Jeg har bestilt time om halvannen ukeNår kontakter dere lege/jordmor ang oppfølging osv?opplevde kjemisk for noen måneder siden og er fortsatt litt bekymra om det skjer igjen. Er ca 4 + 4 nå og tenker å vente litt til, men vet ikke hvor lenge
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har bestilt time om halvannen ukeNår kontakter dere lege/jordmor ang oppfølging osv?opplevde kjemisk for noen måneder siden og er fortsatt litt bekymra om det skjer igjen. Er ca 4 + 4 nå og tenker å vente litt til, men vet ikke hvor lenge
Det hørtes ut som en passe fin dag! Vanskelig å ha bursdag midt i ukaTusen takk!
Har vært «halvveis» hjemme med sykt barn. Dvs: prøvd å ha hjemmekontor, samtidig som en liten rakker er litt for febersyk for barnehage, men litt for frisk til å bare kunne ta det rolig hjemme
Ellers blir det en rolig dagingen familie på besøk i dag - noen ligger sjuke med influensa, og noen er i Trondheim på ski-VM, og noen er opptatt med treninger og kamper med sine barn
Men samboer er og henter takeaway fra favorittstedet som hadde økt prisene så grasalt mye![]()
Vi bruker legge til nærmeste helg, alt for mye som skjer i uka hehe.
Ble du ung i dag forresten? 
Det hørtes ut som en passe fin dag! Vanskelig å ha bursdag midt i ukaVi bruker legge til nærmeste helg, alt for mye som skjer i uka hehe.
Så bra du får take away! Det boter jo litt påBle du ung i dag forresten?
![]()
Lurer på når jeg skal kontakte jordmor, føler nesten det blir for «teit» nå, føler hvertfall jeg må ha fullført 6-7 uker. Hva tenker dere andre? Begynner jo å overtenke at hvis noe går galt så er det grusomt å måtte avbestille..
Jeg fikk time neste uke, da er jeg vel i uke 7 eller 8Det jeg lurer på er når jeg skal dra til jordmor? Jeg skal til fastlege i uke 7-8 for å ta blodprøver osv. Så det blir jo første svangerskapskontroll. Etter det er det jo to ultralyder også er ikke neste kontroll hos jordmor/lege før uke 24 eller noe? Hva gjør dere andre? Jeg vil egentlig helst gå hos jordmor men jeg må jo til lege for å ta blodprøvene og litt medisinsk oppfølging
Okei men skal du da til lege i tillegg?Jeg fikk time neste uke, da er jeg vel i uke 7 eller 8
Tenkte på det samme, særlig etter forrige kjemiske da jeg måtte avlyse. Kjenner det er litt triggende. Tror jeg venter til jeg i alle fall er i uke 5+ før jeg bestiller time. Men er vel ingen fasitLurer på når jeg skal kontakte jordmor, føler nesten det blir for «teit» nå, føler hvertfall jeg må ha fullført 6-7 uker. Hva tenker dere andre? Begynner jo å overtenke at hvis noe går galt så er det grusomt å måtte avbestille..
Da vil jeg tro man egentlig har termin i oktober? Men såklart hjertelig velkommen å henge med ossMen uke 10? Er det noen som er i uke 10 nå som har termin i november?
Kalenderuke 10Men uke 10? Er det noen som er i uke 10 nå som har termin i november?
Skjønner!! TakkKalenderuke 10ny skravletråd hver uke
Ja, laget en ny skravletråd for denne kalenderuken - så blir det lettere å henge seg på skravlingen etterhvert som det kommer folk tilMen uke 10? Er det noen som er i uke 10 nå som har termin i november?
Nei jeg går kun til jordmor for kontroll i svangerskapet. Fastlegene har ikke samme kompetanse på svangerskap som jordmødrene harOkei men skal du da til lege i tillegg?
Ja jeg gikk til jordmor forrige gang men jeg måtte til lege for å ta blodprøver. Så derfor jeg lurer. Men ikke alltid det stemmer, hos meg oppdaget ikke jordmor at jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning eller at barnet lå i seteleieNei jeg går kun til jordmor for kontroll i svangerskapet. Fastlegene har ikke samme kompetanse på svangerskap som jordmødrene har

Ja man må ta blodprøve på legesenteret uansett. Hæ, er det sant? Det er utrolig dårlig, et stort svik rett og slett!?Ja jeg gikk til jordmor forrige gang men jeg måtte til lege for å ta blodprøver. Så derfor jeg lurer. Men ikke alltid det stemmer, hos meg oppdaget ikke jordmor at jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning eller at barnet lå i seteleie![]()
Jeg snakket med helsestasjonen istad og da fikk jeg rekvisjon fra dem og kan ta blodprøver. Så da kan jeg bare gå til jordmorJa man må ta blodprøve på legesenteret uansett. Hæ, er det sant? Det er utrolig dårlig, et stort svik rett og slett!?
Men syns det er litt rart at hun ikke kjente at barnet lå feil veg, ble oppdaget på sykehuset