Skravletråd

her er det ca 20 cm ny snø, og konstatert at de piggfrie vinterdekka rett og slett ikke er brukbare lenger.... men dom får holde til den andre bilen kjem om 1,5 uke..... ser på langtidsvarselet at det skal bli mildere og regn så da er det lov å håpe........ 

Hos oss er det ganske vekslende vær nå. Det snør, regner og plutselig opphold før det begynner igjen. Nesten artig å lese avisene om hvor mange som ikke har fått med seg at det var meldt 20cm over oslo og klager over dårlig brøyting osv. Det har jo vært varsla i flere dager nå.

jente09 + jente12 skrev:
Hos oss er det ganske vekslende vær nå. Det snør, regner og plutselig opphold før det begynner igjen. Nesten artig å lese avisene om hvor mange som ikke har fått med seg at det var meldt 20cm over oslo og klager over dårlig brøyting osv. Det har jo vært varsla i flere dager nå.

jente09 + jente12 skrev:

det som virkelig imponerte meg var å lese i dag tidlig at redningstjenesten (viking, falk og slike ting) hadde over 600 redninger på da ca 3 timer! En skulle jo tro at folk greide å skifte dekk og ikke kjørte med sommerdekk på føret. Spesielt siden dette er blitt advart om så lenge.

Shadow skrev:

jente09 + jente12 skrev:

det som virkelig imponerte meg var å lese i dag tidlig at redningstjenesten (viking, falk og slike ting) hadde over 600 redninger på da ca 3 timer! En skulle jo tro at folk greide å skifte dekk og ikke kjørte med sommerdekk på føret. Spesielt siden dette er blitt advart om så lenge.

ja, man skulle tro at folk skjønner at de ikke kan kjøre på sommerdekk. Dette skjer jo hvert år, skulle tro at nordmenn ikke hadde kjørt på snø før, og da spesielt i områdene rundt Oslo. Ganske egoistisk også, tenk om du kjører ned noen eller forårsaker en ulykke pga at du ikke gadd skifte dekk men tok sjansen på at det gikk bra.

jente09 + jente12 skrev:

Shadow skrev:

jente09 + jente12 skrev:

ja, man skulle tro at folk skjønner at de ikke kan kjøre på sommerdekk. Dette skjer jo hvert år, skulle tro at nordmenn ikke hadde kjørt på snø før, og da spesielt i områdene rundt Oslo. Ganske egoistisk også, tenk om du kjører ned noen eller forårsaker en ulykke pga at du ikke gadd skifte dekk men tok sjansen på at det gikk bra.

Skjønner ikke helt hvordan de tør å ta den risikoen! Også at dette skal komme som du sjokk og at folk faktisk kjører som om det ikke er snø er jo bare helt idiotisk! Men er vist altfor mange som ikke skjønner at snøen kommer hvert år og man må kjøre forsiktig på den.

Jeg hadde heldigvis time for dekkskift i dag, rett over veien, så da vi hadde fulgt storebror i bhg og frøkna sov så tok jeg med meg babycallen og raste over veien til verkstedet, leverte fra meg nøklene og løp hjem igjen. Rakk å måke litt snø også før hun våkna.

Jammen godt tima med dekkskifte i dag gitt

Vi fikk vinterdekkene på bilen på fredag da vi reiste til fjells. Men har heldigvis ikke hatt behov for å teste de ut her hjemme enda. Temperaturen faller ned mot null nattestid/kveld/tidlig morgen, men er tørre veier på dagen. Er glad så lenge snøen holder seg unna, for her blir den aldri liggende lenge uansett;-)

Klatremus Lillemann skrev:
Jeg hadde heldigvis time for dekkskift i dag, rett over veien, så da vi hadde fulgt storebror i bhg og frøkna sov så tok jeg med meg babycallen og raste over veien til verkstedet, leverte fra meg nøklene og løp hjem igjen. Rakk å måke litt snø også før hun våkna.

Jammen godt tima med dekkskifte i dag gitt

hehe, så bra :D det var perfekt timing vil jeg si :) 

Her fortsetter det å snø. Bedre enn slaps hvertfall. Var ei som kom hjem fra bhg i dag og var storfornøyd. De hadde laga snømann og andre snøting.

Jeg har rett og slett ikke giddet og måke snø i dag jeg. Har snødd i hele dag, og det snør enda. Jeg satser nå ALT på at det spådde regnvære kommer og tar med seg snøen enten i morgen eller onsdag.... 

Ettersom mannen ikke kommer hjem før på torsdag får jeg det rimelig tungt hvis regnet ikke dukker opp :p 

det har kommet 20 til 25 cm her tror je..... men satse nå iherdig på mildværet dom lover på onsdag je da..... koselig med snø..... men de piggfrie dekka mine var litt mere slitne enn je trodde...... grrr

jente09 + jente12 skrev:
Her fortsetter det å snø. Bedre enn slaps hvertfall. Var ei som kom hjem fra bhg i dag og var storfornøyd. De hadde laga snømann og andre snøting.

Så koselig da :D

Jeg er da veldig glad for at jeg slipper det været på en stund! 
Selvom jeg må gjøre noe jeg virkelig ikke liker og det er å lande på is!! blæææ dumme flyplasser, skulle gjerne hatt det slik at de alltid lander med kjempe god sikt og tørr bane :D

Shadow skrev:
Selvom jeg må gjøre noe jeg virkelig ikke liker og det er å lande på is!! blæææ dumme flyplasser, skulle gjerne hatt det slik at de alltid lander med kjempe god sikt og tørr bane :D

det er absolutt det beste, men dessverre ikke støtt slik i dette landet her.... 

nr 1 Nes H skrev:

Shadow skrev:

Er faktisk noen ganger is i Istanbul, men kan hende det er fordi flyet normalt lander der i 4 tiden :)

Shadow skrev:

nr 1 Nes H skrev:

Shadow skrev:

Er faktisk noen ganger is i Istanbul, men kan hende det er fordi flyet normalt lander der i 4 tiden :)

Blir det så kaldt der oxo altså?? 

Tenkte at hvis snøen holder til i morra skal jeg ta med Tristan ut :) Storesøster har snowracer så tenkte hun skulle tå ha han på fanget også skal jeg dra de bort etter gårdsplassen her :) Han var stor i øynene når alt var hvitt ute i dag, så blir spennende å se om han liker litt aking :)

Mystiqe skrev:
Tenkte at hvis snøen holder til i morra skal jeg ta med Tristan ut :) Storesøster har snowracer så tenkte hun skulle tå ha han på fanget også skal jeg dra de bort etter gårdsplassen her :) Han var stor i øynene når alt var hvitt ute i dag, så blir spennende å se om han liker litt aking :)

Lurer litt på om je skal ta med vesla ut å vise a snøen oxo.... en her i huset(katta) som absolutt ikke liv dette hvite iallefall.... blir vel inne pus til våren kjem han nå 

Kunne tenkt meg å ta bildene til årets julekort ute i snøen med begge ungene. men eldste vil ikke bli tatt bilde av i det hele tatt.

Back
Topp