Skravletråd uke 19

Flere som har nesten menssmerter nå for tiden? Dunker i livmor, hele kroppen pulserer og jeg ble veldig anspent i korsryggen!
Jeg ble helt slått ut kjente jeg, blir nok liggende resten av dagen.
 
Noen som vet om fødeprogrammer/serier o.l, som ligger tilgjengelig på Netflix, viaplay eller HBO?

Så det lå noe på nrk.no, kjempe gammelt...siden før min mor ble født :confused: Ikke like aktuelt.

Set er ikke så gammelt det der fødeavdelingen som ligger på nrk :hilarious::joyful: filmet i 2010 :hilarious::hilarious::hilarious: men ser eldre ut ja. Helt enig med deg i den.
Tlc har jo hatt "a babystory", "i didn't know i was pregnant".
Og så er det jo fødeavdelingen da. Men usikker på hva kanal den gikk på, og om det går ann å se nå.
Anbefaler også "melk", og "the let down" men husker ikke hvor de ligger ute. De ligger på en streaming tjeneste.
 
Nei, du dør nok ikke ;) Du tar jo en sjanse, men det må være opp til deg om det er verdt det eller ikke :)

Du dør jo ikke av det, men er jo en risiko for at akkurat den ene spekeskinka inneholder bakterier som er farlige for fosteret. Så du må jo selv velge om du tar sjangsen.
 
Flere som har nesten menssmerter nå for tiden? Dunker i livmor, hele kroppen pulserer og jeg ble veldig anspent i korsryggen!
Jeg ble helt slått ut kjente jeg, blir nok liggende resten av dagen.

Jeg har hatt murringer i dag, spesielt på venstre side. Er vel livmor som vokser. Kjenner det også litt i korsryggen. Prøver å hvile mye og ikke stresse sånn på jobb, selv om akkurat det er vanskelig. Jeg gir ikke 100% på jobb om dagen altså, mer 60-70 % :p
 
hehe.. men er det ikke like ille å spise vanlig skinke? eller salami, kylling pålegg osv?

Nei, skinke som er røkt/kokt er ikke det samme.
Salami, ja. Må i så fall varmebehandles.
Men du kan spise altså, sjansen er liten for listeria - men den er jo der :)
 
Åååååh.. Jente på 15 mnd som plutselig har bestemt seg for å være koooooko på natta!

Gikk på jobb med 2 timer søvn i bagasjen i dag, zombie-lærer :)

Hjelper ikke med gravidhormonene heller, gråter og graver meg ned mens det står på - må nesten le litt av meg selv..!
 
Flere som har nesten menssmerter nå for tiden? Dunker i livmor, hele kroppen pulserer og jeg ble veldig anspent i korsryggen!
Jeg ble helt slått ut kjente jeg, blir nok liggende resten av dagen.
Ja! Plutselig begynt å få det igjen, synes det er relativt lenge siden sist.. uke 7 eller noe
 
Åååååh.. Jente på 15 mnd som plutselig har bestemt seg for å være koooooko på natta!

Gikk på jobb med 2 timer søvn i bagasjen i dag, zombie-lærer :)

Hjelper ikke med gravidhormonene heller, gråter og graver meg ned mens det står på - må nesten le litt av meg selv..!

Huff! Godt når dagen er over da! Har hatt noen av de dagene jeg også :p Festlig til tider, noen dager går alt i surr, og jeg sier bare feil (roter med ord osv), elevene syns nok det er ganske morsomt da.. :p hehe
 
Flere som har svingene mage for tiden?! Veksler mellom stein hard og helt løs.. Så frustrerende :banghead:

Er så misunnelig på alle de «flinke gravide» som ikke legger på seg mer enn de skal, de har ikke vondt en eneste plass på kroppen, sover greit om natta, slipper hele kvalme og oppkast styret og som virkelig GLØDER nydelig vakker gravid til en hver tid.
Føler meg allerede som en svær hval, som ikke passer noen klær lengre, med svært misfornøyd mage der innholdet til tider kommer begge veier, ser ut som at jeg akkurat gikk ut av 10 klasse med alle disse kvisene i trynet, huden er tørr og kløøøøøør! Og hvis jeg skal bli seende ut som sist, så hovner jeg vel opp om noen uker også:hilarious:

Mulig dette hører til i klagetråden da men:bag::hilarious:
 
Noen som vet om fødeprogrammer/serier o.l, som ligger tilgjengelig på Netflix, viaplay eller HBO?

Så det lå noe på nrk.no, kjempe gammelt...siden før min mor ble født :confused: Ikke like aktuelt.
Jordmødrene på NRK er veldig fin synes jeg, ligger på NRK tv :)
 
Skal til jordmor i dag igjen, føler egentlig at jeg nettopp var der, men det er jo 4 uker siden :hilarious:

Var på vekta, har gått ned 4kg siden jeg ble gravid, så det blir nok jm fornøyd med (har alt for mye ekstra), og spent på om hun prøver med doppler i dag (13+2).
Ellers tror jeg ikke det blir noen lang time i dag :hilarious:
 
Flere som har svingene mage for tiden?! Veksler mellom stein hard og helt løs.. Så frustrerende :banghead:

Er så misunnelig på alle de «flinke gravide» som ikke legger på seg mer enn de skal, de har ikke vondt en eneste plass på kroppen, sover greit om natta, slipper hele kvalme og oppkast styret og som virkelig GLØDER nydelig vakker gravid til en hver tid.
Føler meg allerede som en svær hval, som ikke passer noen klær lengre, med svært misfornøyd mage der innholdet til tider kommer begge veier, ser ut som at jeg akkurat gikk ut av 10 klasse med alle disse kvisene i trynet, huden er tørr og kløøøøøør! Og hvis jeg skal bli seende ut som sist, så hovner jeg vel opp om noen uker også:hilarious:

Mulig dette hører til i klagetråden da men:bag::hilarious:
Du er absolutt ikke den eneste som ikke er av den glødende gravide typen;)
Magen min er helt lik, og jeg har fått sår i tillegg pga det så jeij:arghh:
Her går det i å føle seg som en dinosaur som legger på seg hele tiden, herlig følelse;)
Prøver å ha fokus på at i det minste så er sluttresultatet veldig bra:happy:
Er i andre trimester nå og har store håp om at alt av kvalme og drit vil bli mye bedre og jeg blir denne glødende gravide:woot:
 
Flere som har svingene mage for tiden?! Veksler mellom stein hard og helt løs.. Så frustrerende :banghead:

Er så misunnelig på alle de «flinke gravide» som ikke legger på seg mer enn de skal, de har ikke vondt en eneste plass på kroppen, sover greit om natta, slipper hele kvalme og oppkast styret og som virkelig GLØDER nydelig vakker gravid til en hver tid.
Føler meg allerede som en svær hval, som ikke passer noen klær lengre, med svært misfornøyd mage der innholdet til tider kommer begge veier, ser ut som at jeg akkurat gikk ut av 10 klasse med alle disse kvisene i trynet, huden er tørr og kløøøøøør! Og hvis jeg skal bli seende ut som sist, så hovner jeg vel opp om noen uker også:hilarious:

Mulig dette hører til i klagetråden da men:bag::hilarious:
Jeg er heldigvis ikke sånn at jeg spyr, men kvalm, det kan du banne på. Sa nei til kvalmemedisiner fra legen på fredag, men jeg tror jeg skal ringe inn og angre. Selv om jeg ikke spyr så er det skikkelig slitsomt å ikke kunne gjøre stort uten å ville spy når jeg ikke får til.
Har også masse sjarmerende kviser og føler at jeg bare er utilpass mesteparten av tiden nå lener jeg meg fremover og magen kommer i klem blir jeg skikkelig uggen :p
Jeg klør også som besatt, så mannen har gjort det til sin oppgave å smøre meg hver kveld i håp om at det hjelper
 
Herregud som jeg gruer meg til å fortelle det til mine kvinnelige kolleager og sjefen min...
Helt teit tankegang, men jeg føler meg så utsatt siden det var nedbemanning på jobb for noen år siden (kraftig og), jeg var en som egentlig ble kutta men klamra meg tilbake.. Føler selv jeg ble valgt ut til å få fyken fordi jeg var en del sykemeldt pga en muskelskade i beinet (derav mye sykemeldt fordi jeg ikke klarte å sitte/gå).. Og nå 2-3år etterpå skal jeg fortelle sjefen min at jeg skal være vekke en stund.... arg... I tillegg til at de kvinnene som jobber her er de som ikke vil ha barn og er ikke så veldig intr i det.. Vi har et godt forhold altså.. men jeg klarer bare ikke si ordene høyt...
 
Siste dag hjemme i "karantene" med 1-åringen som fikk omgangssyken for første gang på søndag. Nydelig vær her i dag, så det var deilig å få luftet seg ute etter utrolig mye innesitting :)
 
Skal til jordmor i dag igjen, føler egentlig at jeg nettopp var der, men det er jo 4 uker siden :hilarious:

Var på vekta, har gått ned 4kg siden jeg ble gravid, så det blir nok jm fornøyd med (har alt for mye ekstra), og spent på om hun prøver med doppler i dag (13+2).
Ellers tror jeg ikke det blir noen lang time i dag :hilarious:

Min vekt begynner å gå opp nå. Ikke noe fornøyd med det..

Lykke til hos jordmor! Her lyttet jordmoren på hjertet i uke 12. Lille var så aktiv der inne at vi hørte mest bare skurr:happy:
 
Du er absolutt ikke den eneste som ikke er av den glødende gravide typen;)
Magen min er helt lik, og jeg har fått sår i tillegg pga det så jeij:arghh:
Her går det i å føle seg som en dinosaur som legger på seg hele tiden, herlig følelse;)
Prøver å ha fokus på at i det minste så er sluttresultatet veldig bra:happy:
Er i andre trimester nå og har store håp om at alt av kvalme og drit vil bli mye bedre og jeg blir denne glødende gravide:woot:

Magesår? Det har jeg vært mye plaget med fordi jeg har refluks. Det er så vondt..
Enig i at å få en superperfekt å søt baby er noe jeg virkelig kan! Så trøster meg med det:hilarious:
Bikker andre trimester på torsdag:D Men noen glødende gravid blir jeg nok aldri:hilarious:
 
Jeg er heldigvis ikke sånn at jeg spyr, men kvalm, det kan du banne på. Sa nei til kvalmemedisiner fra legen på fredag, men jeg tror jeg skal ringe inn og angre. Selv om jeg ikke spyr så er det skikkelig slitsomt å ikke kunne gjøre stort uten å ville spy når jeg ikke får til.
Har også masse sjarmerende kviser og føler at jeg bare er utilpass mesteparten av tiden nå lener jeg meg fremover og magen kommer i klem blir jeg skikkelig uggen :p
Jeg klør også som besatt, så mannen har gjort det til sin oppgave å smøre meg hver kveld i håp om at det hjelper

Hadde ikke klart meg uten kvalmemedisin.. Den stiller riktignok ikke all kvalmen, men det hindrer at jeg brekker meg eller spyr. Kan jo være det hjelper super bra på deg!
En annen ting som har hjulpet meg mye er akupunktur.
Her er det også full smøring hver kveld, hjelper litt på kløe da:happy:
 
Legetime i dag, 12+6.
Skal ta blodprøver og urinprøve, og så skal hun sende henvisning til OUL :)

Neste (og resterende) kontroll blir hos jordmor - samme som i forrige svangerskap, vi kom godt overens :)
 
Hadde ikke klart meg uten kvalmemedisin.. Den stiller riktignok ikke all kvalmen, men det hindrer at jeg brekker meg eller spyr. Kan jo være det hjelper super bra på deg!
En annen ting som har hjulpet meg mye er akupunktur.
Her er det også full smøring hver kveld, hjelper litt på kløe da:happy:
Vi har ikke akupunktør..
 
Back
Topp