Skravletråd?

Åhh, vi hadde en malamute da jeg var yngre - elsket den, men som du sier krever det mye å ha en slik. Litt for mye for oss pr i dag, så vi har en newfoundlandshun... Litt lavere aktivitetsbehov på den Og jaggu godt han er så stor som han er for han har i sin tid spist hele påskeegg (papir og alt) fylt med sjokolade uten å bli dårlig. Tror den hunden er altetende altså! Det blir spennende å se hvordan hunden takler lille babyen! :)

New foundlander er jo en skikkelig bamse også da! Syns de er kjempefine :-) Har en sånn i nabolaget, og det ser ut som de går på tur med en stor svartbjørn når de går forbi (den er helt svart).. :P Labber i vei og lukter på blomstene i veikanten - hehe.. herlig <3 HAn er altetende hunden vår også.. har spist så mye rart på sine 1,5 år - men det kommer alltid opp igjen om han ikke tåler det :-) Merket ingen reaksjon på sjokoladen iallefall, så det var visst ingen fare :-)

Er også spent på hvordan det blir med hunden og babyen. Men malamuten er jo veldig flinke familiehunder så lenge de får treningen sin. Eskimoene avlet frem malamuten for å bruke de til jakt, frakt og barnepass - så de er oftest flinke med barn, og det ser jeg jo at han er med andre sine småbarn også.. så tror det kommer til å gå veldig bra så lenge vi inkluderer han i hverdagen vår sånn som han er vant til :-) Han skal få hilse og lukte på babyen med en gang, og være sammen med oss som før - så han blir nok en skikkelig god storebror ;-) Newfoundlanderen er vel også en veldig fin familiehund og barnevennlige? mener å ha lest det :-)

Her har vi en rolig dag! Våknet kl. 07.05 av at samboer fortsatt lå og sov - da skulle han ha begynt på jobb for fem minutter siden.. stakkars fikk en brå start på dagen!

Sov så dårlig i natt, så gikk for å legge meg nedpå litt i formiddag.. Og da begynner selvfølgelig stefarmora mi og ringe - flere ganger på rad.. Bruker å hjelpe henne med å legge inn bilder og sånt på pc-en, og hun ringte tidligere i uka og spurte om jeg kunne komme en tur.. Sa vi måtte ta det til helga siden jeg hadde feber og halsbetennelse, så nå mente hun vel at det var på tide at jeg kom.. Gah! sendte bare en melding og sa at jeg kommer i morgen, men da håper jeg at hun ikke har tenkt å spørre om så mye mer hjelp før babyen er født og blitt litt større.

Har dere noen planer for helga da? Tror det blir avslapping i dag.. og på søndag tenkte vi å kjøre en tur til Åre og handle mat - fylle opp fryseren litt til tiden etter fødselen osv.. Samboer er jo svensk, så han syns det er litt stas med mat hjemmefra også ;-)

New foundlander er jo en skikkelig bamse også da! Syns de er kjempefine :-) Har en sånn i nabolaget, og det ser ut som de går på tur med en stor svartbjørn når de går forbi (den er helt svart).. :P Labber i vei og lukter på blomstene i veikanten - hehe.. herlig <3 HAn er altetende hunden vår også.. har spist så mye rart på sine 1,5 år - men det kommer alltid opp igjen om han ikke tåler det :-) Merket ingen reaksjon på sjokoladen iallefall, så det var visst ingen fare :-)

Er også spent på hvordan det blir med hunden og babyen. Men malamuten er jo veldig flinke familiehunder så lenge de får treningen sin. Eskimoene avlet frem malamuten for å bruke de til jakt, frakt og barnepass - så de er oftest flinke med barn, og det ser jeg jo at han er med andre sine småbarn også.. så tror det kommer til å gå veldig bra så lenge vi inkluderer han i hverdagen vår sånn som han er vant til :-) Han skal få hilse og lukte på babyen med en gang, og være sammen med oss som før - så han blir nok en skikkelig god storebror ;-) Newfoundlanderen er vel også en veldig fin familiehund og barnevennlige? mener å ha lest det :-)
Hehe, bamse er nok rette ordet ja - han snorker stort sett rundt i huset hele dagen når han ikke er ute å lukter på blomstene ;) De skal jo være gode barnevakter nuffene og... Vår har mest vært med store barn, så vi er jo litt spente alikevel! Med god trening og tilvenning går det nok fint! :)

Hehe, bamse er nok rette ordet ja - han snorker stort sett rundt i huset hele dagen når han ikke er ute å lukter på blomstene ;) De skal jo være gode barnevakter nuffene og... Vår har mest vært med store barn, så vi er jo litt spente alikevel! Med god trening og tilvenning går det nok fint! :)

En venninne av meg har new foundlander og fikk en sønn. Han er verdens beste barnevakt! Om gutten gren i vognen/kurven sin, så gikk han bort å satt seg vedsiden av.. og om jeg gikk bort for å dulle så fulgte han etter meg og så på :) Veldig behagelig og helt nydelig! :D

I dag har jeg vasket, igjen :p Føler jeg må holde alt ryddig og rent heeele tiden nå, i tilfelle noe skjer :p Så vasker og rydder konstant! Ryddet og vasket i klesskap og kjøkkenskap.. Skikkelig redebygging på gang her ;) og så har jeg og sambo vært ute for å shoppe klær og sko til han, skal ut med jobben i dag, blir vel siste gang han drikker før lillemann kommer tenker jeg :) Og så sitter jeg nå hjemme og er litt stressa for skolegutten min er med en kompis hjem fra skolen for første gang :p Skikkelig hønemor! God helg til dere skjønne snupper! :)

I dag har jeg vasket, igjen :p Føler jeg må holde alt ryddig og rent heeele tiden nå, i tilfelle noe skjer :p Så vasker og rydder konstant! Ryddet og vasket i klesskap og kjøkkenskap.. Skikkelig redebygging på gang her ;) og så har jeg og sambo vært ute for å shoppe klær og sko til han, skal ut med jobben i dag, blir vel siste gang han drikker før lillemann kommer tenker jeg :) Og så sitter jeg nå hjemme og er litt stressa for skolegutten min er med en kompis hjem fra skolen for første gang :p Skikkelig hønemor! God helg til dere skjønne snupper! :)

Kjenner til den følelsen og behovet for å klargjøre, den er kommet for fullt :) Gikk det bra sønnen din og besøk? Dattera mi var med hjem alene til ei venninne i barnehagen for første gang på mandag, og det verket i mammahjertet hele dagen bare med tanken. Hun hadde derimot bare storkost seg ;) God helg til deg også :)

Kjenner til den følelsen og behovet for å klargjøre, den er kommet for fullt :) Gikk det bra sønnen din og besøk? Dattera mi var med hjem alene til ei venninne i barnehagen for første gang på mandag, og det verket i mammahjertet hele dagen bare med tanken. Hun hadde derimot bare storkost seg ;) God helg til deg også :)
Ja, han hadde storkost seg :) Har vært med andre hjem fra bhg og sånn før, men nå er det helt nye og ukjente folk, så litt spennende er det :p Deilig at han allerede har fått seg en kompis da :D

Sjarmøren er hos mormor og blir der til i morgen, så jeg og mannen nyter en kveld alene. Spist biff, ser på nytt på nytt og planer om å sove leeeeeenge i morgen.

Sjarmøren er hos mormor og blir der til i morgen, så jeg og
mannen nyter en kveld alene. Spist biff, ser på nytt på nytt og planer om å sove leeeeeenge i morgen.

Hørtes herlig ut!! Nyt det :)

Her sitter jeg med halsbrann, kunne jammen klart meg uten, hadde egentlig tenkt å sove søtt nå :/

Hørtes herlig ut!! Nyt det :)

Her sitter jeg med halsbrann, kunne jammen klart meg uten, hadde egentlig tenkt å sove søtt nå :/

Usj, du har ikke noe du kan/vil ta mot halsbrannen?

Usj, du har ikke noe du kan/vil ta mot halsbrannen?

Nei har ikke det.. Har ikke vært så plaget egentlig, mer sporadisk... Og noen super med melk har ofte hjulpet.. Men vet jo hvorfor da, hadde taco i 18-tiden i går kveld :/

Herregud så kvalm!!! Tok EN liten bit sjokolade etter frokost og ble kvalm. Har hendt før og, men da har det gått over etter et par timer. Nå er det 8 timer siden snart, og kvalmen øker! Lunsj hjalp ikke, mettheten gjorde bare kvalmen verre faktisk. Jeg er i ferd med å klikke helt her. Verkende, kvalm, voksende klump i brystet under halsgropa og ingen tegn til bedring i det hele tatt. Har bakt en sjokoladekake i dag for å fryse ned, og bare synet av den gjør at jeg nesten brekker meg, ordentlig følelse av sjokoladeoverdose enda det bare var en liten bit.

Herregud så kvalm!!! Tok EN liten bit sjokolade etter frokost og ble kvalm. Har hendt før og, men da har det gått over etter et par timer. Nå er det 8 timer siden snart, og kvalmen øker! Lunsj hjalp ikke, mettheten gjorde bare kvalmen verre faktisk. Jeg er i ferd med å klikke helt her. Verkende, kvalm, voksende klump i brystet under halsgropa og ingen tegn til bedring i det hele tatt. Har bakt en sjokoladekake i dag for å fryse ned, og bare synet av den gjør at jeg nesten brekker meg, ordentlig følelse av sjokoladeoverdose enda det bare var en liten bit.

Huff! God bedring!

Har hatt besøk av ei venninne med babyen sin i dag - veldig koslig :-) Samboer lagde middag når han kom hjem, så nå sitter jeg bare og slapper av i sofaen med nett-tv.. er sånn uvel/kvalm + småsvimmel, så er ikke helt i storslag egentlig. Men det kommer seg nok :-)

skikkelig redebygging på gang tror jeg hehe har så vondt at jeg nesten ikke greier å røre meg og er fullstendig utslitt, alikevel går jeg og ordner, rydder, vasker og styrer i leiligheten hele tiden i dag. og hver gang jeg setter meg ned fordi jeg ikke greier å stå oppreist sitter jeg med en uro i kroppen og på nippet til å reise meg for å gjøre mer...

Jeg har første permisjonsdag i dag og fikk influensa i natt. :( Så jeg håper bare hun holder seg inne til nærmere termin, hvertfall til jeg rekker å bli frisk.

Jeg har første permisjonsdag i dag og fikk influensa i natt. :( Så jeg håper bare hun holder seg inne til nærmere termin, hvertfall til jeg rekker å bli frisk.

God bedring :) Skal se hun kommer når du er blitt frisk igjen :)

Back
Topp