skravletråd

• Trådstarter Trådstarter MaiSeptAugSkatt
  • Opprettet Opprettet
Eg har tro på at man må unne seg litt innimellom, for å kunna holda ut....men d e for meg då ;) 

Eg og e sånn at eg passe veldig på ka eg spise dagen før veiedag....hehe, då må eg liksom ta igjen for ekstra spising i helgå :P (Har veiedag på mandag).

Av og til så orke eg ikkej skriva inn i vektklubb.no ka eg har spist, for eg vet d e for mye...så prøve heller å ta igjen dagen ittepå :P

Hege og Chris:
Man blir jo litt demotivert når man jobber så hardt for å få resultater...Men man kan jo ikke gi seg heller..Vi har det jo litt på samme måte...trener mye, og spiser riktig, men vekta er treg..Du trener jo en god del mer enn meg da..så synes jo det er rart det går sakte med deg og..Har du sjekka cm i det siste ? Kan jo hende de har krympa litt?? Selv måler jeg meg den 18. hver måned..så på lørdag skal målbåndet frem igjen. Er ganske spent...Prøver ikke ha så store forhåpninger, for da blir jeg så skuffa om det ikke skulle være store forskjellen..Men har hvertfall merka at "favorittbuksa begynner å passe igjen..Den passa ikke i starten av januar!
Imorgen har jeg og fullført 30 day shred..så jeg håper jo virkelig at det har skjedd NOE..Har tatt litt bilder underveis også..
Uansett så er vi flinke som trener og holder oss i form! Det er jo det viktigeste:)

Hekla85:
Jeg er helt enig med deg jeg. Man skal ikke være alt for strenge mot segselv..da er nok sjangsen for å sprekke veldig stor...
Selv har jeg vært veeldig streng mot megselv de siste ukene...ikke noe godis, pizza eller lignende....i håp om å få litt fortgang i sakene...men det har det ikke blitt...hehe...Så kommer til å ha en dag i uka hvor jeg unner meg litt...:)

Jeg har forresten bestillt meg ny vekt!!!
Tror den kommer i posten idag...Er så utrolig spent!! Har aldri hatt ei så avansert vekt før...hehe...så gleder meg til å få se hva fett% og muskelmasse er! Lurt på det så lenge...og metabolsk alder også:p
Tror ikke jeg klarer vente til mandag med å veie nå;)

Den vekten høres både veldig spennende ut og litt  " skremmende " ut  

Må være kjempe spennende å få alle fakta da , men kanskje ikke når jeg tenker meg om ...

Men vil tro vekten visser positive tall , du er jo kjempe flink å trene !

MaiSeptAugSkatt skrev:
Jeg synes det er leit at det har blitt så lite liv her inne..Var jo sååå bra her for et år siden på denne tiden...
Så jeg lager herved en liten skravletråd

Hvordan går det med dere alle? hvordan ser helga ut hos dere? blir det noen utskeielser eller er dere strenge i helgene og kanskje?

Ja, enige....men får bare skravle me andre då :) 

I mårå så ska eg ver hjemma på kvelden for maen ska til ein kompis, så då ska d gå greit å ikkej inta så mange kalorier :P men på lørdag ska eg i firmafest....så d blir nok litt godt i glasset og d e jo kalorier det og! Ikkje lett å kombinere livsglede og livsstil alltid :p

Ellers så har eg slanka meg siden 1.januar, og gått ned 1,5 kg, d går ikje fort, men det går rett vei ialelfall :)

lucillen skrev:
Den vekten høres både veldig spennende ut og litt  " skremmende " ut  

Må være kjempe spennende å få alle fakta da , men kanskje ikke når jeg tenker meg om ...

Men vil tro vekten visser positive tall , du er jo kjempe flink å trene !

Ja litt skremmende...Men jeg håper jo det har skjedd noe siden jeg la om livsstilen helt og begynnte å trene for 1år siden...Skal teste den imorgen tenkte jeg...Fikk den i ettermiddag=)
Men hva er egentlig "bra" å ha i fett% og muskelmasse??

Jeg er klar over at sikkert flere her inne stusser endel på at jeg stresser med å gå ned ivekt...siden jeg faktisk er normalvektig,og ikke har noe høy vekt..
Vil derfor dele et bilde av meg...er egentlig et før-etter bilde fra 30 day shred..første bildet dag 1 og andre bildet er idag, dag 30..Ikke store forskjellen desverre...men har forsvunnet 11cm og 2.4kg da...Men magen jeg vil ha bort er det jo nesten ingen forskjell på...
Så her kan dere se at jeg faktisk har ganske stor mage,,til tross for ei vekt på ca 65 og høyde på 167...

har du delte magemuskler??
syns ikke magen din er stor, men den stikker jo litt ut, noe som er typisk for delte magemuskler...

har dette selv, men har også mye mer fett så jeg drømmer jo om en mage som din!!
hihi...

men det syns jo godt på etter-bildet at du begynner å få markerte muskler øverst, hvertfall!!

hmm...det veit jeg ikke...hva er delte magemuskler?hvordan finner jeg ut om jeg har det?
Magen var jo ganske mye mindre ifjor sommer(veide da 6kg mindre enn nå..om du klikker inn på bloggen min ser du bilde på forsiden der))..
Men har alltid hatt heng:( selv da vekta var 59 så var den absolutt ikke flat...
Begynner jo å bli litt lei ...operasjon er kanskje eneste løsning..men vil jo helst unngå det også...hehe..
Midja er jeg fornøyd med nå...mista 4cm der etter shredden...Men er nederste del av magen som jeg sliiter sååå med...ææææ....trening nytter jo ikke heller,,,what to do???

MaiSeptAugSkatt skrev:
hmm...det veit jeg ikke...hva er delte magemuskler?hvordan finner jeg ut om jeg har det?
Magen var jo ganske mye mindre ifjor sommer(veide da 6kg mindre enn nå..om du klikker inn på bloggen min ser du bilde på forsiden der))..
Men har alltid hatt heng:( selv da vekta var 59 så var den absolutt ikke flat...
Begynner jo å bli litt lei ...operasjon er kanskje eneste løsning..men vil jo helst unngå det også...hehe..
Midja er jeg fornøyd med nå...mista 4cm der etter shredden...Men er nederste del av magen som jeg sliiter sååå med...ææææ....trening nytter jo ikke heller,,,what to do???

Kor lenge siden e d du fødte? 
De damene eg jobbe med, som har større unger enn meg...seie d kan gå flerne år, før den forsvinne litt delvis av seg sjøl.....Ungene deirast går på skolen då, og de ser heilt supre ud :) Men d tok flerne år for hu eina....

Hekla85 skrev:

Kor lenge siden e d du fødte? 
De damene eg jobbe med, som har større unger enn meg...seie d kan gå flerne år, før den forsvinne litt delvis av seg sjøl.....Ungene deirast går på skolen då, og de ser heilt supre ud :) Men d tok flerne år for hu eina....

mine barn er 1år, 3år og 4år...
var nede i 59kg ifjor sommer..magen så ganske mye bedre ut da...men likevel sleit jeg jo med å få vekk magen..den hang fortsatt :(

hvis du vil sjekke om du har delte magemuskler, kan du legge deg på ryggen, og løfte hodet som om du skal ta sit ups..
kjenn etter med fingrene dine over og under navlen, får du en eller flere fingre mellom to "kanter" liksom, har du delte muskler...
da virker ikke disse musklene helt, liksom, sånn at det som er innvendig liksom trykker magen utover, og hindrer flat mage...

man skal ikke trene vanlige sit ups om man har det, men når ingen vet om hverken problemet eller at man ikke skal det blir det værre...
hehe...

noe kan trenes opp, men siden det har gått så lang tid, kan det være du må under kniven...

solstråla skrev:
hvis du vil sjekke om du har delte magemuskler, kan du legge deg på ryggen, og løfte hodet som om du skal ta sit ups..
kjenn etter med fingrene dine over og under navlen, får du en eller flere fingre mellom to "kanter" liksom, har du delte muskler...
da virker ikke disse musklene helt, liksom, sånn at det som er innvendig liksom trykker magen utover, og hindrer flat mage...

man skal ikke trene vanlige sit ups om man har det, men når ingen vet om hverken problemet eller at man ikke skal det blir det værre...
hehe...

noe kan trenes opp, men siden det har gått så lang tid, kan det være du må under kniven...

likte ikke det svaret altså...hehe...
Er jo egentlig klar over det da..Men håper likevel i det lengste at jeg kan få skikk å magen heelt selv...hihi...
Får legge meg på ryggen og sjekke musklene jeg nå da..hehe

har du fått sjekket enda?
jeg sliter med det samme, og nå som jeg trener så hardt og mye, begynner jeg å slite...
magen klarer ikke å stabilisere under trening, så det går ut over ryggen, jeg kan ikke løfte så tunge vekter som jeg vil, og trener jeg for mye mage får jeg så vondt i ryggen så jeg sliter i hverdagen...
så nå har jeg satt igang en prossess for å få dekt en operasjon!!

men det tar nok mange måneder, om jeg i det hele tatt får grini meg til det...
delte magemuskler annsees som kun kosmetisk om man ikke får brokk av det...

MaiSeptAugSkatt skrev:
Jeg har forresten bestillt meg ny vekt!!!
Tror den kommer i posten idag...Er så utrolig spent!! Har aldri hatt ei så avansert vekt før...hehe...så gleder meg til å få se hva fett% og muskelmasse er! Lurt på det så lenge...og metabolsk alder også:p
Tror ikke jeg klarer vente til mandag med å veie nå;)

Hvor bestilte du den og hva kostet den? 

Ninoz:
digger signaturen din!!!
eller, lagsignaturen, da...
hehe...

Takk Solstråla 
Måtte lage ny når vi ble brunt lag! Var litt artig med den sykkelen, hehe ;)

i dag er det 3 dagen jeg bruker mye av tiden i en stol med en sovende/sløvende liten jente i fanget...
blir så som så med både trening og mat, noen trøstemåltider fulle av sukker har det blitt..
men de fleste måltider er greie nok karbomessig, og snille mannen min ga bort treningskvelden sin i går så jeg fikk tatt en pilatestime!!

takler så dårlig at minsta er dårlig...
hehe...

hvordan ser det ut som deres uke skal bli, da???

solstråla skrev:
har du fått sjekket enda?
jeg sliter med det samme, og nå som jeg trener så hardt og mye, begynner jeg å slite...
magen klarer ikke å stabilisere under trening, så det går ut over ryggen, jeg kan ikke løfte så tunge vekter som jeg vil, og trener jeg for mye mage får jeg så vondt i ryggen så jeg sliter i hverdagen...
så nå har jeg satt igang en prossess for å få dekt en operasjon!!

men det tar nok mange måneder, om jeg i det hele tatt får grini meg til det...
delte magemuskler annsees som kun kosmetisk om man ikke får brokk av det...

Nei, jeg har ikke sjekka:p
Prøvde, men skjønnte det ikke heelt...Når jeg trykka ned på magen, ved navelen der var det bare hardt(under flesket da)
Skal be gubben sjekke det på meg når han kommer hjem fra jobb idag!

Så spennende at du skal prøve å få opr. Det synes jeg du fortjener!
Er et strev dette!!! Jeg og har veldig lyst...men har nok ikke god nok grunn til å få det dekt...Og ikke har jeg 40000 heller...så da får jeg bare fortsette med trening og sunnt kosthold og håpe magen vil bli litt mindre hvertfall=)

Back
Topp