Skravletråd uke 19!

Er dere flinke å bruke solkrem? Å hvor høy faktor? Har glemt det i dag og det er steik sol :(
Eg er ekstremt påpasseleg på dette. Eg hatar å bli solbrent, og blir det sjeldent. Smører meg stort sett med faktor 20, sama som jentungen. Blir framleis brun. Ei venninne av meg er veldig dårleg på å smøre seg. Ho blei gravid i mai, og såg ikkje ut på slutten av sommaren. Ho hadde ekstremt mange pigmentflekker.
 
Jeg har liksom ikke prøvd meg i T-skjorte enda, så har kun smurt ansikt foreløpig... men ville kanskje brukt 30 jeg da. Jeg er veldig lys i utgangspunktet! Det har jo mye å si.
Eg har lese ein del forskning ang. Solkrem og solfaktor. Dei seier at så lenge du brukar den rektig, altså at du har nok solkrem, og smører ofte nok, er det nok med faktort 15-20. Alt over dette er eigentleg litt tull, då det skiljar så lite på faktor over dette. Faktor 30 og 50 er jau svindyrt. Ekspertane seier at ein fint kan kjøpe same solkrem til seg sjølv og borna, så lenge faktoren er 15/20.
 
Da er vi på vei for veiledningssamtale med Medisinsk genetikk ved Rikshospitalet, stod opp kl 6, har kjørt en time og har ca en time igjen [emoji28]
Gleeeeder meg til å ta seinvakta og toget hjem etter jobb i dag [emoji23]
 
Da er vi på vei for veiledningssamtale med Medisinsk genetikk ved Rikshospitalet, stod opp kl 6, har kjørt en time og har ca en time igjen [emoji28]
Gleeeeder meg til å ta seinvakta og toget hjem etter jobb i dag [emoji23]

Lykke til i dag ❤
 
Lykke til i dag [emoji173]
Takk [emoji173]
I dag får vi nok bare litt informasjon og skal eventuelt sette opp datoer for videre oppfølging [emoji4]
Jeg takket nei til dette møte i fjor da jeg var gravid, men kjenner nå at det egentlig er helt greit å få presentert informasjonen ordentlig [emoji4]
 
Da er vi på vei for veiledningssamtale med Medisinsk genetikk ved Rikshospitalet, stod opp kl 6, har kjørt en time og har ca en time igjen [emoji28]
Gleeeeder meg til å ta seinvakta og toget hjem etter jobb i dag [emoji23]

Lykke til! :Heartred Kan jeg spørre hva medisinsk genetikk går ut på?
 
Lykke til! [emoji813]red Kan jeg spørre hva medisinsk genetikk går ut på?
Vi var innom en stund før vi begynte å planlegge barn fordi mannen har en kronisk sykdom i familien. Da testet de for å se om vi begge bærer på genet.

Denne gangen skal vi inn fordi vi skal ha tettere oppfølging etter en senabort i uke 19.
Datteren vår hadde total nyresvikt og på grunn av svikt i rutinene hos sykehuset vi fødte hos fikk vi ikke diagnosisert ho.

Derfor skal vi nå inn for å på veiledning for å finne ut hvordan oppfølging vi kan få videre [emoji4]
Det er her de utfører f.eks duotester, fostervannsprøver osv.
 
Vi var innom en stund før vi begynte å planlegge barn fordi mannen har en kronisk sykdom i familien. Da testet de for å se om vi begge bærer på genet.

Denne gangen skal vi inn fordi vi skal ha tettere oppfølging etter en senabort i uke 19.
Datteren vår hadde total nyresvikt og på grunn av svikt i rutinene hos sykehuset vi fødte hos fikk vi ikke diagnosisert ho.

Derfor skal vi nå inn for å på veiledning for å finne ut hvordan oppfølging vi kan få videre [emoji4]
Det er her de utfører f.eks duotester, fostervannsprøver osv.

Så fint at dere får god oppfølging nå! Var det nyresvikten som førte til senabort, og det kunne vært oppdaget? Uff, må ha vært tøft for dere:Heartred
 
Så fint at dere får god oppfølging nå! Var det nyresvikten som førte til senabort, og det kunne vært oppdaget? Uff, må ha vært tøft for dere[emoji813]red
Det kunne blitt oppdaget tidligere, men de kunne ikke gjort annet enn å ha utført aborten tidligere.
Vi valgte å sette i gang fødselen (=senabort) fordi ho begynte å gå tom for fostervann og det virket lite humant å la ho ligge til ho gikk tom [emoji53]

Det har vært et sinnsykt tøft år og vi sørger jo fortsatt over ho. Vi håper bare på at det var uflaks og ikke genetisk betinget [emoji4]
 
Kan dere velge for meg, jeg klarer ikke bestemme meg.

Skal jeg gå på ultralyd nummer to når jeg er 11+6 eller 13+3?

Første UL var 7+6
OUL er 17+2.
 
Eg er ekstremt påpasseleg på dette. Eg hatar å bli solbrent, og blir det sjeldent. Smører meg stort sett med faktor 20, sama som jentungen. Blir framleis brun. Ei venninne av meg er veldig dårleg på å smøre seg. Ho blei gravid i mai, og såg ikkje ut på slutten av sommaren. Ho hadde ekstremt mange pigmentflekker.
ja, har hørt det skal ikke mye til før man får pigmentflekker.. Har nå leita fram solkrem og det skal smøres hver morgen før man drar ut :)
 
Da er vi på vei for veiledningssamtale med Medisinsk genetikk ved Rikshospitalet, stod opp kl 6, har kjørt en time og har ca en time igjen [emoji28]
Gleeeeder meg til å ta seinvakta og toget hjem etter jobb i dag [emoji23]
Lykketil❤
 
God morgen :)
I dag har man fri og da kunne man heldivis late seg litt mer enn til vanlig. Deilig❤
 
God morgen :)
I dag har man fri og da kunne man heldivis late seg litt mer enn til vanlig. Deilig[emoji173]

Årh, herlig! Jeg nyter morgenen. Det er sol, vindstille og 17 grader i hagen min nå. Om en time må jeg dra til jobb, og er ikke hjemme igjen før 22:30 [emoji20]
 
Ja, men så er jeg så redd for at det er tidlig. Men vet ikke hva det skal være for tidlig til. Er alt utviklet og sånt?
Det skal no være bra utviklet, men du ser jo selvfølgelig enda mer når du har kommet inn i uke 14 :) Tenkte bare på at da slipte du å vente så lenge for å dra på neste ul. :) Men du må jo nesten bare ta det som passer deg best. Les om utviklingen for uke 12 og uke 14 så ser du om det er stor forskjell :)
 
Det skal no være bra utviklet, men du ser jo selvfølgelig enda mer når du har kommet inn i uke 14 :) Tenkte bare på at da slipte du å vente så lenge for å dra på neste ul. :) Men du må jo nesten bare ta det som passer deg best. Les om utviklingen for uke 12 og uke 14 så ser du om det er stor forskjell :)

Jaa, jeg heller jo mest for den som er 11+6. For jeg vil jo helst dit NÅ [emoji23]
 
Heldig [emoji173]
Ja❤ Men er bare heldig med litt fritt siden jeg skal jobbe 8 timer på fredag og 12 og halv time på Lørdag og søndag :( Grur meg sykt til langvaktene :eek:

Årh, herlig! Jeg nyter morgenen. Det er sol, vindstille og 17 grader i hagen min nå. Om en time må jeg dra til jobb, og er ikke hjemme igjen før 22:30 [emoji20]
å så godt❤ Her var det meldt steik sol i dag, men den er enda ikke kommet, så håper den kommer snart slik at man kan sitte ute litt :) Så godt at sommeren er på tur nå❤ Håper du får en fin dag på jobb❤ det var lange vakter får håpe timene går fort :eek:
 
Back
Topp