Skravletråd

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Synes vi må ha en skravletråd her, jeg er hvertfall skravlesjuk til tider;)

Flere som gleder seg til jul eller? Jeg gleder meg sånn til 1. desember, da skal jeg pynte til jul:)
Vil kjøpe inn ny julepynt, for vi har nesten ingenting.
Har lyst å pynte grantreet som står ute på tomta vår også:)
 
Jaaaa, jeg elsker jul! Begynner også pyntingen 1.;) Var på IKEA i går, og der hadde de faktisk noen veldig fine jule-kuler i glass. Måtte kjøpe med noen sånne, til samboerens store fortvilelse... Han syns vi har nok julepynt, og skal jo ikke ha tre engang;)
 
Må komme meg på IKEA før jul jeg også. Vi har nesten ingen julepynt, fordi vi har bodd på liten plass med lite lagringsplass.
Men nå kan vi kjøpe inn:)
Har en pappeske på loftet som det står jul på, men det er ikke mye oppi den.

Da jeg var liten hadde vi en kasse med julemotiv på til all julepynten. Jeg synes det var like spennende historie er jul å gå for å finne fram den kassa:)
Jeg vil at jenta mi også skal ha det sånn:)
 
Har akkurat samme forhold til sånn juleeske:) "Opprettet" en for tre år siden, da vi flyttet til en litt større leilighet. Og har kjøpt litt nytt hvert år siden, så nå begynner den allerede å bli ganske full. :) men angrer litt på at jeg har kjøpt billige ting her og der, hadde kanskje vært bedre å kjøpe litt færre men ordentligere ting.. Men men, hyggelig er det nå uansett ;) og om et par år fylles vel esken av hjemmelagde/barnehagelagde ting!

Men har dere begynt med julegaver ennå da? Har alltid en ambisjon om å være tidlig ute! Men blir jo aldri helt sånn..
 
Skravletråd er flott:) Jeg elsker å jul:) Har nettopp flytta i stort hus så blir spennede med pynting i år. Jeg har jo stort sett faste plasser til pynten så blir gøy å finne nye faste plasser :) Litt redd det skal bli for lite pynt siden vi har flytta fra 70 til over 150 kvm., men jeg har ikke bare en eske pynt, haha, se bildet alt er pynt og stæsj, ikke så klart men er enda en stor pappeske nederst i bildet, så det blir å ordne seg tipper jeg. Hehe. Må kjøpe noen nye adventstiden og lys til vinduene bare tenker jeg men ellers skal jeg prøve å holde meg, vet jo at det kommer masse pynt på salg rett før jul:)
 
Glemte bildet....
 

Vedlegg

  • 1414267851365.jpg
    1414267851365.jpg
    37 KB · Visninger: 19
Det er sant, salg er smart:) Har lyst til å ha lys på treet vårt ute også jeg, må se om det går.
Vet ikke om jeg vil ha juletre inne, det drysser fort og ser for meg at Anna vil bort og plukke på det hele tiden.
Får se det ann:)

Vi tenker å lage fotokaldender til mamma, pappa og svigers. Svigers skal også få et album med bilder, for de tar aldri bilder selv.
Ellers er det egentlig bare søstrene mine og sambo som skal få gaver av meg. Søstrene mine er enkelt å kjøpe til, kjøper bare noe de ønsker seg. Sambo er like vanskelig hvert år.
Hvor mye bruker dere på gaver? Så i en annen tråd at folk bruker over 10000 kr på gaver. Jeg synes det er mye! Selv bruker jeg 2-3000.
 
Jeg er ikke noe julemenneske. Vi (jeg og frøkna) drar ganske tidlig hjem til jul også, så da slipper jeg å pynte til jul.

Kommer heller ikke til å bruke mye penger på julegaver. Fikk en stor uventa regning, så mest sannsynlig går både ulønna perm og ferien vi hadde tenkt oss i dass (det er det jeg sier da, mannen sier noe annet).

Kjøper bare til foreldrene mine, broren min og frøkna. Håper mannen er enig i at vi dropper gaver til hverandre i år.

Hjelper mannen med å kjøpe til våre tre nevøer da.
Han kjøper til sine foreldre og søsken.
 
Vi kjøper forsåvidt til svigerinna og barna hennes sammen også. Er litt gøy å kjøpe til ungene da, trenger ikke være så dyrt heller:)
 
Nei, her blir det lego.

Deilig da! Frøkna våknet kl. 0547.
 
Denne dagen går uueennddeelliiggg sagte. Herregud, klokka er bare 9!!!
 
For en natt! Hun har våkna 1000 ganger og ville absolutt ikke sove igjen den ene gangen. Eller, hun sovna jo selvfølgelig ved puppen min eller armen til sambo, men våknet igjen med en gang vi prøvde å legge henne ned. Hun ville ikke sove i senga vår heller. Men endte med at hun kom dit i 6-tiden uansett.
Virkelig ingenting som funka i natt altså. Full melkeproduksjon her ja, ammer til den store gullmedaljen.
 
Begge barna var våkne til vanlig tid, klokka 7 altså 6 ny tid. Flaks for meg var det mannens oppgave å stå opp. Lillebror var våken en gang for å spise i 4 tiden og en time senere sto han å hyla i senga, fortvila over at han ikke kom seg ned. Så pose er visst ingen hindring for ståing. Men han sov hvertfall videre når han ble lagt ned igjen. Tror han byner å bli forkjøla Igjen. Snørrete og tett.
 
Haha, er dere også sånn som meg, som går i hvert fall en uke etter omstilling og tenker "Jammen klokka er jo eeegentlig...." ;)
 
Jeg gikk gjennom en pose arveklær i stad, og alt har flekker. Og det ser ut som en type flekker som går bort i vask, så jeg tror rett og slett at det ikke er vasket!
Ellers er jo mye av klærne slitte tights og strømpebukser som er løse i strikken, stive kjoler i cord, bukser med megasleng i beina og klumpete tykke hettegensere.
Det meste er klær som de fleste ikke ville brukt til ungene sine.
Skjønner ikke visten med å arve bort klær man ikke ville brukt på sin egen unge.
 
Jeg arva også en søplesekk med direkte stygge klær før vesla ble født.. Takk skal du faen meg ha liksom!
 
Jeg gikk gjennom en pose arveklær i stad, og alt har flekker. Og det ser ut som en type flekker som går bort i vask, så jeg tror rett og slett at det ikke er vasket!
Ellers er jo mye av klærne slitte tights og strømpebukser som er løse i strikken, stive kjoler i cord, bukser med megasleng i beina og klumpete tykke hettegensere.
Det meste er klær som de fleste ikke ville brukt til ungene sine.
Skjønner ikke visten med å arve bort klær man ikke ville brukt på sin egen unge.

Fått en del sånt jeg og. Akkurat som de tar vare på alt som er fint selv og gir bort alt som er stygt og upraktisk:/
 
Æsj ass.. Tilbringer min siste uke i permisjon på samme måte som jeg tilbragte min siste uke som ettbarnsmor; forkjøla :( Synd på meg..

Hvordan gikk det med deres små, og stilling av klokka og legging i går kveld og sånn?
 
Stakkars :( Var på besøk hos min bror, dama og dattera hans på 9 mnd fra lørdag til søndag. Niesa mi ble syk med feber og rennende neste natt til søndag, så håper vi ikke har blitt smittet :( Klarte å lure ho til å sove til 07 ny tid både i går og i dag. Prøver å omstille litt om gangen. Holdt ho oppe til 18.50 ny tid i går kveld, så er rimelig fornøyd så langt. Tror jeg går rundt i nesten et halvt år etterpå med denne, jammen klokka er jo egentlig så en time mer, så det er jo ikke rart jeg er trøtt :p
Fri i dag, vurderer å dra ut å kjøpe nytt bilsete, må bare finne ut hvilket vi skal gå for først.
Barnelege 08.00 i morga, så på jobb etterpå, jobber heldigvis bare 4 vakter i uka nå, deilig!
Har kommet i gang med julegavene kjøpt 7 av 26 kjøpegaver, så har jeg vel 8 som skal få hjemmelaga konfekt o.l
Gleder meg masse til jul, men tror ikke jeg orker å pynte sånn kjempe mye i år siden vi skal reise hjem. Men litt adventspynt blir det vel. Kanskje pepperkakehus, for det lukter så godt <3
 
Back
Topp