Skravletråd?

Jeg har vært hos jm idag, og tror dere ikke den lille jammen hadde lagt seg skikkelig til, hodet ned og så godt som festet (mer ble han nok ikke siden jeg er tredjegangs), godt nedi bekkenet :D :D Hurra!! Ikke skjønner jeg det, synes jeg har kjent bevegelser overalt, men er jo veldig glad han er rette veien da!! :)

Dessverre har blodtrykket (som hele tiden har vært lavt og fint) blitt noe forhøyet + mer ødemer :/ Så må være obs på hodepine og om jeg får det ringe føden for svskapsforgiftning.. Tror nok det går bra, men fikk beskjed om å ta det med ro (som om jeg har tid til det :P tusen ting som skal være klart før han kommer... Hehe, neida, skal roe ned :)) framover, nyte permisjonstiden min som starter nå (fom i morgen) :D

Her har det gått i ett idag! Hjemmebesøk av helsesøster for og avtale fysiotimer osv fremover, og nå har lille bikket 2,5 kg:D nesten 2,6 faktisk! Også har vi hatt besøk av mormor og morfar som var så snill og kom med hjemmebaket brød, noe en sliten mor setter pris på;-) så nå ligger jeg og lillegutt i sofaen og slapper av:-) eller, jeg slapper av. Ciljan oppfører seg som en galing med deeet store øynene, så spent på om jeg får lagt hanxD

Hva har dere gjort idag da?:-)

Jm time i dag. Vekta går ned igjen :)
Hodeleie og flott hjertelyd.
Enighet om sykemelding så nå sitter jeg hos lege og venter på timen min.

Jm time i dag. Vekta går ned igjen :)
Hodeleie og flott hjertelyd.
Enighet om sykemelding så nå sitter jeg hos lege og venter på timen min.
Kjempebra at det ordner seg med sykemelding så du får fult fokus på å holde blodsukker nede :)

har endelig fått tatt meg på tak og pakka mesteparten av sykehusbagen i dag :-) stort sett bare det jeg bruker hver dag som er igjen :-) jeg har også mesteparten av toalettsakene mine i toalettmappen på badet nå, slik at om ting går litt fort så kan jeg, sambo eller noen andre bare lukke den og ta den med uten å tenke på hva som skal oppi :-)

I dag er storesøster invitert med i barnebursdag i badeland :)
Har ikke nevnt noe om det til henne enda, i tilfelle det plutselig ikke blir noe av.
Men nå ligger det godt ann for det, så da skal vi når skolen er over for dagen dra å kjøpe bursdagsgave :)
Og så skal jeg være med i badeland som et par ekstra øyne på henne som er 2 år yngre enn de fleste andre jentene i bursdagen, og Thale nok er den eneste som ikke kan svømme helt enda ;)

Blir en spennende/fartsfylt dag tror jeg :)

I dag er storesøster invitert med i barnebursdag i badeland :)
Har ikke nevnt noe om det til henne enda, i tilfelle det plutselig ikke blir noe av.
Men nå ligger det godt ann for det, så da skal vi når skolen er over for dagen dra å kjøpe bursdagsgave :)
Og så skal jeg være med i badeland som et par ekstra øyne på henne som er 2 år yngre enn de fleste andre jentene i bursdagen, og Thale nok er den eneste som ikke kan svømme helt enda ;)

Blir en spennende/fartsfylt dag tror jeg :)

Ikke farlig om vannet går der da, ingen som merker forskjell ;) :P Hørtes gøy ut for jenta di :)

Her blir det besøk til min søster og hennes barn, koselig :) Ellers ingen/få planer, kanskje male litt på babyrommet (ja, for vi er jo ikke ferdige ennå :P 2 uker til termin ;))

Høres ut som dere har to fine dager i dag :) Selv har jeg hatt barselgruppen min her på lunsj for førse gang (jeg er den eneste som fortsatt er gravid), og jeg må nok ordne litt dagen før neste gang, det tok jo evigheter :P Ordnet kylling-og pastasalat, hjemmelaget dressing, bakte foccaciabrød og cupcakes.

Jeg lurer på om det er noen andre som har barnet så langt ned i bekkenet at hodet ikke kan kjennes, bare nakken? Jeg måtte inn på føden på lørdagsnatt pga magesmerter og at jeg var uve, men tok bare ctg og andre undersøkeler som urinprøver og slike standardgreier, og alt så fint ut :) Men jordmoren sa ikke noe videre om det med festing av hodet, jeg glemte å spørre også, da jeg ikke var i form.

Jeg skal til jordmora mi på onsdag, men jeg er nysgjerrig for det :P Jeg føler magen har sunket mer i natt, og hele natten har jeg hatt masse kynnere. Jeg har det til vanlig, men i natt var det mer enn ellers. Og ja, de målte også om jeg hadde rier, men det viste jeg selv at jeg ikke hadde, likevel kom kynnerne mine oppi 60 på målingen. Har forstått at rier er fra 90 eller 100 og oppover? Jordmora, som ikke pratet så godt norsk og dermed litt engelsk, kommenterte at jeg hadde mange "contractions" ;)

Jenta vår har turn på mandager, så det er planen for ettermiddagen. I kveld tror jeg at jeg skal ligge med beina høyt og ta igjen tapt fysikklesing pga barseltreffet :)

Back
Topp