skravletråd

• Trådstarter Trådstarter MaiSeptAugSkatt
  • Opprettet Opprettet
Må bare si at jeg blir bare mer og mer kjempe imponert av den ennorme treningsgleden dere har jenter ! ! !

Blir ennormt motivert av dere !

Så nå har jeg gått til innkjøp av stavgang staver ... det hjelper kroppen kjempe mye siden jeg kjenner mye mindre smerter ved bruk av stavgange . Herlig !

Sist søndag gikk jeg vel 2 timer stavgange og i går gikk jeg vel 3 timer

Skal bli kjempe bra framover våren når snøen og isen er borte vekk og det har blitt tørrere i terrenget

Har tenkt lenge på stavgang , men slått det fra meg hele tiden , kunne liksom ikke bruke slikt når en er ung liksom ... hehe

Men angrer ikke nå !

Håper dere alle får bedre resultater på vekten !

Her var det dessvere røde tall i dobbel betydning ...

Kanskje jeg avverget total katastrofe i går ved å ta en lang og tung tur ...

Lov å håpe !

Helgen har gått veldig bra her å :) Siste helgen av måneden, og jeg har holdt meg unna alle utskeielser ;) For de som ikke har fått det med seg så har jeg en superslanke måned i februar!!! :) Nå er det bare 3 dager igjen av måneden!! Så er veldig spent på resultatet ;) Målet mitt var å greie 5 kg, men det blir nok mer.....

Gikk også tur med vogn både lørdag og søndag :)

lucillen skrev:
Må bare si at jeg blir bare mer og mer kjempe imponert av den ennorme treningsgleden dere har jenter ! ! !

Blir ennormt motivert av dere !

Så nå har jeg gått til innkjøp av stavgang staver ... det hjelper kroppen kjempe mye siden jeg kjenner mye mindre smerter ved bruk av stavgange . Herlig !

Sist søndag gikk jeg vel 2 timer stavgange og i går gikk jeg vel 3 timer

Skal bli kjempe bra framover våren når snøen og isen er borte vekk og det har blitt tørrere i terrenget

Har tenkt lenge på stavgang , men slått det fra meg hele tiden , kunne liksom ikke bruke slikt når en er ung liksom ... hehe

Men angrer ikke nå !

Så kjekt å lese:) Motivasjonen din smitter..Jeg synes du har gjort en utrolig god jobb til nå...Blir godt når det blir vår, og man kommer seg mer ut på tur...det er jo så godt!!=)
Selv om vekta di har gått litt opp, så synes jeg ikke du skal ta det tungt..Du er jo så flink uansett...vekta svinger jo fra dag til dag..Nedgangen kommer nok neste uke skal du se:)
Her er jeg så lei mandagsveiing...Ikke sjekka enda...veit ikke om jeg tør heller...hehe...Vært kjempeflink hele helga...Men av erfaring går jeg likevel alltid opp til mandagen igjen...rart det der...skikkelig rart faktisk! det kan være litt demotiverende..så lurer faktisk på å slutte å veie meg mandager...fredag er så mye bedre;)

Takker får gode ord !

Blir kjempe herlig når det blir skikkelig vår nå ! Masse ekstra energi og overskudd !

Enig med deg med mandagsveiingen . Fredagen er mye kjekkere veiedag !

Har selv sett at om jeg har det same rekneskapet får en uke fredag til torsdag eller mandag til søndag med det same tallene får å få kostholdet og aktivitet i balanse , så visser fredagen uannset bedre resultater enn hva mandagen gjør ... det er litt kjedelig !

Har tenkt om det kan være at jeg er " tyngre " i kroppen på mandagen siden jeg prøver hver søndag å utnytte til en kjempe lang gå tur . Eller at det jeg spiser som godis på lørdagen setter seg mildt sagt fast , selv om jeg kan spise det når jeg ser at det skal ikke slå negativt ut i rekneskapet .

Nei blir ikke klok jeg heller på dette !

Jeg stemmer for en "fredagsslankekrig" neste gang 
Nå har det vært 2 ganger på rad med mandager....
Tror at folk slapper litt mere av gjennom hele uken hvis en veier fredag! Syns helgene blir pes og stress når en hele tiden har i bakhodet at man skal veie mandag......

MaiSeptAugSkatt skrev:

Ja, jeg kjenner jeg har savna å unne meg noe godt...hehe..

Har sett på treningsutfordringa...og du trener jo mye du da! du er kjempeflink!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lett å bli hekta...hehe...
Krysser fingrer for ei fin uke med friske barn:):)

ja, det har blitt endel minutter trening i februar, det kommer jeg ikke unna... hehe...
men, all treningen forgje uke var på bekostning av gubben sin trening, og det skjer nok ikke igjen  på en stund, da vi begge skal gå halvbirken på ski om et par uker...
han begynner å bli stresset, har ikke fått trent som han hadde planlagt!!
hihi...
han var snill, da. som lot meg trene på hans kvelder...

du er ikke akkuratt så dårlig på den treninga du heller!
også hjemme, uten en instruktør som pusher deg...
(bortsett fra jillian, da..)

og takk for fingerkryssingen, håper den hjelper!!

MaiSepAugSkatt: kult profilbilde!!! er det deg??

solstråla skrev:
MaiSepAugSkatt: kult profilbilde!!! er det deg??

Takk! hehe, ja det er meg;) tatt igår...Ble skikkelig overraska over megselv da jeg fikk det til! Har aldri klart dette før...Så da måå jo treninga har vært godt for noe...hehe

solstråla skrev:

MaiSeptAugSkatt skrev:

Ja, jeg kjenner jeg har savna å unne meg noe godt...hehe..

Har sett på treningsutfordringa...og du trener jo mye du da! du er kjempeflink!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lett å bli hekta...hehe...
Krysser fingrer for ei fin uke med friske barn:):)

ja, det har blitt endel minutter trening i februar, det kommer jeg ikke unna... hehe...
men, all treningen forgje uke var på bekostning av gubben sin trening, og det skjer nok ikke igjen  på en stund, da vi begge skal gå halvbirken på ski om et par uker...
han begynner å bli stresset, har ikke fått trent som han hadde planlagt!!
hihi...
han var snill, da. som lot meg trene på hans kvelder...

du er ikke akkuratt så dårlig på den treninga du heller!
også hjemme, uten en instruktør som pusher deg...
(bortsett fra jillian, da..)

og takk for fingerkryssingen, håper den hjelper!!

Du er så flink!  snill mann som lar deg få trene på hans kvelder da:):):)
Joda, er jo igang med trening jeg og...synes selv jeg trener mye nå...hehe....Men vekta går det likevel saaaakte med,..hehe...
Går stort sett i jillian..Men hun er jo en god instruktør hun og da...hehe..
Men om ca 1 uke nå har jeg tredemølle i hus også...så da blir det nok litt mindre jillian, og mer løping! Gleder meg litt til det ja!!=)

ninoz skrev:
Tror at folk slapper litt mere av gjennom hele uken hvis en veier fredag! Syns helgene blir pes og stress når en hele tiden har i bakhodet at man skal veie mandag......

Jeg er SÅ enig!
Mandagsveiing er ikke noe for meg...ødelegger hele helga...hehe...blir jo gående å tenke på det hele tiden...og det orker jeg ikke...Derfor trakk jeg meg fra slankekrigen igår...Men også litt for det har vært så lite liv på trådene denne runden...føler jeg bare skreiv til megselv....Satser på det blir bedre i neste runde...Bør hvertfall ha litt lenger påmeldingsfrist synes jeg...Var jo mange som ikke rakk å melde seg på denne runden....
Du er jo råflink ninoz! Gratulerer med så superbra nedgang!!!!

hva gjør dere for å unngå trøstespising, jenter???

jeg er helt for at man skal unne seg noe godt innimellom, men ikke som trøst...
trøstespising er jo en uvane man helst bør bli kvitt, men der sliter jeg mega!!

enkelte dager er tøffere enn andre, og av gammel vane leter jeg da rundt i skapene etter noe som kan gi meg trøst...

hvordan løser dere det?

jeg "sprakk" på 100 gram sjokolade her nå, sukkerholding sådan.
ikke at jeg bryr meg om kaloriene, men siden jeg lever ganske så streng lavkarbo og har gjort det i snart et år, blie jeg jo så dååårlig av sukker!!!
det kjennes ut som om jeg har et blodsukker på 30 nå, jeg er svimmel og kvalm, og uggen i hele kroppen.

hvorfor klarer jeg likevell ikke å la være!?!?!

MaiSeptAugSkatt skrev:

ninoz skrev:

Jeg er SÅ enig!
Mandagsveiing er ikke noe for meg...ødelegger hele helga...hehe...blir jo gående å tenke på det hele tiden...og det orker jeg ikke...Derfor trakk jeg meg fra slankekrigen igår...Men også litt for det har vært så lite liv på trådene denne runden...føler jeg bare skreiv til megselv....Satser på det blir bedre i neste runde...Bør hvertfall ha litt lenger påmeldingsfrist synes jeg...Var jo mange som ikke rakk å melde seg på denne runden....
Du er jo råflink ninoz! Gratulerer med så superbra nedgang!!!!

Ja, det er kjedelig at det er så lite skravling :( Burde vært flere som var med, så vi satser på det blir flere neste gang ;)  Ja, folk må få sjanse til å melde seg på..... Gikk litt fort denne gangen..... Men om vi skal bli ferdig til sommerferien, så har ikke vi så god tid etter påske heller.....
Takk for det :) Har hatt en streng måned! Bare 2 og 1 halv dag igjen nå :) Så til helga skal jeg kose meg ;) Blir 1 kosedag i uka framover, og det blir vel lørdagen tenker jeg!
Er spent på hvor mange cm jeg har gått ned, har ikke målt siden 1/2.....

solstråla skrev:
hva gjør dere for å unngå trøstespising, jenter???

jeg er helt for at man skal unne seg noe godt innimellom, men ikke som trøst...
trøstespising er jo en uvane man helst bør bli kvitt, men der sliter jeg mega!!

enkelte dager er tøffere enn andre, og av gammel vane leter jeg da rundt i skapene etter noe som kan gi meg trøst...

hvordan løser dere det?

jeg "sprakk" på 100 gram sjokolade her nå, sukkerholding sådan.
ikke at jeg bryr meg om kaloriene, men siden jeg lever ganske så streng lavkarbo og har gjort det i snart et år, blie jeg jo så dååårlig av sukker!!!
det kjennes ut som om jeg har et blodsukker på 30 nå, jeg er svimmel og kvalm, og uggen i hele kroppen.

hvorfor klarer jeg likevell ikke å la være!?!?!

Finn noe sunt du kan spise istedenfor ;) Nøtter, kokesjokolade (70% kakao), eller kanskje du kan lage noe av dette? http://lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/godis-snacks/
Går sikkert an å fryse ned sånn du har til et akutt tilfelle ;)

Jeg er veldig spent hvor tid neste slankekrig starter , får meg er dette en super motivasjon , men er redd neste runde kan krasje helt med ferien ... Vet ikke helt enda hvor tid ferien er men mest trulig uke 25 , det vil si 9 uker fra 10 april . Så jeg skulle ønske oppstarten hadde blitt rundt 30.03 med veiefri 06.04 , og det blir jo 10 uker til 15 juni med veiefri påske ... Hadde passet " perfekt " må jo satse på å ikke komme i noen semifinale da ...

Nei , denne var en vanskelig nøtt !

ninoz - jeg er kjempe spent å høre resultatene etter denne super månden din

Jeg kjenner meg igjen i problemmet med trøstespising , gjorde dette i veldig mange år . Hadde en stooor svakhet får kaker , cola , smågodt og kips . Dette var dessvere trøst hele tiden . Har jobbet med dette problemmet selv siden august 2010 og føler jeg har funne kontrollen , men vet at i perioder er det ikke alltid helt lett .
Har selv bestemt at lørdagen er kosedagen . I begynnelsen slett samvittigheten mye med dette . Får trodde hele tiden at det ville ikke gå å skille mellom kosedag og trøst . Men etterhvert så jeg at jeg hadde kontrollen ! Har som sagt vært perioder med trøst men aldri mer enn max 4 dager men da som ekstra kosedager . Men vet alt hvor vanskelig dette er !

Mine løsninger på tøffe dager er rett og slett å ha nødløsninger ... noen biter mørk sjokolade , nøtter , popcorn , 70 % sjokolademousse , bær og vaniljekesam , yoghurtnøtter , fruktsalat , litt ekstra mettende middag .

Som sagt dette er mine nødløsninger , men jeg prøver alltid med vann først og ofte har dette vært nok eller en lang gå tur ute i naturen , ikke alltid en lang tur men bare gå til et stille og rolig sted og bare fokusere på været - omgivelsene rundt der og da - farger +++ og prøve på en måte å koble bort det som søker trøsten / trøstespisingen ...

ja, må blir flinkere til å ha både nødløsninger i hus, og å heller finne på noe når lysten spiser meg opp... hehe...
det vanskeligste er vell egentlig at det er så mye jeg alt unner meg i hverdagen, jeg spiser feks nøtter hver dag, og sukkerfri sjokolade kan det fort bli 2-3 ganger i uka..
dette ser jeg på som greit, for det er små mengder, og ikke som trøst men kos...

-men i går, gjorde jeg ikke annet enn å spise hele dagen!! hehe...
når jeg først fikk i meg sukker, våkner jo karbojunkien raskt til live, og det er uhorvelig mengder lovlig mat jeg inntar før den sovner igjen..
men, men...
ny dag i dag!

Dårlig med skravling i lag tråden vår, så jeg lufter litt av tankene mine her og ;)

Jeg kjenner jeg gruer meg litt til mars!! Litt redd for at jeg skal skeie skikkelig ut å ikke klare å begrense meg siden jeg har gått en måned uten noe som helst (annet enn 1 plate kokesjokolade).......

Men jeg har bestemt meg for å fortsette å leve noen lunde lavkarbo!
Jeg var jo veldig usikker i høst på om det var bra for helsen i det lange løp og sånn... Var jo i den perioden det var store overskrifter om hvor farlig det kunne være i div aviser!!! Og i tillegg kjenner sambo en som "mistet" biceps eller triceps ned til albuen/underarmen etter å ha levd på ekstrem lavkarbo med masse fett!!! Det hele gjorde at jeg begynte å kjenne etter hvordan jeg følte meg, og til slutt tror jeg at jeg innbilte meg at jeg ikke var i form så jeg begynte å spise "normalt" igjen....

I januar begynte jeg å lese om denne blodtype dietten, og der fant jeg ut at kostholdet som er tilpasset min blodtype er jo nesten helt lik lavkarbo!! Så da kan jo det ikke være så farlig for meg å spise sånn... Er nesten helt sikker på at de som har blitt dårlig av det kostholdet har en blodtype som er dårlig tilpasset mat som ikke inneholder karbo!!

Noen av dere som har testet ut blodtypedietten?

lucillen skrev:
ninoz - jeg er kjempe spent å høre resultatene etter denne super månden din

Ja, det blir spennende å måle i morgen :)

Back
Topp