalt hele tiden!

Lekegrinda er et must, han koser seg der en stund. Spesielt nå som juletreet er oppe. Ellers kan jeg stenge av en del av stua hvor det ikke er noe særlig og klatre og ta på, men nå står juletreet der. Jeg vasker og rydder alltid når han er våken for da kan han se på meg. Han elsker når jeg støvsuger. Da kan jeg slacke på sofaen med tv og data og gjøre stille ting som må gjøres når han sover.

Ikke faller han å slår seg noe særlig mer heller så trenger ikke passe på han hele tida.

Lekegrind er uaktuelt! Sperrer ikke inne ungen.
Vi gikk en tur, så fikk jeg trimma. Tur nr 2 i dag :)

Lekegrind er uaktuelt! Sperrer ikke inne ungen.
Vi gikk en tur, så fikk jeg trimma. Tur nr 2 i dag :)
Ser ikke på det som å sperre inne. Men noe som er helt avgjørende for at jeg faktisk skal få gjort noe av og til. Faktisk leker han bedre inni lekegrinda enn utenfor. Virker som han får mere ro på seg til å faktisk konsentrere seg om lekene, utenfor fyker han ofte bare rundt uten mål og mening. Men det er kun i korte perioder når jeg er på badet eller i kjelleren for å sette på vaskemaskin (hører han fra hele huset, også kjelleren). Stort sett er han i stua på avgrenset område (bare juletreet som har vært alt for spennende i det siste). På kjøkkenet leker han ofte med tingene i de nederste skuffene mens jeg ordner middag eller rydder. Å gi han noe annet å drive med enn de vanlige lekene (kjøkkenting, pappesker eller noe av storebrors leker) er ofte nøkkelen til å få han til å drive med noe en stund.

Men hver sin smak;)

Man får ikke gjort så mye. Sitter på gulvet sammen med henne.

Vi bor i leilighet da på 105kvm og alt på et plan :)

Jeg har fått vaska en maskin med ull, sortert alle klærene hennes fra str. 50-74. Lagt ut alt vi ikke skal ha til salgs, skrevet noen mail++

Hun har bare sovet 1t i dag.

Så får gjort noe..

Venter bare på at mannen skal komme hjem og ta henne med på babysvømming. Da er det beina på bordet! Blir ikke trening i dag, utenom de to turene jeg har gått.

Back
Topp