Skravletråd



Klatremus Lillemann skrev:
Jeg er med! Og jeg er sikker på at vi kan slå april sin tråd ;)


I denne farta kan det se sånn ut ja :D

Og lurer på hva som er trengt nå om det er her eller BV for tok sinnsykt lang tid å få lastet ned denne svar greie
 


DinaF skrev:


Shadow skrev:


DinaF skrev:
Ja, det syns jeg!

Vi skal ha barnevakt om 2 helger =S
Merker jeg gruer meg litt.. Men er naboen da, også faddern til maria, skal ha en prøve natt før vi skal til kiel..

Noen fler som har hatt barnevakt over natta enda?


Har ikke hatt barnevakt over natta enda, kun når vi kom hit og svigermor passet Amina litt
mens vi fikk sovet litt etter noen lange dager.

Bra det er naboen da :D Og veldig greit med prøve natt :D


Ja, det er det.. Så da skal vi ut på big horn å spise god mat =) Sikkert litt vin å ;)


Hvordan er egentlig maten der? har hatt lyst til å prøve men aldri kommet så langt
 


DinaF skrev:
Ja, det syns jeg!

Vi skal ha barnevakt om 2 helger =S
Merker jeg gruer meg litt.. Men er naboen da, også faddern til maria, skal ha en prøve natt før vi skal til kiel..

Noen fler som har hatt barnevakt over natta enda?

Nei, vi har ikke hatt barnevakt over natta for noen av ungene vi faktisk, og ikke når de var babyer iallefall.

Men noe annet: Ammer du? Vil bare si at når du skal til Kiel bør du være forsiktig med alkoholen hvis du ammer, for større mengder alkohol kan ødelegge for melkeproduksjonen veldig brått. Kjenner ei som smertelig fikk erfare det. Pumpet på turen, men når hun kom hjem var det rett og slett ikke mye å hente. Det tok henne mye tid og krefter å få opp produksjonen igjen, og babyen hadde en del tørre bleier et par dager fordi hun ikke kunne gi for mye tillegg heller for at hun skulle få lagt til ofte for å få opp produksjonen.

Så  tenk over det når du er på ferie :)
 


Klatremus Lillemann skrev:


DinaF skrev:
Ja, det syns jeg!

Vi skal ha barnevakt om 2 helger =S
Merker jeg gruer meg litt.. Men er naboen da, også faddern til maria, skal ha en prøve natt før vi skal til kiel..

Noen fler som har hatt barnevakt over natta enda?

Vi har ikke hatt barnevakt for noen av ungene over natta vi faktisk. Og iallefall ikke når de var babyer. Men det går nok helt sikkert bra!

Men ammer du? Skal du pumpe på turen? Husk at alkohol kan ødelegge for produksjonen sånn brått. Kjenner noen som smertelig fikk erfare at mye alkohol og amming virkelig ikke er å anbefale. Hun pumpet på tur, men når hun kom hjem var det praktisk talt nesten tomt. Fikk heldigvis opp produksjonen igjen, men det kosta mye, og mange tørre bleier på babyen.

Så jeg ville nok vært forsiktig med alkoholen hvis du skal drikke - og du ammer.


Begynt å miste melka alt.. Så nå orker jeg ikke slitet.. Gått mange tårer allerede, så går i mest flaske, grøt og middager..
 


Shadow skrev:


nr 1 Nes H skrev:
nå har vi jo kakla i nesten 3 uker, så jammen skal vi kakle de siste dagene oxo..... 


hehe ja og lage en skikkelig lang tråd :D
Er ihvertfall det som er drømmen :D


hvor lang har doms blitt a?? 
 


DinaF skrev:


Klatremus Lillemann skrev:


DinaF skrev:
Ja, det syns jeg!

Vi skal ha barnevakt om 2 helger =S
Merker jeg gruer meg litt.. Men er naboen da, også faddern til maria, skal ha en prøve natt før vi skal til kiel..

Noen fler som har hatt barnevakt over natta enda?

Vi har ikke hatt barnevakt for noen av ungene over natta vi faktisk. Og iallefall ikke når de var babyer. Men det går nok helt sikkert bra!

Men ammer du? Skal du pumpe på turen? Husk at alkohol kan ødelegge for produksjonen sånn brått. Kjenner noen som smertelig fikk erfare at mye alkohol og amming virkelig ikke er å anbefale. Hun pumpet på tur, men når hun kom hjem var det praktisk talt nesten tomt. Fikk heldigvis opp produksjonen igjen, men det kosta mye, og mange tørre bleier på babyen.

Så jeg ville nok vært forsiktig med alkoholen hvis du skal drikke - og du ammer.


Begynt å miste melka alt.. Så nå orker jeg ikke slitet.. Gått mange tårer allerede, så går i mest flaske, grøt og middager..


ok, da er det jo greit. Men  hjalp det ikke med økedøgn heller? Her går produksjonen opp og ned, men jeg får den alltid opp igjen ved at frøkna er mer sulten og spiser oftere - særlig på natta. Er jo da melkeproduksjonshormonet er høyest.

Men det viktigste er jo at du er fornøyd med valget du har tatt da


Jeg er så bestemt på at jeg skal amme lenge denne gangen jeg, så jeg gjør alt i min makt for å få det til. Og heldigvis fullammer jeg fortsatt og frøkna legger godt på seg. Men så er det siste baby da, og første måtte jeg slutte å amme rundt 7 mnd pga en operasjon jeg skulle ha.
 


Klatremus Lillemann skrev:


DinaF skrev:


Klatremus Lillemann skrev:


DinaF skrev:
Ja, det syns jeg!

Vi skal ha barnevakt om 2 helger =S
Merker jeg gruer meg litt.. Men er naboen da, også faddern til maria, skal ha en prøve natt før vi skal til kiel..

Noen fler som har hatt barnevakt over natta enda?

Vi har ikke hatt barnevakt for noen av ungene over natta vi faktisk. Og iallefall ikke når de var babyer. Men det går nok helt sikkert bra!

Men ammer du? Skal du pumpe på turen? Husk at alkohol kan ødelegge for produksjonen sånn brått. Kjenner noen som smertelig fikk erfare at mye alkohol og amming virkelig ikke er å anbefale. Hun pumpet på tur, men når hun kom hjem var det praktisk talt nesten tomt. Fikk heldigvis opp produksjonen igjen, men det kosta mye, og mange tørre bleier på babyen.

Så jeg ville nok vært forsiktig med alkoholen hvis du skal drikke - og du ammer.


Begynt å miste melka alt.. Så nå orker jeg ikke slitet.. Gått mange tårer allerede, så går i mest flaske, grøt og middager..


ok, da er det jo greit. Men  hjalp det ikke med økedøgn heller? Her går produksjonen opp og ned, men jeg får den alltid opp igjen ved at frøkna er mer sulten og spiser oftere - særlig på natta. Er jo da melkeproduksjonshormonet er høyest.

Men det viktigste er jo at du er fornøyd med valget du har tatt da


Jeg er så bestemt på at jeg skal amme lenge denne gangen jeg, så jeg gjør alt i min makt for å få det til. Og heldigvis fullammer jeg fortsatt og frøkna legger godt på seg. Men så er det siste baby da, og første måtte jeg slutte å amme rundt 7 mnd pga en operasjon jeg skulle ha.


Har prøvd det meste denne gangen.. Er fornøyd nå, både jeg å snuppa =)
 


Shadow skrev:


DinaF skrev:


Shadow skrev:


DinaF skrev:
Ja, det syns jeg!

Vi skal ha barnevakt om 2 helger =S
Merker jeg gruer meg litt.. Men er naboen da, også faddern til maria, skal ha en prøve natt før vi skal til kiel..

Noen fler som har hatt barnevakt over natta enda?


Har ikke hatt barnevakt over natta enda, kun når vi kom hit og svigermor passet Amina litt
mens vi fikk sovet litt etter noen lange dager.

Bra det er naboen da :D Og veldig greit med prøve natt :D


Ja, det er det.. Så da skal vi ut på big horn å spise god mat =) Sikkert litt vin å ;)


Hvordan er egentlig maten der? har hatt lyst til å prøve men aldri kommet så langt


Jeg syns maten er drit god =)
 
For å kaste litt bensin på bålet angående flaske vs ammedebatten. Hva syns dere om de som bare gir flaske? Jentene mine har ikke blitt amma, men eldste fikk mm på flaske i 4mnd og nå fikk ho mm på flaske i 3uker.
 


nr 1 Nes H skrev:


Shadow skrev:


nr 1 Nes H skrev:
nå har vi jo kakla i nesten 3 uker, så jammen skal vi kakle de siste dagene oxo..... 


hehe ja og lage en skikkelig lang tråd :D
Er ihvertfall det som er drømmen :D


hvor lang har doms blitt a?? 


i går natt var den 15 sider mener jeg :) men i denne farten her skal ikke det være vanskelig ig ting går altfor tregt her til at jeg får med meg så mye
 


nr 1 Nes H skrev:


Shadow skrev:


nr 1 Nes H skrev:
nå har vi jo kakla i nesten 3 uker, så jammen skal vi kakle de siste dagene oxo..... 


hehe ja og lage en skikkelig lang tråd :D
Er ihvertfall det som er drømmen :D


hvor lang har doms blitt a?? 


Deres tråd er på 333 innlegg nå. Det skal vi vel slå! :)
 
prat i vei, men nettet er så ufattelig tregt. Pc`n står i flere minutter og jobber for å komme inn på sidene.
 


DinaF skrev:


Shadow skrev:


DinaF skrev:


Shadow skrev:


DinaF skrev:
Ja, det syns jeg!

Vi skal ha barnevakt om 2 helger =S
Merker jeg gruer meg litt.. Men er naboen da, også faddern til maria, skal ha en prøve natt før vi skal til kiel..

Noen fler som har hatt barnevakt over natta enda?


Har ikke hatt barnevakt over natta enda, kun når vi kom hit og svigermor passet Amina litt
mens vi fikk sovet litt etter noen lange dager.

Bra det er naboen da :D Og veldig greit med prøve natt :D


Ja, det er det.. Så da skal vi ut på big horn å spise god mat =) Sikkert litt vin å ;)


Hvordan er egentlig maten der? har hatt lyst til å prøve men aldri kommet så langt


Jeg syns maten er drit god =)


Hmmm da må det prøves en dag :)
 


jente09 + jente12 skrev:
prat i vei, men nettet er så ufattelig tregt. Pc`n står i flere minutter og jobber for å komme inn på sidene.


Samme her blir såååå irritert!!! så tror egentlig det er BV som har problemer igjen :)

Ang flaske så tror jeg at man burde gjøre som man vil og føler er riktig så lenge man ihvertfall prøver å gi barnet mm, syns faktisk det er viktigst også får folk si så mye de vil om nærhet og slike ting, jeg har ihvertfall ikke hatt noe problemer med det, og Amina har jo nesten ikke blitt ammet
 


jente09 + jente12 skrev:
For å kaste litt bensin på bålet angående flaske vs ammedebatten. Hva syns dere om de som bare gir flaske? Jentene mine har ikke blitt amma, men eldste fikk mm på flaske i 4mnd og nå fikk ho mm på flaske i 3uker.



Er ikke noe galt i det...
 


Shadow skrev:


DinaF skrev:


Shadow skrev:


DinaF skrev:


Shadow skrev:


DinaF skrev:
Ja, det syns jeg!

Vi skal ha barnevakt om 2 helger =S
Merker jeg gruer meg litt.. Men er naboen da, også faddern til maria, skal ha en prøve natt før vi skal til kiel..

Noen fler som har hatt barnevakt over natta enda?


Har ikke hatt barnevakt over natta enda, kun når vi kom hit og svigermor passet Amina litt
mens vi fikk sovet litt etter noen lange dager.

Bra det er naboen da :D Og veldig greit med prøve natt :D


Ja, det er det.. Så da skal vi ut på big horn å spise god mat =) Sikkert litt vin å ;)


Hvordan er egentlig maten der? har hatt lyst til å prøve men aldri kommet så langt


Jeg syns maten er drit god =)


Hmmm da må det prøves en dag :)



Anbefales
 


Shadow skrev:


jente09 + jente12 skrev:
prat i vei, men nettet er så ufattelig tregt. Pc`n står i flere minutter og jobber for å komme inn på sidene.


Samme her blir såååå irritert!!! så tror egentlig det er BV som har problemer igjen :)

Ang flaske så tror jeg at man burde gjøre som man vil og føler er riktig så lenge man ihvertfall prøver å gi barnet mm, syns faktisk det er viktigst også får folk si så mye de vil om nærhet og slike ting, jeg har ihvertfall ikke hatt noe problemer med det, og Amina har jo nesten ikke blitt ammet


Har samme problem på mobilen og mannen sin mobil, så da må det være bv som er problemet.

Jeg syns ikke man skal dømme folk for valget de tar. Alle har nok gode argumenter for det de gjør, og det må andre respektere.
 
Har litt problemer jeg også.. kjedelig altså
 


jente09 + jente12 skrev:
For å kaste litt bensin på bålet angående flaske vs ammedebatten. Hva syns dere om de som bare gir flaske? Jentene mine har ikke blitt amma, men eldste fikk mm på flaske i 4mnd og nå fikk ho mm på flaske i 3uker.


Jeg mener det er opp til hver enkelt, men jeg synes mange kanskje gir opp for fort. Iallefall av de jeg fysisk prater med/kjenner, og som jeg får høre historien til.

Storebror måtte få flaske fra ca 7 mnd, og jeg syntes det var et voldsomt styr. Altså, det gikk jo greit, men var mye lettere med puppen.

Og så mener jeg at man bør gi babyen den viktige morsmelka så lenge som overhodet mulig. Og da mener jeg at vi som mødre kanskje må stå på litt ekstra for å få det til. Ikke for enhver pris, men prøve litt ekstra.


Som de fleste her inne har fått med seg har jeg virkelig jobba for amminga, så jeg vet at det ikke bare er enkelt. Men jeg tror ærlig talt ikke det er mange som hadde holdt ut så lenge som jeg har gjort heller, så jeg er sikkert litt sær jeg og. Men jeg SKAL amme jenta mi, for jeg mener det er absolutt det beste for henne.

Så hvorfor ikke delamme da, hvis man faktisk har noe melk, sånn at babyen får viktige antistoffer?

Jeg vet at man vokser fint opp på MME også, jeg er selv vokst opp på det. Men dette er iallefall min personlige mening, og absolutt ikke noe angrep på dem som gir flaske. Men jeg velger heller å stå på litt ekstra i perioder og heller amme mer om natta hvis jeg trenger å øke produksjonen.

 
Jeg tar meg ikke nær av at noen kritiserer at jeg bare gir flaske. Jenta mi  var for svak til å suge den første tida, så pumpa og gav henne det lille som var allikevel var ikke det nok. Etter 3 uker så hadde ho knapt nok gått opp i vekt og hs anbefalte å gi mme. 

Vet at mange her inne jobber veldig for amming, og det er jo selvfølgelig bra. Men det er jo også mange (IKKE HER INNE) på andre forum som hetser de som ikke ammer. Poenget mitt er at man ikke dømme hverandre om man ammer eller gir flaske. Det kan ligge personlige eller medisinke grunner bak. Heller respektere valgene til hverandre.
 
Back
Topp