Skravletråd sommer

Helg

Første arbeidsuke gjennomført.

Det er tøft med oppstart. Det skal nok gå bra når det går seg til, men hodet mitt er slitent

Deilig med helg, selv om den er innholdsrik med mye å gjøre så er det ikke så mye konsentrasjonsarbeid, mer fysisk. Rydde, handle, vaske, brette klær.
Det skal ordnes mye på senteret i dag, men det skal gå greit tenker jeg.

Føler jeg drukner i husarbeid. Kjøkkenet er aldri ryddig uansett om jeg rydder det hver kveld. Fem min senere er det like ille!!! Vi har så mye ting og tingene ligger nå strødd litt her og der. Fytti katta. Skal finne meg en søppelsekk og virkelig få kastet vekk ting. Blir jo helt gal av å ta to steg frem og ett tilbake hver eneste dag. Usj!!! Nå er nye spisestoler på plass og det ødelagte gulvteppet (takk, bikkja) er kastet ut. Masse ting på spisestuebordet da, selvsagt. Nei så trist at det er sånn. Det blir vel bedre når rommet til snuppa er klart også. Phew litt klaging herfra, det er tungt å holde på med rydding når man har en baby klistret på seg

Føler jeg drukner i husarbeid. Kjøkkenet er aldri ryddig uansett om jeg rydder det hver kveld. Fem min senere er det like ille!!! Vi har så mye ting og tingene ligger nå strødd litt her og der. Fytti katta. Skal finne meg en søppelsekk og virkelig få kastet vekk ting. Blir jo helt gal av å ta to steg frem og ett tilbake hver eneste dag. Usj!!! Nå er nye spisestoler på plass og det ødelagte gulvteppet (takk, bikkja) er kastet ut. Masse ting på spisestuebordet da, selvsagt. Nei så trist at det er sånn. Det blir vel bedre når rommet til snuppa er klart også. Phew litt klaging herfra, det er tungt å holde på med rydding når man har en baby klistret på seg
Jeg får det ikke til uten en baby klistet på meg heller. Tre unger fra 8 til 16, og altfor, altfor, altfor mye ting i huset.

Jeg får det ikke til uten en baby klistet på meg heller. Tre unger fra 8 til 16, og altfor, altfor, altfor mye ting i huset.
Det er trøst i å vite at man ikke er alene om det. Vi har bare to, men likevel. Fant en søppelsekk, så jeg har fått kastet litt. Har mest lyst til å bare kaste alt for det er så styr. Skal man ha pynt må man tørke støv. Vinduene skulle vært vasket også. Jeg sa til meg selv «når den verste pollentiden har gitt seg, skal jeg vaske.» og har fremdeles ikke vasket dem! Håpløst.

Det regner så mye at vinduene er "vasket" sånn. Burde bare få tatt fingermekrene på innsiden.

Det største kaoset i huset vårt er klær. Ungene vokser fra det, men neste skal arve, det ligger på vent her og der. Og vi har mye klær. Og en del er fravokst, men da skal det vaskes og legges til Fretex også blir det tett i bruk igjen og sånn går dagene.

Haugevis med klær alle steder.
Jeg begynner nå å kaste til Fretex med aktivt. Det må jeg.
For tiden er spisebordet, den delen vi ikke spiser på, et kaos av klær. Der som ble brettet til ferien men ikke tatt med. Av ulike årsaker. Noe av det kommer trolig aldri til å havne i noen skap. Så da skal det ut

Men etter en lang dag på senteret, 8600 skritt på klokka, har vi fått utrettet mindre enn ønskelig, fastslått at skoa mine muligens er for små? Føltes sånn ut.

Og landet i sofaen med litt ol.. slutten av håndballen som endte med gull og ser nå vektløfting som jeg slett ikke visste noe om, men her har vi en utøver med muligheter for å vinne medalje, til og med muligens gull, på andreplass etter første del. Mens mannen baker pizza.

Vi får se hvor mye lenger jeg kommer med disse klærne i dag, men jeg fortsetter i morgen.

Da går det ikke mange timer på shopping.
Men eldstemann har vært hos frisøren og fått seg en fin frisyre. Han har blitt en krølltopp med årene så mannen er ikke lenger komfortsbel med å klippe han med maskin. Guttungen selv har ikke vært så motivert for frisør, men kom for et par dager siden og sa at han var klar. Så da var det bare å få det gjort.

Snart 16 år gammel og skolestart på vgs. Da er det greit å være fornøyd med frisyren.

• Liker
Reactions: HCS
Det regner så mye at vinduene er "vasket" sånn. Burde bare få tatt fingermekrene på innsiden.

Det største kaoset i huset vårt er klær. Ungene vokser fra det, men neste skal arve, det ligger på vent her og der. Og vi har mye klær. Og en del er fravokst, men da skal det vaskes og legges til Fretex også blir det tett i bruk igjen og sånn går dagene.

Haugevis med klær alle steder.
Jeg begynner nå å kaste til Fretex med aktivt. Det må jeg.
For tiden er spisebordet, den delen vi ikke spiser på, et kaos av klær. Der som ble brettet til ferien men ikke tatt med. Av ulike årsaker. Noe av det kommer trolig aldri til å havne i noen skap. Så da skal det ut

Men etter en lang dag på senteret, 8600 skritt på klokka, har vi fått utrettet mindre enn ønskelig, fastslått at skoa mine muligens er for små? Føltes sånn ut.

Og landet i sofaen med litt ol.. slutten av håndballen som endte med gull og ser nå vektløfting som jeg slett ikke visste noe om, men her har vi en utøver med muligheter for å vinne medalje, til og med muligens gull, på andreplass etter første del. Mens mannen baker pizza.

Vi får se hvor mye lenger jeg kommer med disse klærne i dag, men jeg fortsetter i morgen.

Da går det ikke mange timer på shopping.
Men eldstemann har vært hos frisøren og fått seg en fin frisyre. Han har blitt en krølltopp med årene så mannen er ikke lenger komfortsbel med å klippe han med maskin. Guttungen selv har ikke vært så motivert for frisør, men kom for et par dager siden og sa at han var klar. Så da var det bare å få det gjort.

Snart 16 år gammel og skolestart på vgs. Da er det greit å være fornøyd med frisyren.
Ah, det klesgreiene er et styr! Jeg har jo små barn, så han minste har vokst fra flere størrelser hvor planen er å selge/donere/kaste/gi bort. Bare får aldri tid til å gjøre det!

Og apropos OL, jeg bryr meg egentlig ikke om sport. Men vektløfting var fascinerende altså!

Ah, det klesgreiene er et styr! Jeg har jo små barn, så han minste har vokst fra flere størrelser hvor planen er å selge/donere/kaste/gi bort. Bare får aldri tid til å gjøre det!

Og apropos OL, jeg bryr meg egentlig ikke om sport. Men vektløfting var fascinerende altså!
Jeg er vanligvis ikke så veldig opptatt av sport jeg heller. Men når det er ol så der jeg ting jeg aldri ellers ser. Åpenbart f.eks vektløfting. Og bryting for et par dager siden.

• Liker
Reactions: HCS
Opptatt av sport her , er sp mye gøy å se på.
Mem lite sett i dag for vi har hatt selskap og feiret husets 18 åring

Opptatt av sport her , er sp mye gøy å se på.
Mem lite sett i dag for vi har hatt selskap og feiret husets 18 åring
Gratulerer med 18 åringen

I dag har vi sett en del, og det har jo rent inn med medaljer

Eneste OL-gren jeg har litt lyst til å se på er når de gode løperene våre skal ut i ilde. Fikk med meg 400 meter hekk, men gikk glipper av 5 000 meterne i går...legging som drøyde ut i lengere tid en hva vanlig, men det er nokså typisk at slikt skjer når det er noe du har lyst til å få med deg :p

Jeg tror rett og slett jeg sier meg enig med 13 åringen .

Jeg gidder ikke. Jeg gidder ikke dette her.

Det er gørr kjedelig. Altså å rydde, eller vaske huset.

Etterslep på en milliard plagg klesbretting, som medfører tilsvarende mye støv overalt. Føles sånn i alle fall.

Og jeg er lei. Og det hjelper ikke. Hun kan "ikke gidde*. Jeg må faktisk

Men jeg må skryte av den 13 åringen altså. Hun belønnes/kompenseres for arbeidet altså. Begynte i går og fortsetter i dag å hjelpe lillesøster på 8 å gå gjennom kommoden sin og rydde vekk plagg som er for små, jeg har to poser til fretex i bilen nå (og altså var hun ikke mer enn halvferdig, så det sier seg selv at det var på tide med en slik gjennomgang.

Derved bør det bli plass til jentas FAKTISKE klær oppi den.

Hun "må" være hjemme heller enn å henge med venninna/kusina denne uka, pga denne 8 åringen, sånn siden storebror altså er på traffikalt grunnkurs.

Håper de får ryddet en del på rommet hennes også, det har jeg bedt om. Vi får se hvor langt de kommer i løpet av uken.

Og jeg, jeg må bare gidde å fortsette. Rydde, støvsuge og vaske. Og huske at jeg har en 8 åring som elsker å tørke støv, så det skal sannelig hun få gjøre :)

Sier meg enig med minstemor. Jeg liker ikke i dag.

Det startet med at mannen dro til legen og fikk påvist lungebetennelse. Trolig smittsom lungebetennelse.

Mellomste skal til legen for å sjekkes for det samme med mindre hun er bra i morgen (men hun er faktisk bedre i kveld, så det er lys i tunellen)

Yngste som jeg lurte på om også holdt på å få feber (hosten har både hun og jeg) kom opp i stua etter at hun hadde sovnet. Snudde mot badet og rakk ikke helt frem.

Gulvvask og dusj. For hun kastet opp.

Blæ.

Denne dagen er nok nå!

barna har begynt på skolen og jeg er ferdig med min strålebehandling.
Bryst er rødt, svie og vondt. Merker at ting skjer der inne. Jeg er trøtt sliten og utmattet fysisk og psykisk. Hormonmedisiner har jeg stått på i litt øver 1 måned nå. Merker det veldig på hetetokter og vondt i kropp ledd.

barna har begynt på skolen og jeg er ferdig med min strålebehandling.
Bryst er rødt, svie og vondt. Merker at ting skjer der inne. Jeg er trøtt sliten og utmattet fysisk og psykisk. Hormonmedisiner har jeg stått på i litt øver 1 måned nå. Merker det veldig på hetetokter og vondt i kropp ledd.
Krysser fingrene for at det går bra med deg fremover, tenker på deg.

Har karret meg på jobb igjen i dag etter to dager hjemme med sykt barn, syk barnepasser og syk mann, og egentlig syk meg selv.

På et vis har uka vært kjempelang, det føles som en hel evighet siden sist helg, da vi alle var friske (feberen kom kastet på mannen mandag kveld. På mellomste også, mandag på dagtid var hun og badet, frisk og fin) Men grunnet disse hjemmedagene føles det nesten som det nettopp har vært helg også.

Det gjør ikke underverker verken for fremdriften på to do lista på jobb eller min mamma-jobb å kombinere sykt barn og hjemmekontor, så det er litt greit at jeg er på kontoret i dag, så får jeg jobba effektivt noen timer her også drar jeg hjem og pleier familien etterpå. De to eldste har ansvar for å passe yngste + faren, evt har eldste og yngste ansvar for å passe mellomste og faren, alt ettersom hvor syk mellomste viser seg å være i dag.

Mandag er det skolestart, eldste på vgs fikk vite hvilken klasse han skal gå i i går, så da ble det litt meldinger hit og dit om hvilken klasse andre kjente skal gå i, i alle fall får han en kjent i klassen sin.
Mellomste skal på ungdomsskolen, og der vet vi allerede at hun får flere av vennene sine, inkl kusina si i klassen
Yngste skal jo gå barneskolen i 4 år til, så der er det lite overraskelser, får til og med beholde læreren for første gang over denne sommerferien.

Nå må vi bre ha friske unger til skolestart.

Og så må mannen bli MARKANT bedre i løpet av helga om han ikke skal måtte ringe legen og få forlenget sykemeldingen sin. I går var han ute av senga for å gå på do. Ja, og en tur oppe og drakk litt sukkerbrus.
I dag har han faktisk karret seg opp i sofaen, igjen for litt sukkerbrus. (Han drikker vanligvis pepsi max, men han har konkludert med at kroppen bø få sukker. Han spiser jo reelt sett ikke mat. en og annen nektarin og et par joghurt er det han har spist de siste to dagene)

Klart, med over 39 i feber er han ikke god. Det er med ibux innabords, ny paracet sammen med antibiotika i ti tiden, da får han forhåpentligvis ned feberen noen timer.

Søvnvansker ja det er ankommet. Er det en del av bivirkningene fra medisiner jeg bruker. Blir kokko uten søvn. Sist jeg såg på klokken var vel over 1 og vart våken x antal ganger i natt. Våkne til før litt over 1 time siden og selvfølgelig så har jeg vondt i hode pga lite søvn

Søvn og søvn jeg sakner at sove en hel natt uten at våkne x antall ganger.
Sovna vel rundt 22:15 og våkne igjen 2:50. Her ligger jeg ennå våken.

Back
Topp