Skravletråd uke 9

Da har jeg laget terminliste, som etterspurt :salut Bare så redd jeg må flytte ut, større sjanse for det ved graviditet på min alder.. Men da kan jeg kopiere den til noen av dere andre, og slette min versjon :)
Vi må være optimistiske! Dette går så bra så :Heartred Og takk som laget gruppe @Mindel!!

Last edited:
Sist jeg var gravid så var det ikke tidlig ultralyd så da skulle man ikke til lege/jordmor før uke 12. Nå må man vel dra tidligere slik at man kan henvises? Når bestiller dere første time? Og drar dere til jordmor eller lege? Må vel ta blodprøver også :)

Siden jeg hadde en stor blødning på samme dag som jeg skulle ha mens, antok jeg at innsettet vårt hadde gått dårlig. Så viste det seg at hcgen steg og testene ble mer og mer positive selv med blødning. Sniker meg derfor forsiktig inn hit og håper på november baby for oss også. Hcg på 1018 i dag :love017

Siden jeg hadde en stor blødning på samme dag som jeg skulle ha mens, antok jeg at innsettet vårt hadde gått dårlig. Så viste det seg at hcgen steg og testene ble mer og mer positive selv med blødning. Sniker meg derfor forsiktig inn hit og håper på november baby for oss også. Hcg på 1018 i dag :love017
Ååh, nå ble jeg glad! Så fantastiske nyheter!

Sist jeg var gravid så var det ikke tidlig ultralyd så da skulle man ikke til lege/jordmor før uke 12. Nå må man vel dra tidligere slik at man kan henvises? Når bestiller dere første time? Og drar dere til jordmor eller lege? Må vel ta blodprøver også :)
Jeg sendte melding til jordmor forrige uke, hun søkte på plass for meg, så fikk time allerede for en uke siden på sykehuset :knegg: Men bor på en liten plass og sånt, så man er litt på hils med behandlere :knegg:

Fikk time hos jordmor i min uke 6, men egentlig litt overflødig nå kanskje, siden jeg fikk ultralyd i uke 6. Det var etter eget ønske.

Fikk time hos jordmor i min uke 6, men egentlig litt overflødig nå kanskje, siden jeg fikk ultralyd i uke 6. Det var etter eget ønske.
Ja jeg skal jo på UL i uke 7, så tenkte jeg bestiller time hos lege eller jordmor etter den. For da vet jeg at det er noe inni der hvertfall :love017

Jeg fikk beskjed av min lege om å komme på time rundt uke 8, så jeg har bestilt time da :)

Med første var første kontroll etter uke 12, men det endret seg en gang mellom 2018-2021 så med nr 2 var jeg på kontroll i uke 7 (første kontroll er vel mellom 6-12) men nå får alle tilbud om tidlig ultralyd i uke 11-13 så greit å komme inn til time i grei tid så man kan henvises :) jeg foretrekker jordmor, men mulig jeg skal ta noen andre blodprøver så da blir det lege

I dag var jeg hos legen (for noe helt annet) og da satte hun meg opp på time til svangerskapskontroll og blodprøver om 1 måned. Iiih, da ble det brått litt mer virkelig :D Veldig merkelig å snakke om det med andre enn samboer :laughing002

Jeg har fått time til lege om en måned. Da er jeg 10+2 tror jeg.

Ja, godt man har forumet her og, tenker liksom på dette 24/7, men begrenset hvem man kan prate med :knegg: :bookworm:

Da har jeg sendt melding til helsestasjonen :Heartred Veldig spennende.

Back
Topp