Skravletråd

Vi skal ha julebord til fredag. da er det oldemor som passer alle 3 hjemme hos oss. Spent på hvordan det går... Bestemor sier at ungene er lette å legge, men nå er det første gang oldemor skal legge vesla, så da er vi spente. Særlig nå som hun tuller med maten :-/
Oi, hvor gammel er hun?

Jada, lørdag morgen ble fin vett :) Og en stille og rolig frokost uten Nestlègrøt i håret eller smurt utover bordet, og uten treåring som "er tørst og vil ha kakao eplejuice nei melk, nei ikke dèt glasset nei JEG skal helle opp" osv var heller ikke å forakte ;)

skjønner veldig godt hva du mener :-) Deilig å slippe mas og kjas fra ungene en gang i blant.

Oi, hvor gammel er hun?

Oldemor er 72 år, vesla en dag yngre enn din jente ;-)
Vi er så heldige å ha spreke oldeforeldre. Er innom på besøk hos henne minst en gang i uka og når jeg må noe med en av ungene passer hun de andre to :-) Så alle 3 barn er veldig trygge på henne. Deilig!

Jada, lørdag morgen ble fin vett :) Og en stille og rolig frokost uten Nestlègrøt i håret eller smurt utover bordet, og uten treåring som "er tørst og vil ha kakao eplejuice nei melk, nei ikke dèt glasset nei JEG skal helle opp" osv var heller ikke å forakte ;)
Det hørtes deilig ut. :)

Vi er så heldige å ha spreke oldeforeldre. Er innom på besøk hos henne minst en gang i uka og når jeg må noe med en av ungene passer hun de andre to :-) Så alle 3 barn er veldig trygge på henne. Deilig!

Oldermora til kidsa dine er yngre en frøknas farfar ;)

Heldig da! Min bestemor døde i mars, da var hun 92 år gammel.
Hun var den siste vi hadde igjen også.
Svigerfar er 68. Pappa er den yngste av foreldrene våres, han blir 60 neste år.

Faen, babysvømming er avlyst i dag. Hadde sett frem til en ettermiddag alene. Har uansett mega migrene, venter bare på mannen slik at jeg kan gå å legge meg.

Heldig da! Min bestemor døde i mars, da var hun 92 år gammel.
Hun var den siste vi hadde igjen også.
Svigerfar er 68. Pappa er den yngste av foreldrene våres, han blir 60 neste år.

Ja, vi er heldige. Jeg har ikke noen besteforeldre igjen på min side. Oldemor her er bestemor til min mann :-) Det fine er at de er spreke og bare bor 5min unda oss :-) Det samme gjør besteforeldre til barna (i hvertfall på mannens side). Min familie bor 1500km unda

Fordel med at både oldemor og svigermor ble tidlig foreldre ;) Er at de nå er i en alder der de fortsatt har masse glede av barnebarn/oldebarn

Svigerfar er veldig gammel da, 15 og 17 år eldre enn mine foreldre :)

Idag skal vi være inne og se julefilmer :D Tenne telys, fyre i peisen, ofre på meg en chai latte. Hvilke julefilmer er et must for dere? Jeg har så mange jeg MÅ se! Hjemme Alene, Love Actually, Grinchen, Jingle all the way, Muppets christmas carol (!), Disneys Christmas Carol, Bad Santa, Polarekspressen, Santa Clause, Die Hard 2.... Jeg kan fortsette..? :)

Hjemme alene ser alltid vi og hjelp det er juleferie.

Love actually er en favoritt:)

blæ, mannen må jobbe overtid i dag også og får heller ikke tatt pappaperm dagen denne uka. Kjip melding å få :-( Det er litt slitsomt med to skolegutter og en baby alene fra de står opp til legging, og så ha dårlige netter med flere våkentimer.

Nå får de rett og slett se litt barnetv mens vesla sover. Straks middagslaging

Frøkna har lært å klappe, gjorde det i går da mannen gav henne grøt. Han ble så stolt at han ikke snakket om annet i går kveld "hørt du den lyden eller? Da håndflatene hennes traff??"

Haha, de er så søte når de lærer nye ting:) Her kan hun ikke klappe, men vinke. Tror vi må øve mer på den klappinga.

Frøkna har lært å klappe, gjorde det i går da mannen gav henne grøt. Han ble så stolt at han ikke snakket om annet i går kveld "hørt du den lyden eller? Da håndflatene hennes traff??"
Så flink hun er. :)
Her er det fortsatt langt unna klapping. Han bare knytter nevene.

Kan klappe her å. Men han fatter ikke helt når han skal gjøre det, så plutselig blir det klapping ut av det blå;) Tror kanskje han prøver å vinke også, men det er litt ut av det blå det også.

Tror vi øver på vinking om dagen i alle fall. Ho åpner og lukker henda om og om igjen og virker veldig fascinert. Og jeg vinker veldig ivrig tilbake ;)

Back
Topp